  • 41. Data: 2010-01-25 19:43:54
    Temat: Re: docieplenie ścian styropianem
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Marcin Wajnert napisal:
    > Oczywiście, że z FREZEM :P

    Nonsens!

    1. Jest wycinany, a nie frezowany.

    2. Jezeli juz nawet jest stosowane bledne okreslenie 'frezowany',
    to wynikiem tegoz jest powstanie FELCA.

    Czy w ponizszych, przytoczonych przez ciebie przykladach widzisz gdzies
    sformulowanie 'frez'? Bo ja co najwyzej dostrzegam 'frezowany'.
    Pomiedzy 'wiercony' a 'wiertlo' jest spora roznica, nieprawdaz?

    > http://www.styropianex.pl/oferta/fs-15_20f.htm
    > http://www.austrotherm.com/austrotherm/pl/misc/karta
    /Karta_15_EPS_70_Frezowany.pdf
    > http://www.atlas.com.pl/pl/atlasinwestora/alfabet/S.
    htm

    --
    Pozdrawiam zdegustowany upadkiem jezyka,

    Jacek

  • 42. Data: 2010-01-25 20:42:13
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "kris" <k...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:hjkcjq$c88$1@news.onet.pl...

    > Mi wyszło, że przy 50[zł/GJ], 200 dni sezonu grzewczego, średniej różnicy
    > temperatur 20 stopni i 200m2 netto elewacji - 345zł. Droga ta Starogardzka
    > :)

    Dobra Doprecyzujmy zalożenia. Przelicz jeszcze raz. "Zwykły" styropian to
    lambda 0.040. Swisspor fasada to lambda 0.032
    Na pewno wziełes pod uwagę że styropian z lambda 0.032 jest prawie 100%
    droższy od "zwykłego" z lambdą 0.040.
    200mkw elewacji gr 15cm to 30m3 styro. Koszt zwyklego to 2500zł koszt
    Swisspora to 5000zl.
    Roznica 2500zł.
    Czyli wg Twoich wyliczen na pierwszą Starogardzka zaoszczedzilbym dopiero po
    8 latach.
    Albo inaczej;
    2500zł wplacone na lokate roczna 6% zamiast wydane na styropian 0.032 daje
    mi co roku 150zł odsetek a uwzgledniajac kapitalizacje to nawet wiecej.

    Kris

  • 43. Data: 2010-01-25 21:55:57
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Czy w ponizszych, przytoczonych przez ciebie przykladach widzisz gdzies
    > sformulowanie 'frez'? Bo ja co najwyzej dostrzegam 'frezowany'.
    > Pomiedzy 'wiercony' a 'wiertlo' jest spora roznica, nieprawdaz?

    Podobnie jak wszelkiego rodzaju wielowypusty przenoszace moment obrotowy sa
    wiejskim slangiem nazywane frezem. Widocznie to to samo co styropian. Mnie
    konczacego obrobke skrawaniem juz przestaly irytowac wszelkiego rodzaju
    kamienie do szlifierek, nie ma sensu wszystkich umoralniac.

    Pozdro.. TK

  • 44. Data: 2010-01-26 07:52:00
    Od: e...@o...pl

    > Wiesz ja z dystansem do tych lambd i teoretycznych wyliczeń podchodzę.
    > Pisalismy tu wczesniej jak po zmianie dopuszczalnego U dla ściany
    > jednowarstwowej nagel pustak porothermu tez ma mniejsze U jak wczesniej.
    > Zresztą policz sobie ile ucieknie Tobie więcej ciepła przez styro 15cm z
    > lambda 0,030 a ile przez styro 15cm z lambda 0,045.

    Maqm taki jeden "złośłiwy" przykład. Jest sobie mur 30 cm Thermopor z lambda
    0,37 W/mK ocieplony 10 cm styropianu: albo high-endowy 0,031 W/mK albo podły
    0,045 W/mK. Wzór do obliczeń pobrałem z netu (uwzględnia też 3 cm warstwę
    tynku). W pierwszym przypadku dostaję U dla ściany = 0,24 W/m2K (blisko normy
    dla domów energooszczędnych, czyli może być), w drugim przypadku 0,31 W/m2K
    (czyli nie mieści się już w normie dla ściany warstwowej). Czyli lambda miała
    tu kapitalne znaczenie.
    Czy wierzyć w lambdę? Producent deklaruje w karcie produktu, że zmierzył taką
    a nie inną wartość lambdy zgodnie z normą PN-EN ISO 10456 : 2004. Jeśli
    producent jest dużą firmą, to raczej podaje prawdę. Gdyby konkurencja go
    nakryła na tym, że podaje nieprawdziwe dane w oficjalnym dokumencie, to leży.
    Ale jeśli firma to garażowy "Ziutek Cipiński & szwagier", to może podać nawet
    0,02 W/mk, bo co mu zależy ;-)

