    From: "marko1a" <m...@l...de>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: czym kleic styropian na elewacji
    Date: Wed, 28 Jul 2010 10:56:16 +0200

    news:i2onq2$cki$1@inews.gazeta.pl...
    > Użytkownik "MK" <x...@o...eu> napisał w wiadomości
    >

    > ja bede robił pianką. No ale bede robił sam, wiec zależy mi zeby było
    > mniej roboty. Na razie nie wiem czy kołkować -wolałbym nie, ale
    > tradycjonaliści mnie straszą :-)

    Ja kołkowałem tylko pierwszą dolną warstwę oraz wokół okien i drzwi na
    wypadek podwiewania wiatru. Styropian klejony był na obrzeżach oraz po kilka
    placków w środku przez co wiatr nie ma możliwości wnikać pod poszycie
    styropianu i tworzyć tam niebezpieczne nadciśnienie które mogłoby spowodować
    odpychanie płyty od ściany. Dom przeszedł juz spore wichury, z sąsiedniego
    budynku gospodarczego u sąsiada potrafiło zwiać kilkanaście dachówek a u
    mnie nic się nie dzieje więc po co dziurawić niepotrzebnie ściany? Można
    oczywiście w kazda dziurę przed włożeniem kołka wtrysnąć trochę pianki ale
    uważam że kołkowanie małego domu to po prostu zbytek no chyba że dom był
    otynkowany to kołki nalezy dać bo odparzony tynk odpadnie wraz z klejem i
    płytą.

    Marek