  • 31. Data: 2010-01-25 14:31:11
    Temat: Re: docieplenie ścian styropianem
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "e-kran" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:5fb7.00000143.4b5da274@newsgate.onet.pl...
    > Dobrze położony dobry styropian ...
    > Ja wiem, że większość ludzi w to nie wierzy, ale są styropiany i
    > stEropiany ;-)
    > Jedne mają lambdę 0,031 a inne 0,045. Różnica jakby nie patrzeć 50%.
    > Kładąc 10
    > cm dobrego-droższego masz jakby 15 cm gorszego-tańszego.

    I tak bezranicznie wierzysz w te lambdy;)))
    I myślisz ze róznica w 3 miejscu po przecinku ma jakies praktyzne znaczenie.

    Krzysiek

  • 32. Data: 2010-01-25 14:46:54
    Od: "e-kran" <e...@o...pl>

    > I tak bezranicznie wierzysz w te lambdy;)))
    > I myślisz ze róznica w 3 miejscu po przecinku ma jakies praktyzne znaczenie.

    No nie kompromituj się, proszę :-/
    Różnica na 3cim miejscu po przecinku jest zarazem rożnicą 50% między najlepzym
    a najgorszym styropianem (0,030 - 0,045). To nawet nie jest matematyka, tylko
    arytmetyka.
    Przy obliczaniu straty ciepła muru ocieplonego styropianem grubość i lambda
    styropianu ma pierwszorzędne znaczenie dla współczynnika U ściany. Już nieraz
    pisano, nawet tu, że nieważne z czego masz ścianę, ważne jest tylko ile
    nawalisz na nią styropianiu. I nie tylko ile, ale z jaką lambdą.
    Masz 5 minut? To sprawdź sobie pierwszy z brzegu wzór na necie.

    Pozdrawiam
    e-kran

  • 33. Data: 2010-01-25 15:12:26
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    On 2010-01-25 15:31, kris wrote:

    > Użytkownik "e-kran" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
    >

    > I tak bezranicznie wierzysz w te lambdy;)))
    > I myślisz ze róznica w 3 miejscu po przecinku ma jakies praktyzne
    > znaczenie.

    Hmmm - w tym przypadku to 3 miejsce po przecinku jest pierwszą i
    najważniejszą cyfra znaczącą...

    Pozdro

    Maseł

  • 34. Data: 2010-01-25 15:16:09
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > nawalisz na nią styropianiu. I nie tylko ile, ale z jaką lambdą.
    > Masz 5 minut? To sprawdź sobie pierwszy z brzegu wzór na necie.

    Wiesz ja z dystansem do tych lambd i teoretycznych wyliczeń podchodzę.
    Pisalismy tu wczesniej jak po zmianie dopuszczalnego U dla ściany
    jednowarstwowej nagel pustak porothermu tez ma mniejsze U jak wczesniej.
    Zresztą policz sobie ile ucieknie Tobie więcej ciepła przez styro 15cm z
    lambda 0,030 a ile przez styro 15cm z lambda 0,045.
    Tylko ta róznice policz kwotowo, w złotówkach. Myśle że na flaszkę
    Starogardzkiej nie zaoszczędzisz na takim samym styro ale z lepsza lambdą.
    No i oczywiscie ten z lepsza lambda jest drozszy co tez trzeba wziąc pod
    uwagę.

    Krzysiek

  • 35. Data: 2010-01-25 16:33:22
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Łukasz C." <l...@g...com> wrote in message

    > Można prosić o konkrety w temacie sposobu klejenia?

    Mają ci przykleić styropian robiąc ramkę z kleju dookoła płyty plus placki w
    środku, a najlepiej niech kleją całą powierzchnię styropianu do muru.
    Za styropianem musi być szczelnie dla powietrza.
    Dalej pianowanie łączeń nawet jak styro jest z frezem.
    Dalej wtapianie siatki czyli najpierw klej na styropian, a później na to
    siatkę i wmasować. Żeby nie przykładali partacze siatki do suchego styro i
    nie przeciskali kleju.

    Ocieplenie szczytów od góry.

    I na koniec obróbka murłaty i wieńca. To jest dopiero jazda. Trzeba pilnować
    chyba cały czas.

  • 36. Data: 2010-01-25 16:35:20
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "maniek" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    >No tak,masz racje,ale jakiś kłopot to jest biorąc pod uwage że moge
    >zamówić towar np.z drugiego końca polski.

    Dla tego lepiej dogadac sie z okolicznymi skladami nawet jezeli bedzie
    minimalnie drozej. Ja na miejscu bez laski kupilem welne w cenie allegrowej.
    Bez targowania, cena wyjsciowa byla OK.

    Pozdro.. TK

  • 37. Data: 2010-01-25 16:39:13
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Maseł" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Hmmm - w tym przypadku to 3 miejsce po przecinku jest pierwszą i
    > najważniejszą cyfra znaczącą...

    To kup sobie z trzecia mala cyfra i byle jaka pierwsza.

    Pozdro.. TK

  • 38. Data: 2010-01-25 18:41:27
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

> [...]
    > Tylko ta róznice policz kwotowo, w złotówkach. Myśle że na flaszkę
    > Starogardzkiej nie zaoszczędzisz na takim samym styro ale z lepsza lambdą.

    Mi wyszło, że przy 50[zł/GJ], 200 dni sezonu grzewczego, średniej różnicy temperatur
    20 stopni i 200m2 netto elewacji - 345zł. Droga ta Starogardzka :)

  • 39. Data: 2010-01-25 19:01:31
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    putek napisal:
    > je będę kładł z frezem, a pianką uzupełniał szczeliny

    Z FELCEM! Wrrr... :/

    Cholera, wydziwiacie na wykonawcow, a jak sami obchodzicie sie
    z jezykiem?
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 40. Data: 2010-01-25 19:11:36
    Od: "Marcin Wajnert" <m...@p...onet.pl>

    > Z FELCEM! Wrrr... :/
    >
    > Cholera, wydziwiacie na wykonawcow, a jak sami obchodzicie sie
    > z jezykiem?
    > --

    Oczywiście, że z FREZEM :P

    http://www.styropianex.pl/oferta/fs-15_20f.htm