    Pozdrawiam
    e-kran

  • 45. Data: 2010-01-26 09:27:57
    Od: maniek <m...@o...pl>

    On 26 Sty, 08:52, e...@o...pl wrote:

> [...]
    > Ale jeśli firma to garażowy "Ziutek Cipiński & szwagier", to może podać nawet

    Możesz podać mi link do strony z tym wzorem?

  • 46. Data: 2010-01-26 09:34:56
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "maniek" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    c.googlegroups.com...

    >Możesz podać mi link do strony z tym wzorem?

    Tnij cytaty
    http://www.styropiany.pl/index.cgi?oper=1&kod=kalkul
    ator

    Krzysiek

  • 47. Data: 2010-01-26 11:29:45
    Od: e...@o...pl

    > Możesz podać mi link do strony z tym wzorem?

    http://www.lcs24.pl/wpc.pdf

    Tu jest wzór. Są w nim dodatkowo uwzględnione opory przejmowania ciepła po
    stronie wewnętrznej (Rsi) i zewnętrznej (Rse) przegrody. Mają bardzo niewielki
    wpływ na wynik końćowy.
    Podstawiając własne dane (lambda muru, grubość i lambda ocieplenia) dostaje
    się wynikowe U.

    Pozdrawiam
    e-kran

  • 48. Data: 2010-01-26 11:44:21
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 25 Sty, 14:24, putek <p...@p...onet.pl> wrote:

    > Możesz podać więcej szczegółów jak to technicznie wykonałeś? Jak
    > sprawdziłeś skuteczność?

    Skutecznosc ? Bez kamery termo nie ma szans, ja takowej nie mialem .
    Granulki styro sa na tyle male ze wsypia sie wszedzie gdzie jest
    szczelina wieksza niz wielkosc granulki. Wraz z rosnaca wysokoscia
    zasypu te na dole sa popychane przez te u gory grawitacyjnie.
    Mozesz zrobic skutecznosc organoleptycznie wiercac otwor w scianie tam
    gdzie masz watpliwosc.
    Technicznie musisz podlaczyc do odkurzacza na liscie dwa przewody
    plastkiowe /moga byc rury karbowane/ jeden ssacy drugi wyrzucajacy.

  • 49. Data: 2010-01-26 18:16:32
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    > Czyli wg Twoich wyliczen na pierwszą Starogardzka zaoszczedzilbym dopiero po
    > 8 latach.

    Mniej więcej. Dlatego jeśli ktoś nie ma limitu grubości to lepiej jest dołożyć 7cm
    zwykłego styropianu (1200zł) i odzyskać inwestycję już po 4 latach. Dziś domek
    parterowy można wybudować z murem 12cm i władować ile się da styro.

    > Albo inaczej;
    > 2500zł wplacone na lokate roczna 6% zamiast wydane na styropian 0.032 daje
    > mi co roku 150zł odsetek a uwzgledniajac kapitalizacje to nawet wiecej.

    Tu już bym polemizował bo na moje oko tyle samo % stanowi inflacja związana z
    drukowaniem pieniądza. Czyli i tak za rok wszystko będzie droższe (przede wszystkim
    ogrzewanie). Czyli wpłacając na lokatę co najwyżej nie tracisz. Dopiero przyjęcie
    euro jest w stanie to zatrzymać.

  • 50. Data: 2010-01-26 18:29:37
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Tu już bym polemizował bo na moje oko tyle samo % stanowi inflacja
    > związana z drukowaniem pieniądza.

    Jakas egzotyczna ekonomia z ta inflacja.

    > Czyli i tak za rok wszystko >będzie droższe (przede wszystkim ogrzewanie).
    > Czyli wpłacając na lokatę co najwyżej nie tracisz.

    Mniej wiecej prawda, choc ogrzewanie gazem w tym roku akurat jest tansze jak
    rok temu.

    > Dopiero przyjęcie euro jest w stanie to zatrzymać.

    Co jest w stanie zatrzymac pzyjecie euro, inflacje?? Paliwa ON i benzyny
    mamy drozsze dzieki uni poki co.

    Pozdro.. TK