  • 1. Data: 2010-05-02 22:01:42
    Temat: choroba swierka
    Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com>

    Właśnie zauważyłem, że kilka gałęzi mojego świerka zaczyna
    usychać. Świerk (kłujący) ma około 6 m wysokości, gałęzie są
    od samej ziemi, a te usychające są na wysokości około 2-3 metry
    nad ziemią. Nie znalazłem żadnych widocznych przyczyn. Guglowanie
    sugeruje, że jest to cytospora. Potwierdza to widoczny wyciek
    żywicy na pień mniej więcej na wysokości usychających gałęzi.
    Z drugiej stronie przy tej chorobie na ogół najpierw usychają
    najniższe gałęzie.

    Czy macie jakieś inne sugestie w sprawie co to może być?

    Pozdrowienia,
    Michał