  • 221. Data: 2013-11-01 17:42:35
    Temat: Re: cieplo systemowe
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 1 listopada 2013 17:27:09 UTC+1 użytkownik kiki napisał:

    > Publiczne kilka adresów daje panowanie nad portami przychodzącymi. To ja
    > decyduję co wpuszczam i na jakich zasadach, a nie operator, który chętnie
    > wytnie mi voip.

    No tu zgoda, serwera na prywatnym zwykle nie postawisz, z drugiej strony malo
    kto chyba teraz daje koncowke na prywatnym IPku poza netami mobilnymi :)
    Jak w koncu wszystko przejdzie na IPv6 to problem zniknie ;)

    > Masz np maskę *.252 czy *.248 i na jednym IP stawiasz Raspberry Pi, który
    > robi za serwer voip i jest na publicznym. Czyli to takie DMZ ale na
    > fizycznych adresach, a inny IP puszczasz przez router i dopiero za nim
    > robisz NAT. Najpierw rozdzielasz na switchu dalej RaspberryPi, cośtam
    > jeszcze i router z firewallem. Do tego jeszcze ciekawąsprawą jest VPN do
    > domu aby korzystając z publicznych sieci nie pokazywać im co się robi.
    > Zresztą co będę Cię uczył :-)

    No ja to wszystko wiem - acz jezeli nie potrzebujesz obslugiwac ruchu
    przychodzacego to "nat za natem" w niczym nie przeszkadza - siedze czasem
    za poczwornym natem i wszystko smiga jak trzeba :))
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 222. Data: 2013-11-01 17:47:37
    Od: "kiki" <s...@l...pl>

    "Irek N." <j...@t...tajny.jest> wrote in message

    > https://www.schneier.com/blog/archives/2013/10/d-lin
    k_router_b.html

    >D-Linki po kolei lądowały u mnie na pile do cięcia, psuło i wieszało się to
    >strasznie.
    >Został mi jeden jeszcze do wymiany, ale akurat to hasło na nim nie chodzi.

    To nie jest hasło !
    Ty masz sobie ustawić user agenta w przeglądarce np w firefoxie
    "about:config" i tam poszukasz.
    Jak useragent będzie tamten to jak spróbujesz wpisać 192.168.1.1 czy jaki
    tam masz adres routera w sieci to mimo haseł wejdziesz do konfiguracji jakby
    nigdy nic. Jeżeli kiedyś włączyłeś remote management to z internetu też
    wejdziesz. Mając taki router pod kontrolą możesz robić wszystko albo z tobą
    zrobią wszystko.

  • 223. Data: 2013-11-01 17:55:59
    Od: "kiki" <s...@l...pl>

    "Adam" <a...@g...com> wrote in message
    ps.com...
> [...]

    > przychodzacego to "nat za natem" w niczym nie przeszkadza - siedze czasem
    > za poczwornym natem i wszystko smiga jak trzeba :))

    Jak powiedziałeś "jak nie potrzebujesz". VoIP często przez wielokrotnego
    nata nie chce działać. Komunikatory typu skype tak ale to jest inna sprawa.
    Ja potrzebuję ruch przychodzący chociażby do sterowania automatyką domu i
    przekierowania portów są mi potrzebne.
    Zresztą mając otwarty firmware możesz sobie wypracować zestaw regułek do
    iptables i ręcznie je zapodać.

  • 224. Data: 2013-11-01 18:16:27
    Temat: Re: ciepło systemowe
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 24 października 2013 12:41:11 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Nie wiem jak u Was ale u mnie chętnie podepną. Koszt przyłączenia 7500zł+"ciepło"
    wg zużycie. Jako że nie jestem póki co zinteresowany to nie znam cen "ciepła" jakie
    oferuje mój lokalny MPEC

    W moim opecu (pecu czy jak to tam zwac) sasiad ktory wybudowal sie w granicy
    ulicy w ktorej leci ich cieplociag dokladnie sprawe rozeznawal i dla jego domu
    (nowo wybudowany, taki "sredniak" energetyczny) wychodzilo w okolicy
    500 pln / mc. Ale przez caly rok :) Czyli 6k pln / rok. Bardzo duzo.
    Podobnie wyjdzie grzanie w II taryfie pradem chyba ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 225. Data: 2013-11-01 18:26:02
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 1 listopada 2013 18:16:27 UTC+1 użytkownik Adam napisał:

