  • 121. Data: 2010-12-05 10:41:16
    Temat: Re: do J. Werbinskiego
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik William Bonawentura napisał:

    > To chyba logiczne, że koszt wynajmu MUSI być większy niż koszt kredytu. Płaci się
    za brak wieloletniego zobowiazania.

    Dla mnie tak..., ale kolega Jasiu Werbiński widzi to jakoś 'po swojemu'
    :-) i z nim ta dyskusja.

    pozdr
    robercik-us

  • 122. Data: 2010-12-05 12:23:21
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 04.12.2010 11:16, Jan Werbinski pisze:

    > Dom 200m2 dla dwojga osób z minimalną płacą to luksus i życie ponad stan.

    Z tym się zgodzę.

    Ale to kwestia akademicka, bo z minimalną płacą nie będą pewnie mieć
    zdolności kredytowej.

  • 123. Data: 2010-12-05 12:26:29
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 04.12.2010 17:04, Jan Werbinski pisze:
    > Użytkownik "Kris" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Nie wiem co lubisz. Np ja mieszkałem w bungalow na Koh Tao. Płaciłem
    > około 10 zł/dobę. 20 metrów od ciepłego cały rok morza. Pod palmami. Za
    > drugie 10 zł/dobę najesz się porzadnie.

    Przykro mi, agenci temporalni skonfiskowali mi przemycony z przyszłości
    teleporter.

    Bez tego koszta codziennych dojazdów wyniosą więcej, niż budowa
    luksusowego domu 500m2.

  • 124. Data: 2010-12-05 12:28:46
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 04.12.2010 11:14, Jan Werbinski pisze:

    > Inaczej.
    > Budujesz garaż 25m2 bez pozwoleń itp. Zadłużasz się na 30 000, dokładasz
    > swoje i pożyczone u rodziny 50 000. Za to kupujesz grunt i materiały. Na

    Poproszę o wyliczenie ceny materiałów, gruntu i lokalizację.

    I daruj sobie jakieś wypizdowy 100km od sensownej pracy czy choćby
    sensownego internetu.

    > 25m2 można bardzo przytulnie mieszkać i nie trzeba się zadłużać na całe
    > życie, tylko na kilka lat. Niegroźne kryzysy itp.

    Jeszcze przytulniej można w przyczepie kempingowej. I nie trzeba gruntu
    kupować ;->

  • 125. Data: 2010-12-05 12:29:02
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 05.12.2010 11:41, robercik-us pisze:

    > Dla mnie tak..., ale kolega Jasiu Werbiński widzi to jakoś 'po swojemu'
    > :-) i z nim ta dyskusja.

    Tylko że wyraźnie już widać, że dyskusja z nim nie ma sensu - jego
    pomysły są kompletnie oderwane od rzeczywistości, jak np. zamieszkanie w
    Tajlandii...

  • 126. Data: 2010-12-05 12:31:29
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 05.12.2010 09:07, robercik-us pisze:

    > Hahaha... :-DDD
    >
    > I ciekawe, że w garażu możesz zamieszkać...? Od kiedy to w budynku
    > gospodarczym da się _legalnie_ mieszkać.

    To ignorant - nie wie nawet, że na garaż dowolnej wielkości pozwolenie
    jest potrzebne. Garaż to nie to samo, co budynek gospodarczy.

  • 127. Data: 2010-12-05 12:57:45
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    > Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości

    > Niemal to samo. Dzis sprzedaz zajetej przez bank nieruchomosci po paru
    > latach splaty gwarantuje pokrycie reszty kapitalu gdyby co. Jak uda sie
    > splacic to masz mieszkanie za pieniadze troche wieksze jak za wynajete.

    No właśnie że nie zawsze gwarantuje. Np jak ktoś wziął kredyt CHF 2 zł na
    100% i kupił na górce dom.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 128. Data: 2010-12-05 12:58:44
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    > Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości

    > Mi opadly rece.
    > Wez sie chlopie zastanow, nie jestem przedszkolanka i w zyciu robie co
    > innego. Moze Ty otworz przy moim domu, zaplace ile zechcesz o ile zechcesz
    > tyle ze nie ja jeden cale przedszkole bede utrzymywal, to ja do Ciebie
    > dzieci bede prowadzal. Jak nie ja to inni zaczna, na interesie nie
    > stracisz a zarobisz pewnie wiecej jak te 5% rocznie. W lipcu przyslij mi
    > propozycje, zglosze sie pokarte, masz nie wiele czasu.

    To zatrudnij przedszkolanki. Skoro twierdzisz, że jest olbrzymi popyt, to
    skroisz grubą kasę.

  • 129. Data: 2010-12-05 12:59:05
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    > Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości

    > A ile trzeba wydac na przejazdy do obecnej pracy?

    Tyle ile kosztuje abonament na internet.

  • 130. Data: 2010-12-05 12:59:48
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

> [...]
    > się zatrzyma... za kolwjne 13 lat ile bym płacił gdybym nie zdecydował się
    > na budowę swojego domu NA KREDYT...???
    >
    > GRUBO PONAD 3000 zł.
    >
    > A za kolejne 13 lat...? Szkoda nawet mówić.
    >
    > Rata kredytu to niewiele ponad tysiąc i umowa gwarantuje mi, że raty będą
    > stałe...
    >
    > Ponadto tu mam swoje..., choć nie spłacone jeszcze w pełni, a tam NIGDY
    > nie byłoby moje, choćbym nawet płacił 10 tys miesięcznie...
    >
    > Przesadzasz kolego z tymi swoimi hasłami i jak Cię czytam, to mam czasem
    > wrażenie, że z choinki się urwałeś :-)))

    No i widzisz. W tym czasie faktycznie się tak opłacało, jak zrobiłeś. Ale
    nic nie uzasadnia twierdzenia, że dalej tak będzie. Otóż trend się zmienił.