  • 11. Data: 2010-01-14 14:43:11
    Temat: Re: cena izolacji termicznej
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 13 Jan 2010 06:04:30 -0800 (PST), Kudlaty napisał(a):

    > najlepiej z bali lub szkieltowka.
    > Ale w technologi finskiej. Zadna inna.

    Co to za technologia?

    --
    best regards,
    scream

  • 12. Data: 2010-01-14 15:07:20
    Od: robertr <e...@o...pl>

    Krzysiu

    Wyliczyłem że warto dołożyć styropianu z 10 do 20 cm.
    Oszczędność wynosi 10 - 15 % w skali domu dlatego pewnie ci co mają
    15 cm nie widzą różnic (jak dostrzec róznicę 8 %) jeśli np przez
    zainstalowany balkon ucieka 20 % ?
    Wszyscy sypią niesamowitymi uogólnieniami, ja postanowiłem pojechać po
    liczbach.

    Jeśli wiesz na czym polega liczenie ciepła to pewnie wiesz że
    dołożenie kolejnych 10 cm styropianu spowoduje zmainę (30cm) U= 0,135
    W/m2K czyli uzyskamy przyrost U wynoszący 65 % przyrostu z 10 do 20cm
    ( tak naprawdę to jeszcze mniej bo poprzednio różnicę 0,1 zaniżyłem
    aby nikt mi stronniczości nie wytknął)
    Dla każdego rodzaju opału można wyliczyć ekonomiczną grubość
    ocieplenia - nawet dla drewna będzie to ponad 12cm styropianu 1kWh =
    0,1 PLN
    Dom lepiej ocieplony zykuje na akumlacjności, jest bardziej odporny na
    wyjazdy, awarie itd jest po prostu lepszy....
    Jeśli jeszcze przemawia za tym ekonomia to nie ma o czym dyskutować.
    Dom ocieplony 20 cm szybciej znajdzie nabywcę jestem tego prawie
    pewien
    Pozdrawiam

  • 13. Data: 2010-01-14 15:17:00
    Od: "Papa Smerpfs" <s...@s...eu>

    Órzytkownik "scream" napisał:

    > Co to za technologia?

    finowie w czasie budowy nie piją alkocholu i nie kradną tak jak nasi robole,
    to taka technologia, wychodzi znacznie taniej!:O).

  • 14. Data: 2010-01-14 16:19:02
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 14 Sty, 13:27, "Tomek" <m...@o...pl> wrote:
    > Użytkownik "Adam Szendzielorz" <a...@g...com> napisał w
    wiadomościnews:e88b638f-8a43-4196-b872-d7801cf2cc4a@
    m26g2000yqb.googlegroups.com...

    > Taka sciana nie spelnia dzisiejszych norm (U ponizej 0,3) - wedlug
    > prawa nie odbierzesz takiego budynku do uzytkowania!
    > pozdr.
    >
    > Norma do 0,3 ot murów warstwowych.
    > Mury 1W mają U wymagane <=0,5.
    > Co nie zmiena faktu, że 38 cm Porotgrm dla muru 1W to
    > za mało.

    Nie jestes na biezaco z przepisami :) Od poczatku 2009 sa nowe i
    sciana 1W musi byc < 0,3. Myslisz, ze czemu wienerberger "zbajerowal"
    swojego zwyklego porotherma 44 ze ma teraz U=0,29, jak wczesniej mial
    powyzej 0,3 ? ;-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 15. Data: 2010-01-14 17:49:59
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>

    k.googlegroups.com...

    Nie jestes na biezaco z przepisami :) Od poczatku 2009 sa nowe i
    sciana 1W musi byc < 0,3.

    Masz może linka do tych norm? Nie mogę coś znaleść.
    Podz. w tym temacie.
    T.

  • 16. Data: 2010-01-14 19:47:37
    Od: M <M...@w...pl>

    robertr pisze:
    > Napisał:
    > ,
    >
    > Dlaczego uważasz, że 20 cm ocieplenia to istotna przesada? Czy
    > robiłeś jakieś kalkulacje ?
    > Pozwoliłem sobie to skalkulować:
    >
    > 1.Ściana 10 - 12 cm styropian U1 = 0,3 W/m2K
    > 2.Ściana 20 cm styr. U 2< = 0,2 W/m2K
    >
    > Dla prostej kalkulacji zakładam 100 m2 ściany (każde założenie tak
    > samo dobre)

    Hmm. Normalni ludzie mają jeszcze okna. Teraz wyszedł ci bunkier do tego
    bez drzwi.

