  • 1. Data: 2010-02-23 08:51:22
    Temat: czyszczenie kanapy z alcantary
    Od: "tomi71" <m...@i...pl>

    Witam!

    kupiliśmy sobie kiedyś beżową kanapę ...z alcantary, jednak wiadomo
    przybrudziła się wkońcu.
    przy zakupie pytaliśmy czym to czyścić i w odpowiedzi padł ludwik z wodą,
    ale efekt końcowy nie jest zbyt zadowalający (z małej plamki robi się
    większa rozlana plama).

    macie jakieś doświadczenia w tym temacie?
    co daje najlepszy efekt w czasie czyszczenia?

    pozdrawiam
    Tomasz M

  • 2. Data: 2010-02-23 21:20:14
    Temat: Re: czyszczenie kanapy z alcantary
    Od: "Pareno" <p...@t...pl>

> [...]
    > większa rozlana plama).
    >
    > macie jakieś doświadczenia w tym temacie?
    > co daje najlepszy efekt w czasie czyszczenia?
    Np:
    http://sklep.lederzentrum.pl/srodek-do-czyszczenia-a
    lcantary-250-ml-p-39.html

    I warto zapytać, w salonach alfa romeo mieli takie coś do czyszczenia
    tapicerki z alcantry, niestety nie pamiętam jak się nazywało więc nie
    znajdę. A dobre było i o dziwo niedrogie.

    Jeśli plama jest duża i rozlana, to jedna sztuka nie wystarczy. Trzeba
    będzie powtórzyć czyszczenie. Generalnie paskudny materiał do czyszczenia,
    przy czym nieumiejętne szczotkowanie powoduje zmechacenie się alcantry a
    wtedy to już mogiła. Człowiek ma w sobie takie coś, co powoduje że jak plama
    nie puszcza, to trze się mocno i coraz silniej. Efektem wtedy jest jedynie
    zmechacenie powierzchi i ból mięśni bo od szorowania z siłą plamy nie
    ubędzie :)
    Moja rada - nie czyść jak piszą w instrukcji że wilgotna szmatka w ruch po
    wyczyszczeniu powierzchni. Spryskujesz kawałek, szczotką delikatnie
    rozprowadzasz preparat nie przyciskając, i od razu ścierasz wilgotną miękką
    szmatką. Wyschnięty preparat wygląda gorzej niż sama plama :) Nie przemaczaj
    alcantry, a o wodzie z Ludwikiem już na zawsze zapomnij :)
    powodzenia.

  • 3. Data: 2010-02-24 08:37:17
    Od: "tomi71" <m...@i...pl>

    dzięki