  • 1. Data: 2010-06-29 14:16:11
    Temat: czym najtaniej -wykonczenie scian garaz
    Od: "franc" <k...@i...pl>

    Mam wlasnie zakonczona budowe garazu. Teraz chcialbym najtanszym sposobem
    wykonczyc z zewnatrz pustaki Wienenbergera.

    Domyslam sie, ze mozna to zrobic tak:
    1. grunt
    2. zaprawa tynkarska
    3. grunt
    4. wykonczenie - malowanie lub jakis tynk ozdobny

    Jak to zrobic najtaniej - jaka zaprawe gotowa wybrac i czym potem to
    pomalowac na kolor bialy. Czy na zewnatrz daje sie inna zaprawe niz w
    srodku?

    Mam wiertarke z mieszadlem, cos tam sie kiedys robilo w domu na scianach
    wiec chyba dam rade. Mieszkac w tym nikt nie bedzie .;-)

    pozdrawiam
    F.

  • 2. Data: 2010-06-30 05:57:24
    Temat: Re: czym najtaniej -wykonczenie scian garaz
    Od: QbaB <q...@g...com>

    On 29 Cze, 16:16, "franc" <k...@i...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Mam wiertarke z mieszadlem, cos tam sie kiedys robilo w domu na scianach
    > wiec chyba dam rade. Mieszkac w tym nikt nie bedzie .;-)

    Ja nie umiem tynkowac więc wybrał bym taką opcję.
    Styropian 5cm , siatka, malowanie lub tynk z wiaderka.
    Styropianem wyrównasz nierówności i otrzymasz gładką i równą
    powierzchnię.

    Pzdr
    QbaB

  • 3. Data: 2010-06-30 07:19:38
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "franc" <k...@i...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Mam wiertarke z mieszadlem, cos tam sie kiedys robilo w domu na scianach
    > wiec chyba dam rade. Mieszkac w tym nikt nie bedzie .;-)

    Mam dokładnie ten sam problem. Jeśli chcesz układać strukturę, to na tynk
    mineralny musisz położyć siatkę zatopioną w kleju, co moim zdaniem jest bez
    sensu - szybciej i chyba taniej będzie położyć styro 5cm, jak radzi QbaB.

    --
    Bartek

  • 4. Data: 2010-06-30 07:23:45
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > mineralny musisz położyć siatkę zatopioną w kleju, co moim zdaniem jest
    > bez sensu - szybciej i chyba taniej będzie położyć styro 5cm, jak radzi

    O jakiej siatce w tynku piszesz?

    Przeciez wystraczy tynk + struktura/baranek/itp.

    Krzysiek

  • 5. Data: 2010-06-30 07:50:28
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Kris" <k...@p...onet.pl> wrote:

    > O jakiej siatce w tynku piszesz?
    >
    > Przeciez wystraczy tynk + struktura/baranek/itp.

    Zapytaj producenta tynku, który chcesz położyć. jeśli da gwarancję, że
    będzie ok to wystarczy.
    Mój kierownik sprawdzał to u 2 różnych producentów i jeden i drugi
    potwierdził, że należy siatkować.
    Temat jest u mnie świeży, bo rodzice chcą położyć strukturę na tynkowany w
    zeszłym roku dom (ściana 3-warstwowa).

    --
    Bartek

  • 6. Data: 2010-06-30 11:46:59
    Od: franc <f...@g...com>

    On 30 Cze, 09:50, "Bartek" <b...@...atonet.pl> wrote:

> [...]
    > potwierdził, że należy siatkować.
    > Temat jest u mnie świeży, bo rodzice chcą położyć strukturę na tynkowany w

    A jesli to ma byc zwykly garaz, w ktorym nie jest przewidziane
    docieplenie. Po prostu chodzi o wykonczenie wizualne scian
    zewnetrznych.
    Czy wtedy wystarczy ten grunt + tynk z worka i potem ewentualnie znowu
    grunt i jakas farba zewnetrzna?

    Czy dawanie siatki lub steropianu jest obowiazkowe, w sensie :
    niezbedne?

    Przy okazji drugie pytanie
    Czy przed wstawieniem drzwi garazowych uchylnych powinienem juz miec
    zatynkowany front garazu? Rozmawialem z jednym budowlancem i
    twierdzil, ze nalezy dac jakies narozniki (jesli dobrze rozumiem
    metalowy profil narozny mocowany kawalkiem siatki na calej jego
    dlugosci)

    Dodam, ze garaz jest wolnostojacy.