  • 1. Data: 2009-05-01 21:13:55
    Temat: czym wyczyscic slady po kredce woskowej z mebli
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

    witam

    mam takie pytanie.
    zrobilem sobie szafke, wszystko OK gdyby nie to ze w punkcie gdzie
    zamawialem plyty panowie sobie poznaczyli na froncie plyty numerki
    poszczegolnych elementow.
    opisali je chyba kredka woskowa i szczerze mowiac juz mi braklo pomyslow jak
    to wyczyscic bez szorowania.

    domyslam sie ze musi byc na to jakis sposob, bo jak by tak stolarza
    zalatiwali kazda plyte to by ich chyba zamordowali :)

    plyta ciemna, kredka tez no ale mimo wszystko widac.
    wszelkie plyny, srodki do mycia mebli nic nie daly.

    ma ktos jakis pomysc?

    z gory dzieki :)

    --
    pzdr
    piotrek

  • 2. Data: 2009-05-02 22:56:50
    Od: Piotrek <b...@o...pl>

    Piotrek pisze:
> [...]
    >
    > plyta ciemna, kredka tez no ale mimo wszystko widac.
    > wszelkie plyny, srodki do mycia mebli nic nie daly.

    na pewno woskową kredką ? jakby była woskowa to po prostu pozostałaby na
    wierzchu mechanicznie i wytarłbyś ją ściereczką
    Jak już użyłeś chemii i rozpuszczalników to zapewne barwniki wniknęły w
    strukturę drewna i na myśl przychodzi mi tylko szlifowanie....

    Piotrek

  • 3. Data: 2009-05-03 16:20:14
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

    > na pewno woskową kredką ?

    na 99% :)

    > jakby była woskowa to po prostu pozostałaby na wierzchu mechanicznie i
    > wytarłbyś ją ściereczką

    heh mechanicznie jest ciezko, probowalem w jednym miejscu roznymi
    specyfikami i juz mi sie powierzchnia na okolo zaczynala "niszczyc" a kredka
    byla :)

    > Jak już użyłeś chemii i rozpuszczalników to zapewne barwniki wniknęły w
    > strukturę drewna i na myśl przychodzi mi tylko szlifowanie....

    no wlasnie ale poki co nie probowalem wszystkiego z tej chemi i
    rozpuszczalnikow tylko ogolnie roznich srodkow do mycia.
    dzisiaj dopadlem te meble benzyna ekstrakcyjna(5 min temu) i zeszlo wszystko
    blyskawicznie bez sladu :)
    a szmatka brudna od kredki :)

    --
    pzdr
    piotrek

  • 4. Data: 2009-05-04 08:14:03
    Od: "gdaMa" <g...@w...pl>

    *Piotrek*! Zawsze tak wrzeszczysz żeby cię za granicą było słychać (C
    Pippi):

    > plyta ciemna, kredka tez no ale mimo wszystko widac.
    > wszelkie plyny, srodki do mycia mebli nic nie daly.
    >
    > ma ktos jakis pomysc?

    Chusteczki mokre typu pampers, marka dowolna (sprawdzone mam Pampers,
    Huggies, Bella, i Cien z Lidla).

    --
    Pozdrawiam,
    Magda *gdaMa*