  • 41. Data: 2012-12-19 20:58:00
    Temat: Re: decyzja zapadła - buduję się...:)
    Od: "kiki" <s...@l...pl>

    "Adams" <n...@n...pl> wrote in message
    news:kapl81$8io$1@news.task.gda.pl...

    > To nie będzie tanie w utrzymaniu. ;-)

    Nie bedzie, zdecydowanie.

    > Szukaj parterowych rozwiązan, ale moze znajdz
    > najpierw działke, bo wtedy sie okaze co wg planu
    > mozesz tam budowac i jaki kolor ma miec dachówka.

    Dokładnie, tylko parterowe rozwiązania. Bez żadnych schodów i piwnic czy
    poddaszy.
    Działka ma być płaska lub leciutko może opadać do 1 metra po przekątnej
    domu..

  • 42. Data: 2012-12-19 21:00:59
    Od: "kiki" <s...@l...pl>

    "Ergie" <e...@s...pl> wrote in message
    > Użytkownik "Albercik" napisał w wiadomości grup

    > Czy w taki razie nie lepiej tę kondygnację wynieść ponad teren? Czyli
    > zrobić 2 piętra + poddasze zamiast piwnicy, piętra i poddasza.

    Czy wyście oszaleli wszyscy? :-)
    Jakie piwnice, jakie kondygnacje :-)
    Dom ma być ja jednym poziomie i mieć 2, a nawet 3 garaże. Żadnych schodów.

  • 43. Data: 2012-12-19 21:03:01
    Od: "kiki" <s...@l...pl>

    > Działkę dobrze obejrzeć przy roztopach. Po drodze np. widzę bardzo
    > atrakcyjną latem czy zimą działkę, która niestety wiosną zmienia się w
    > płytki staw ;->

    Działke to trzeba kupić taką, która ma asfaltową drogę, a nie taką padlinę
    wiejską jak ja chociażby mam.

  • 44. Data: 2012-12-19 21:04:22
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Lisciasty wrote:

    > Czy w bryle to znaczy pod tym samym dachem, czy może być
    > "przyklejony"?

    > Ja napotkałem wiele opinii że kominek z płaszczem jest problematyczny
    > i taniej/lepiej wychodzi taki grzejący powietrze, które potem rozłazi
    > się po chacie za pomocą wentylacji... Jak to w końcu z tym jest?

    jeśli juz to z płaszczem wodnym, trochę tego juz zrobiłem i klienci są
    zadowoleni.

    ciepłe powietrze to syf i malaria, po pierwsze brud przy kratkach, po drugie
    wysuszone na pieprz powietrze (gorzej niż od grzejników)

  • 45. Data: 2012-12-19 21:06:22
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Albercik wrote:

    > Dlatego się nad tym zastanawiam. Z drugiej strony zaś, z lektury grupy
    > wynika że kolektorami można śmiało dogrzać budynek w okresach
    > przejściowych, można podgrzać wodę w "kaczoku" zwanym basenem i robić
    > to prawie za darmo. Wszystko zależy ile te kolektory miały by
    > kosztować, przygotować instalacje mogę i zamierzam to zrobić.

    jakbyś poczytał dokładniej to być doczytał że do dogrzewania to musisz dać
    dużo i to próżniowych, i ze w lecie będziesz miał znaczny nadmiar energii
    który można zużyć do ogrzewania basenu jak sie go ma ale jak sie nie ma to
    jest DUŻY problem.

  • 46. Data: 2012-12-19 21:08:06
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kris wrote:

    > E tam kozy. Jak tynki i wylewki przeschnięte przez jesień to zima
    > grzac nie musisz. Jedynie jak cos tam będziesz dłubał- a będziesz
    > znając życie. Koza wydatek niewielki, drewna po budowie zawsze sie
    > wala więc i grzac jest czym;)(
    > Ja miałem to szczescie że 2007/2008 praktycznie zimy nie było i strop
    > mogłem lać w grudniu w styczniu bez odmrożeń ekipa po dachu
    > chodziła;)

    tylko ze jak juz będzie miął i tynki i wylewki to włączy piec czy PC i
    będzie sobie normalnie grzał i wykańczał domek w zimie.

  • 47. Data: 2012-12-19 22:09:46
    Od: "Budyń" <b...@r...pl>

    Użytkownik "kiki" <s...@l...pl> napisał w wiadomości
    > Czy wyście oszaleli wszyscy? :-)
    > Jakie piwnice, jakie kondygnacje :-)
    > Dom ma być ja jednym poziomie i mieć 2, a nawet 3 garaże. Żadnych schodów.

    3 garaże? no rzeczywiscie ktos oszalał :-))))

    b.

  • 48. Data: 2012-12-19 23:14:57
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 19 Gru, 21:04, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:
    > ciepłe powietrze to syf i malaria, po pierwsze brud przy kratkach, po drugie
    > wysuszone na pieprz powietrze (gorzej niż od grzejników)

    Brud przy kratkach można pewnie wyeliminować filtrami na wlocie, jak
    ktoś ma przelot to pewne że będzie zasysać syf. Teściu ma kominek
    samoróbkę, płaszcz wodny a w dodatku dziury na powietrze z boków,
    zamocowałem mu filtry i 8 miesięcy po malowaniu śladu nie ma, a ciepłe
    powietrze leci :>

    A co do wysuszania, to co za różnica jak wpompujesz x kWh ciepła w
    chatę za pomocą kominka czy podłogówki, ten sam przyrost temperatury,
    to samo wysuszenie powietrza.

    L.

  • 49. Data: 2012-12-20 01:21:19
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "kiki" napisał w wiadomości grup

    > Czy wyście oszaleli wszyscy? :-)
    > Jakie piwnice, jakie kondygnacje :-)
    > Dom ma być ja jednym poziomie i mieć 2, a nawet 3 garaże. Żadnych schodów.

    Hmmm, 300m2 na jednym poziomie, nawet zakładając, że 50m2 to pomieszczenia
    typu garaż, kotłownia, garderoba, gdzie nie trzeba światła słonecznego, to i
    tak daje 250m2 powierzchni do rozplanowania tak aby każde pomieszczenie było
    odpowiednio oświetlone. Masz jakiś pomysł, jak to mzieścić na standardowej
    działce 500-1000m2 zachowując odpowiedni procent pow. działki biologicznie
    czynnej? Po drugie taki dom będzie droższy w budowie i utrzymaniu niż
    dwukondygnacyjny o zwartej bryle, po trzecie należałoby doliczyć jeszcze
    trochę powierzchni, którą się straci na komunikację.

    Podoba mi się idea domu parterowego bez schodów i piwnic i na starość sobie
    taki postawię, ale on będzie miał 100m2, a nie 300m2. Przy tej powierzchni
    dom parterowy to już nie jest zwykły kwadrat, ale bardziej wyszukana figura
    lub dom atrialny, a w takim człowiek się znacznie więcej nachodzi niż w
    dwukondygnacyjnym po schodach.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 50. Data: 2012-12-20 01:46:25
    Od: "Przemek Lipski" <p...@p...home.pl>

    > Też tak uważam, nie w tych czasach i na pewno nie na kredyt. Jeżeli
    > budować to tylko za własne. Jak ich brakuje to nie budować

    Budowac, ale bez pospiechu. Ja mam wlasnie zamiar budowac dluzej, ale za
    wlasne pieniadze. Nie mam cisnienia ze za rok, czy dwa musze juz mieszkac...
    Moge spokojnie i 5 lat stawiac dom...