  • 1. Data: 2013-03-14 13:25:55
    Temat: chudy beton
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    Jak to jest z tym chudziakiem?
    Rozmawiałem z wykonawcą posadzek i uświadomił mnie, że wykonanie chudego
    z nawet B25 i dodatkowo zbrojonego nie ma żadnego sensu - wyrzucone
    pieniądze, które lepiej włożyć w posadzkę.

    Wydawało mi się, że jak zrobię mocny chudy, to później łatwiej będzie
    uzyskać mocną posadzkę, a tu okazuje się ze niekoniecznie.

    Dlaczego?
    Irek.N.

  • 2. Data: 2013-03-14 13:39:58
    Temat: Re: chudy beton
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Irek N." <j...@t...tajny.jest> napisał w wiadomości
    >wykonanie chudego z nawet B25 i dodatkowo zbrojonego nie ma żadnego sensu -
    wyrzucone pieniądze,
    >które lepiej włożyć w posadzkę.

    Bzdury, IMHO ma to sens, zwlaszcza ze budujesz jakis zaklad
    czy cos podobnego ;-)

    Jesli tylko Cie stac na zbrojony chudziak to nawet sie nie zastanawiaj.
    Posadzke mozesz zrobic albo i nie.

    pozdrawiam
    Adams

  • 3. Data: 2013-03-14 13:46:11
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 14 marca 2013 13:25:55 UTC+1 użytkownik Irek N. napisał:
    > Wydawało mi się, że jak zrobię mocny chudy, to później łatwiej będzie
    >
    > uzyskać mocną posadzkę, a tu okazuje się ze niekoniecznie.
    W domu jednorodzinnym chudziak z b25 i jego jeszcze zbrojenie sensu nie ma żadnego.
    ale Ty z tego co kojarze to jakas halę przemysłowa budujesz więc tam pewnie troche
    inna wytrzymałośc podłogi musi byc.

  • 4. Data: 2013-03-14 13:57:29
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Adams" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Jesli tylko Cie stac na zbrojony chudziak to nawet sie nie zastanawiaj.
    > Posadzke mozesz zrobic albo i nie.

    Z tym ze na 100% jesli chcesz byc pewny to luknij
    na projekt, jesli nie ma w nim chudziaka to nie
    przesadzaj w drugą strone.

    pozdrawiam
    Adams

  • 5. Data: 2013-03-14 21:24:46
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Z tym ze na 100% jesli chcesz byc pewny to luknij
    > na projekt, jesli nie ma w nim chudziaka to nie
    > przesadzaj w drugą strone.

    Kiedy wiesz, projektant mnie pytał jak taka posadzka ma wyglądać :) a ja
    odgapiłem z jakiegoś projektu, nie wiem czy optymalnego.
    W obecnym warsztacie jest 18cm chudego zbrojonego, a na nim 6cm
    posadzki. Trzyma OK, ale powierzchnie kilkadziesiąt razy mniejsze i
    grunt inny, więc się zastanawiam.

    Irek.N.

  • 6. Data: 2013-03-14 21:26:46
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > W domu jednorodzinnym chudziak z b25 i jego jeszcze zbrojenie sensu nie ma żadnego.
    ale Ty z tego co kojarze to jakas halę przemysłowa budujesz więc tam pewnie troche
    inna wytrzymałośc podłogi musi byc.

    Dokładnie :)
    W projekcie 15 + 15 czy jakoś tak. Oba zbrojone.
    Zastanowiło mnie, dlaczego profesjonalny wykonawca uważa za wyrzucone
    pieniądze zbrojenie w chudym. Wspomniał też, że czasami nawet chudego
    nie ma sensu dawać. Wot i zagwozdka ;)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 7. Data: 2013-03-15 08:20:32
    Od: "gzk" <g...@g...pl>

    Użytkownik "Irek N." napisał w wiadomości grup

    >Jak to jest z tym chudziakiem?
    >z nawet B25 i dodatkowo zbrojonego nie ma żadnego sensu - wyrzucone
    >pieniądze, które lepiej włożyć w posadzkę.

    Chudziak z B25????
    chudziak jak sama nazwa mówi to beton z niską zawartością cementu,
    najczęściej B7,5... B10

  • 8. Data: 2013-03-15 16:54:36
    Od: "Robert" <a...@p...jak.trzeba>

    "Irek N." napisał:

> [...]
    > Wydawało mi się, że jak zrobię mocny chudy, to później łatwiej będzie
    > uzyskać mocną posadzkę, a tu okazuje się ze niekoniecznie.

    Chudziak to CHUDZIAK :-)
    Chudy beton to czasem wręcz forma stabilizacji cementem, czyli
    kruszywa/gruntu wymieszanego z cementem celem osuszenia i stabilizacji
    podłoża. Służy jako podstawa właściwej konstrukcji (w drogownictwie to
    podbudowy i w-wy wyższe).
    Jeśli piszesz o B25 i o zbrojeniu, to z pewnością nie będziesz miał do
    czynienia z "chudym betonem".

    Co miałoby iść jeszcze na górne warstwy, nad tym "chudziakiem"? Bo od tego
    zależy, jak bardzo usztywniać i wzmacniać w-wę betonu.

  • 9. Data: 2013-03-15 23:29:06
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Chudziak to CHUDZIAK :-)

    No tak, właściwie to nadużywam tej nazwy, ale przynajmniej obrazuje
    gdzie/co mam na myśli.

> [...]
    > kruszywa/gruntu wymieszanego z cementem celem osuszenia i stabilizacji
    > podłoża. Służy jako podstawa właściwej konstrukcji (w drogownictwie to

    Fakt, słyszałem nawet o mieszaniu cementu z "gruntem" w celu jego
    stabilizacji.

    > Jeśli piszesz o B25 i o zbrojeniu, to z pewnością nie będziesz miał do
    > czynienia z "chudym betonem".

    Technicznie nie, ale skoro miałem takie coś w planach, a zostało mi to
    odradzone, to zastanawiam się dlaczego. Obojętne jak to zwał, jest to
    mocna płyta pod właściwą posadzką.

    > Co miałoby iść jeszcze na górne warstwy, nad tym "chudziakiem"? Bo od
    > tego zależy, jak bardzo usztywniać i wzmacniać w-wę betonu.

    Możemy założyć, że to zwykły warsztat ślusarski, a więc maszyny lekko
    wibrujące podczas pracy (frezarki) o masach powiedzmy 10 ton.
    Bardzo ważne jest, aby posadzka nie pływała - musi być stabilna - sztywna.

    Plan był taki, żeby na górze było 15-20cm B25 z drutem w środku. Na to
    cementowa lub żywiczna powłoka, jeszcze się zastanawiam.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 10. Data: 2013-03-17 00:23:18
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Irek N. wrote:
> [...]
    > Plan był taki, żeby na górze było 15-20cm B25 z drutem w środku. Na to
    > cementowa lub żywiczna powłoka, jeszcze się zastanawiam.

    a jakąś izolację termiczną planujesz?

    bo jeśli tak to chyab XPSa pasuje dać pod tę posadzkę przemysłową żebyś
    potem nei miał zbyt dużego ugięcia styropianu pod obciążeniem.