  • 1. Data: 2010-04-17 19:02:25
    Temat: co to za roślina?
    Od: "SalKina" <e...@o...pl>

    Witam

    Roślinę kupiłam jako cytryniec chiński. Obecnie ma 4 lata. Od 2 lat kwitnie
    ale nie zawiązuje owoców. Co to za roślina i czemu nie owocuje?
    http://picasaweb.google.pl/SalKina52/CoToZaRoslina#5
    461182514846635138
    http://picasaweb.google.pl/SalKina52/CoToZaRoslina#5
    461182557671742306

    Ewa

  • 2. Data: 2010-04-17 19:31:24
    Temat: Re: co to za roślina?
    Od: "mirzan" <l...@o...pl>

> [...]
    >
    > Roślinę kupiłam jako cytryniec chiński. Obecnie ma 4 lata. Od 2 lat kwitnie
    > ale nie zawiązuje owoców. Co to za roślina i czemu nie owocuje?

    Liście wyglądają na cytryńcowe.Czy ten kwiatek jest czerwony? Cytryniec chiński
    ma kwiaty białe w gronach.Może to cytryniec czerwonokwiatowy.Cytryńce są
    rozdzielnopłciowe,czyli są rośliny chłopcy i dziewczyny,aby były owoce,musi być
    parka.mirzan

  • 3. Data: 2010-04-17 19:36:05
    Od: Arkadiusz Dymek <a...@n...bedzie>

    W dniu 4/17/2010 9:02 PM, SalKina wrote:
    > Witam
    >
    > Ro?line kupi?am jako cytryniec chinski. Obecnie ma 4 lata. Od 2 lat kwitnie
    > ale nie zawi?zuje owoców. Co to za ro?lina i czemu nie owocuje?
    > http://picasaweb.google.pl/SalKina52/CoToZaRoslina#5
    461182514846635138
    > http://picasaweb.google.pl/SalKina52/CoToZaRoslina#5
    461182557671742306

    Wygląda jak... cytryniec chiński. Problem z owocami może wynikać z
    dwupienności danej odmiany. Warto dokupić drugi okaz, bo i przy
    egzemplarzu jednopiennym kwiaty męskie i żeńskie mogą pojawiać się w
    różnym terminie.

    Pozdrawiam,
    Arkadesh

  • 4. Data: 2010-04-17 19:37:34
    Od: Arkadiusz Dymek <a...@n...bedzie>

  • 5. Data: 2010-04-17 20:01:33
    Od: "SalKina" <e...@o...pl>

> [...]
    > ma kwiaty białe w gronach.Może to cytryniec czerwonokwiatowy.Cytryńce są
    > rozdzielnopłciowe,czyli są rośliny chłopcy i dziewczyny,aby były

    Kwiaty nie wybarwiają się mocniej niż widać na zdjęciu. Dokupię drugi -
    dzięki za podpowiedź.

    --
    Ewa

  • 6. Data: 2010-04-18 06:25:37
    Od: "mirzan" <l...@o...pl>

> [...]
    > dwupienności danej odmiany. Warto dokupić drugi okaz, bo i przy
    > egzemplarzu jednopiennym kwiaty męskie i żeńskie mogą pojawiać się w

    Gdyby kwiaty męskie i żeńskie kwitły w różnych termianach,to nie było by
    owoców.
    mirzan

  • 7. Data: 2010-04-18 08:19:12
    Od: Arkadiusz Dymek <a...@n...bedzie>

    W dniu 4/18/2010 8:25 AM, mirzan wrote:

    > Gdyby kwiaty męskie i żeńskie kwitły w różnych termianach,to nie było by
    > owoców.

    I słyszałem, że tak bywa - tzn. kwiaty męskie i żeńskie potrafią
    pojawiać się naprzemiennie w kolejnych latach. Choć może to przesąd
    światło ćmiący.

    Pozdrawiam,
    Arkadesh