  • 1. Data: 2009-04-15 06:39:18
    Temat: da się zrobić ciepłą piwnice
    Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl>

    tzn czy da sie tak ocieplic od ziemi żeby w piwnicy nie było zimno? (
    zimniej niz na parterze)

    czy to raczej niewykonalne?

  • 2. Data: 2009-04-15 07:09:02
    Temat: Re: da się zrobić ciepłą piwnice
    Od: "Tomek" <a...@i...pl>

    > tzn czy da sie tak ocieplic od ziemi żeby w piwnicy nie było zimno? (
    > zimniej niz na parterze)

    da sie, niby dlaczego nie? Odpowiednia grubosc styro pod posadzka i na
    scianach zalatwia sprawe. Jest nawet latwiej niz na parterze, bo grunt
    ponizej niewielkiej glebokosci (ok 1m) nigdy nie zamarza.
    Pytanie tylko po co? Chlodna piwnica to bardzo przydatna rzecz.

    --
    Tomek

  • 3. Data: 2009-04-15 09:01:57
    Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl>

    niby tak ale problem z wilgocia jest zawsze jak jest chłodniej
    a chciałem tam akwaria postawić i suszarnie mam w projekcie

  • 4. Data: 2009-04-15 10:23:33
    Od: "J23" <i...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Rafał" <a...@c...nospam.pl> napisał w wiadomości
    > niby tak ale problem z wilgocia jest zawsze jak jest chłodniej
    > a chciałem tam akwaria postawić i suszarnie mam w projekcie

    to zależy gdzie jest usytuowana i jakie okna

    ja mam piwnicę od północy
    głęboko w ziemi, tylko małe okienko.
    jest suchutko i chłodno (w lecie)
    w zimie natomiast tylko w największe mrozy
    spadała temp minimalnie poniżej zera
    (nad piwnicą jest garaż - narazie bez bramy).
    Wszystko zależy od tego co ma być w tej piwnicy.
    Dla mnie w mojej jest wręcz za sucho, bo ma służyć
    do przechowywania ziemniaków, marchewki itp.

    Pzdr
    J23