    M.

  • 17. Data: 2010-01-14 19:48:51
    Od: M <M...@w...pl>

    robertr pisze:
    > Krzysiu
    >
    > Wyliczyłem że warto dołożyć styropianu z 10 do 20 cm.

    Nie. Nie wyliczyłeś tego. Nie dodałeś okien. Rachunek nie jest liniowy.
    Przy tak małych stratach ciepła nie można tego przybliżać.

    M.

  • 18. Data: 2010-01-14 20:02:42
    Od: robertr <e...@o...pl>

    > Nie. Nie wyliczy e tego. Nie doda e okien. Rachunek nie jest liniowy.
    > Przy tak ma ych stratach ciep a nie mo na tego przybli a .
    >
    > M.

    Czy chodzi Ci o mostki termiczne wokół okien, czy o same okna. Mostki
    będą w obu przypadkach porównywalne - po prostu w kalkulacji wrzuca
    się to do strat okiennych - zajmowałem się jedynie styropianem na
    ścianie. Jeżeli masz ochote podyskutować to przedstaw jakąś konkretną
    kalkulację.

    Powyżej napisałem: Wszyscy sypią niesamowitymi uogólnieniami, ja
    postanowiłem pojechać po
    liczbach.

    Moje wyliczenia są przybliżone np nie uwzględniam samego materiału
    ściany i innych niuansów. Nawet błąd 10 -20 % w jedną lub drugą stronę
    i tak nie zmienia wniosków wynikających z tych kalkulacji.
    Pozdrawiam

  • 19. Data: 2010-01-14 20:52:39
    Od: M <M...@w...pl>

    robertr pisze:

> [...]
    > się to do strat okiennych - zajmowałem się jedynie styropianem na
    > ścianie. Jeżeli masz ochote podyskutować to przedstaw jakąś konkretną

    Rachunki nie są liniowe.
    http://www.mostkicieplne.pl/typowe-przyklady.html

    Założyłeś, że wszystkie rzeczy możesz sobie dodawać - jest to słuszne,
    jeśli przegrody mają porównywalne współczynniki przenikania. Dla
    skrajnie różnych (okna >1,0W/mK i styropian <0,2W/mK) nie jest tak
    różowo. U ciebie różnica wynosi 400W.

    > Powyżej napisałem: Wszyscy sypią niesamowitymi uogólnieniami, ja
    > postanowiłem pojechać po
    > liczbach.

    Niestety nie pojechałeś po liczbach. Uwzględniłeś tylko jeden czynnik.

    > Moje wyliczenia są przybliżone np nie uwzględniam samego materiału
    > ściany i innych niuansów. Nawet błąd 10 -20 % w jedną lub drugą stronę
    > i tak nie zmienia wniosków wynikających z tych kalkulacji.

    Zmienia. Może warto poczytać o rachunku błędu.

    Liczysz małą wielkość, która jest różnicą dwóch dużych liczb. Błąd
    względny niestety bardzo rośnie. Załóżmy, że twoje rachunki są obarczone
    błędem 10%.

    Niech P1, P2 moce z cienką i grubą warstwą styropianu.

    P1= 7kW+-0,7kW
    P2= 6kW+-0,6Kw

    P1-P2 = 1kW +- 1,3kW (właściwie 1kW+1,3 -1kW)

    M.

  • 20. Data: 2010-01-14 23:18:10
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "robertr" <e...@o...pl> napisał w wiadomości

    >Dlaczego uważasz, że 20 cm ocieplenia to istotna przesada? Czy
    >robiłeś jakieś kalkulacje ?
    >Pozwoliłem sobie to skalkulować:

    To bylo liczone miliony razy, ostatnio nawet pare watkow wyzej w temacie
    "mury zewnetrzne i nosne z czego". Temat walkowany setki razy, ale
    ocieplacze widza tylko jedna przegrode bez wplywu na inne. Dyskusja bez
    sensu. Dodaj rekuperator za rada folderow marketingowych a straty
    zmniejszysz o nawet 80%. Podobno.

    Pozdro.. TK