  • 1. Data: 2009-04-14 16:09:01
    Temat: jak zrobić dwa obiegi
    Od: dudo77 <d...@W...o2.pl>

    Witam
    powoli zastanawiam się nad kotłownią i jej zasilaniem przed spotkaniem z
    hydraulikiem chciałbym być trochę mądrzejszy i mam takie pytanie

    Chciałbym mieć dwa obiegi z dwoma sterownikami/programatorami (góra i
    dół). Na górze będziemy spali, a dół w nocy nie będzie używany. Macie
    pomysł jak to zrobić dobrze/wygodnie i stosunkowo niedrogo?

    Jakie kotły byście polecali do domu jednorodzinnego 150 m2 powierzchni
    użytkowej jeżeli chodzi o c.w.u. to 2 łazienki i kuchnia rodzina 4 osoby.
    Ja zastanawiam się na wersją maxi czyli Logamax plus GB152 T lub wersja
    mini Vitopdend 100

    będę wdzięczny za wszystkie uwagi
    dudo77
    --
    ---------- www.2soczewki.pl ------------
    ----- Markowe soczewki kontaktowe ------

  • 2. Data: 2009-04-14 17:01:10
    Temat: Re: jak zrobić dwa obiegi
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    dudo77 wrote:
> [...]
    > dół). Na górze będziemy spali, a dół w nocy nie będzie używany. Macie
    > pomysł jak to zrobić dobrze/wygodnie i stosunkowo niedrogo?

    jeśłi kocioł jest ze zintegrowaną pompą to trzeba dać dwa zawory z serwami i
    dwa sterowniki pokojowe kóre to będą sterowały oraz jakiś sprytny ukłąd na
    przekaźnikach który włączy kocioł wtedy gdy już jeden ze strowników się
    włączy w sumie banalne.

> [...]
    > użytkowej jeżeli chodzi o c.w.u. to 2 łazienki i kuchnia rodzina 4
    > osoby. Ja zastanawiam się na wersją maxi czyli Logamax plus GB152 T

    w sumie to wsjo riba jaki byle dobrze dobrany. Ja polecam Brotje bo są dobre
    i dość tanie.

  • 3. Data: 2009-04-14 21:45:58
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    dudo77 pisze:
> [...]
    > dół). Na górze będziemy spali, a dół w nocy nie będzie używany. Macie
    > pomysł jak to zrobić dobrze/wygodnie i stosunkowo niedrogo?

    sterowanie zaworami grzejnikowymi poprzez termostaty pokojowe nie wystarczy?

    Pozdrawiam
    Michał

  • 4. Data: 2009-04-14 21:56:32
    Od: "Jackare" <...@s...uk.de.pl>

    > sterowanie zaworami grzejnikowymi poprzez termostaty pokojowe nie
    > wystarczy?
    >
    > Pozdrawiam
    > Michał

    To jest najmniej ekonomiczne bo odbywa się przez "obcinanie nadmiaru" ciepła
    w instalacji, czyli z samego założenia produkuje się straty. W moich
    okolicach sprawa w miarę pomijalna przy kotle węglowym bo tu tonę wegla
    nadal mozna jeszcze kupić za 260 zł, ale już przy gazowym lub olejowym
    raczej trzeba by iść w stronę inteligentnego sterowania a nie odcięcia
    kaloryfera od tego co wyprodukuje kocioł. Poza tym taki system bez
    sprzężenia zwrotnego do kotła - jakoś nie przystoi naszym czasom...
    --
    Jackare

  • 5. Data: 2009-04-14 22:11:09
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jackare wrote:

> [...]
    > a nie odcięcia kaloryfera od tego co wyprodukuje kocioł. Poza tym
    > taki system bez sprzężenia zwrotnego do kotła - jakoś nie przystoi

    no bez przesady

    kocioł ma czujnik temperatury i jak nie bedzie schłodzenia to sie wyłaczy

  • 6. Data: 2009-04-15 05:54:58
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    Jackare pisze:

> [...]
    > odcięcia kaloryfera od tego co wyprodukuje kocioł. Poza tym taki system
    > bez sprzężenia zwrotnego do kotła - jakoś nie przystoi naszym czasom...

    mądry piec zauważy, że nie ma zapotrzebowania na ciepło......

    ale w tych termostatach brak mi programowania- min. dobowego. Typu:
    'ustaw i zapomnij'.... ;-)

    pozdrawiam
    michał

  • 7. Data: 2009-04-15 08:47:24
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Chciałbym mieć dwa obiegi z dwoma sterownikami/programatorami (góra i
    > dół). Na górze będziemy spali, a dół w nocy nie będzie używany. Macie
    > pomysł jak to zrobić dobrze/wygodnie i stosunkowo niedrogo?

    a czemu tylko dwa ?!
    zrób ich tyle ile grzejników/pomieszczeń
    tzn daj dwa rozdzielacze (po jednym na kondygnacje)

    wtedy sterowanie zrobisz sobie jakie zechcesz, kiedy zechcesz
    na rozdzielaczach,

  • 8. Data: 2009-04-15 14:27:26
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "Jackare" <...@s...uk.de.pl> napisał w wiadomości

    > To jest najmniej ekonomiczne bo odbywa się przez "obcinanie nadmiaru"
    > ciepła w instalacji, czyli z samego założenia produkuje się straty. W
    > moich

    Hmm, jakie straty generuje wyłączony grzejnik ??? Jeśli mamy doczynienia z
    tak szybkim zamkniętym układem sterowania jak głowica - grzejnik - pokój to
    nie ma sensu ekonomicznego w inwestowaniu w rozbudowane systemy predykcji.
    Co innego gdy mamy doczynienia z podłogówką, którą steruje się praktycznie w
    otwartej pętli sprzężenia. I tu trzeba przewidzieć jaka będzie temperatura
    za kilkadziesiąt godzin.