    > W moim opecu (pecu czy jak to tam zwac) sasiad ktory wybudowal sie w granicy

    http://www.pecjastrzebie.com/upload/1354613014taryfa
    .pdf

    Liczac dla mojego domu ~16 tys kWh CO + ~5 tys kWh CWU = 21 tys kWh, tj. 75GJ
    wyszlaby cena ciepla 2100 pln + 920 pln za przesyl + jest jeszcze jakas oplata
    za nosnik ciepla (8,46 pln / m3) - nie wiem czy tu chodzi serio o ilosc
    pompowanej wody? To pewnie jest "gwodz do trumny". No i wszystko to netto.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 226. Data: 2013-11-01 18:46:21
    Od: k...@g...com

> [...]
    >
    > 500 pln / mc. Ale przez caly rok :) Czyli 6k pln / rok. Bardzo duzo.
    >
    > Podobnie wyjdzie grzanie w II taryfie pradem chyba ;)

    Czyli drogo to wychodzi. Do tego całkowity brak stabilizacji. Coś komuś odjebie i
    podniesie cenę za ciepło bo ma monopol. Jak się jest niezależnym to w sytuacji
    kryzysowej można szyszkami napalić.

  • 227. Data: 2013-11-01 21:24:49
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "kiki" <s...@l...pl> napisał w wiadomości

    > Jak powiedziałeś "jak nie potrzebujesz". VoIP często przez
    > wielokrotnego nata nie chce działać.

    Zależy który. Trzeba tylko dobrze poustawiać porty i NAT.
    Korzystałem z VOIP na protokołach SIP oraz H.323
    Fakt, faktem było trochę zabawy zanim skonfigurowałem, ale wszystklo
    śmigało bez problemu. Innych protokołów nie sprawdzałem.
    Przez kilka lat nadzorowałem poprzez VPN i zdalny pulpit kilka sieci
    komputerowych, pracujących na wewnętrznych IP za routerami + dynamiczne
    IP zewnętrzne. Ponieważ nie chciałem korzystać z proxy no-ip,
    skorzystałem z Hamachi. Wszystko śmigało, że aż miło i do tego
    bezpiecznie, gdyż w Hamachi transmisja jest kodowana 256-bitowym kluczem
    AES.

  • 228. Data: 2013-11-01 21:26:43
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "uzytkownik" <a...@s...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > no-ip, skorzystałem z Hamachi. Wszystko śmigało, że aż miło i do tego
    > bezpiecznie, gdyż w Hamachi transmisja jest kodowana 256-bitowym

    P.S.
    Hamachi świetnie omija wszystkie maskarady.

  • 229. Data: 2013-11-01 22:06:04
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-11-01 09:45, uzytkownik pisze:
> [...]
    > na śmietnik. E50 używałem przez chyba 4 lata i nadal wygląda jakbym go
    > kupił dopiero tydzień temu. Służy mi jako telefon zastępczy.
    > Szkoda tylko, że miał tak mało pamięci operacyjnej, brak WiFi, brak
    > odbiornika GPS oraz mocno niedopracowany system operacyjny Symbian,
    > który lubił się wieszać. Najbardziej żenujące w tym telefonie było
    > wieszanie się w trakcie odbierania rozmowy. Włączał się wtedy tryb
    > głośnomówiący. Można było prowadzić rozmowę, ale nie można było ani
    > wyłączyć trybu głośnomówiącego, ani też przerwać rozmowy. Pomagał tylko
    > i wyłącznie reset poprzez wyjęcie baterii.

    He, dokladnie tak. Ale niechcacy znalazlem na to rozwiazanie. Nowy tel
    mial simlocka. Po zdjeciu wyobraz sobie, ze ten problem znikl. Telefon
    mam od czasu jego premiery to bedzie juz ponad szesc lat zdaje sie.
    Pamieci mi starcza, ale brak wifi i gps, no niestety nic nie jest
    idealne. :-)

    Pozdro.. TK

  • 230. Data: 2013-11-01 22:16:36
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 1 listopada 2013 22:06:04 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:
    > He, dokladnie tak. Ale niechcacy znalazlem na to rozwiazanie. Nowy tel
    > mial simlocka. Po zdjeciu wyobraz sobie, ze ten problem znikl.
    Używałem go chyba ze 3 lata z simlockiem plusa i takich objawów nie było.
    Dobry sprzęt trzeba przyznać. Wg mnie tylko 6310 była lepsza.