  • 11. Data: 2009-12-10 17:05:42
    Temat: Re: całoroczna skrzynia na drzewka - z czego?
    Od: "skryba ogorodowy" <z...@o...pl>

    Użytkownik "JerzyN" <0...@m...pl> napisał w wiadomości
    news:hfrbuk$hp0$1@newsread1.aster.pl...

    > Masz takowe w donicy?
    > Bardziej dociekliwie...

    A czy to ja nazywam doniczkę "domem" rośliny?
    Jerzy. Ty masz jakieś wątpliwości?
    ;-)

    Pozdrawiam normalnie
    skryba

  • 12. Data: 2009-12-10 21:50:35
    Od: "yapann" <y...@o...pl>

    czy moglibyśie przestać kodować i się popisywać i wyjasnić?

  • 13. Data: 2009-12-11 11:59:30
    Od: "skryba ogorodowy" <z...@o...pl>

    Użytkownik "yapann" <y...@o...pl> napisał w wiadomości
    > czy moglibyśie przestać kodować i się popisywać i wyjasnić?

    Jeśli sądzisz, że sakazmem wymusisz na grupie wyjaśnienie
    to wyjaśniam jak pewien polityk pewnemu Ludwikowi:
    "nie idź tą drogą".
    To tylko gwoli przestrogi.

    A na serio:
    Środowiskiem dla róży (tak z grubsza) jest
    1. Podłoże i zawarte w nim składniki pokarmowe,
    2. Powietrze i zawarte w nim tlen i azot,
    3. Woda i zawarte w niej to co dla wzrostu róży niezbędne.
    Donica dla róży jest tym, czym dla Ciebie zawsze za cisne obuwie.

    Pozdrawiam łopatologicznie
    skryba

  • 14. Data: 2009-12-11 13:34:41
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Użytkownik "skryba ogorodowy" <z...@o...pl> napisał w wiadomości

    > 2. Powietrze i zawarte w nim tlen i azot,

    Hejka. Tlen i ... węgiel. :-)
    Pozdrawiam asymilacyjnie Ja...cki

  • 15. Data: 2009-12-11 15:30:58
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-12-11 14:34:41 +0100, "Dirko" <j...@w...pl> said:

    > Użytkownik "skryba ogorodowy" <z...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Hejka. Tlen i ... węgiel. :-)
    > Pozdrawiam asymilacyjnie Ja...cki

    No azot również. Nawet jeśli jest biernym składnikiem tegoż środowiska,
    przynajmniej biernym dla róży...

    --
    DJ

  • 16. Data: 2009-12-11 18:40:51
    Od: "skryba ogorodowy" <z...@o...pl>

    Użytkownik "Dirko" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "skryba ogorodowy" <z...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Hejka. Tlen i ... węgiel. :-)
    > Pozdrawiam asymilacyjnie Ja...cki

    Sam widzisz do czego prowadzi i jaką manipulacją bywa nadmierne cięcie
    postów.
    Przecież napisałem wyraźnie:
    "(tak z grubsza)"

    Pzdrawiam z grubsza
    skryba

  • 17. Data: 2009-12-11 21:07:14
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    > Sam widzisz do czego prowadzi i jaką manipulacją bywa nadmierne cięcie
    > postów.

    Hejka. Właściwie to powinienem sie obrazić za tę manipulację. Ale
    wybaczam, bo czuję jakie uczucia mogły Tobą targać. ;-)

    > Przecież napisałem wyraźnie: "(tak z grubsza)"

    No wiec z grubsza ... tlen i węgiel. Poćwicz w wolnej chwili asymilację
    a azot zostaw dla szczególarzy. :-)
    Pozdrawiam odkrywkowo Ja...cki

  • 18. Data: 2009-12-11 21:30:56
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Użytkownik "DJ" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > No azot również. Nawet jeśli jest biernym składnikiem tegoż środowiska,
    > przynajmniej biernym dla róży...

    Hejka. Biernym? Biernym dla róży czy innych roślin?
    Azot cząsteczkowy N2 z atmosfery wraz z opadami atmosferycznymi
    przedostaje się do gleby i wody, tworząc jony amonowe, azotynowe bądź
    azotanowe - rocznie ~ 20 kg N/ha.
    Ponadto azot atmosferyczny jest wiązany w amoniak przez pewne rodzaje
    bakterii (gł. Azotobacter i Clostridium) i sinic (Nostoc) ~ 5-20 kg N/ha.
    Nie wspomnę tu o bakteriach brodawkowych, żyjących w symbiozie z
    roślinami bobowatymi, które wiążą rocznie do 200 kg N/ha.
    Pozdrawiam gazowo Ja...cki

  • 19. Data: 2009-12-12 02:53:26
    Temat: Re: ca
    Od: Michal Misiurewicz <m...@g...com>

    Dirko wrote:

    > Hejka. Tlen i ... węgiel. :-)

    Czyżby chodziło o straszliwy dwutlenek węgla, uznany ostatnio
    w USA (a w Europie pewnie już dawno) za substancję zagrażającą
    zdrowiu ludzkiemu?

    Pozdrowienia,
    Michał

  • 20. Data: 2009-12-12 07:26:40
    Od: "skryba ogorodowy" <z...@o...pl>

    Użytkownik "Michal Misiurewicz" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    com...

    > Czyżby chodziło o straszliwy dwutlenek węgla, uznany ostatnio
    > w USA (a w Europie pewnie już dawno) za substancję zagrażającą
    > zdrowiu ludzkiemu?

    A wszyskiemu winni szkółkarze stosujący defolianty.
    ;-)

    Pozdrawiam pogodnie
    skryba