  • 101. Data: 2017-06-18 21:53:26
    Temat: Re: dom autonomiczny
    Od: Pete <n...@n...com>

    > Skad wiesz ze bedziemy eksportowali wegiel? Na razie produkcja jest zbilansowana z
    krajowym zuzyciem. Poza tym co to znaczy ze bysmy doplacali do wegla chinczykom? Nie
    wiem jak w tej chwili ale niedawno "doplacalismy" kilka procent w stosunku do ceny
    swiatowej wegla. Jesli w zwiazku z chinska inwestycja zrobi sie zapotrzebowanie na
    wegiel i wegiel na gieldach zdrozeje to przestaniemy doplacac kilka procent do wegla.
    Nasz wegiel nigdy nie bedzie dotowany pod warunkiem ze nie bedzie eksportowany. Mamy
    go po kosztach wlasnych. Mamy pecha ze koszty wlasne sa zblizone do czyjejs ceny z
    zyskiem. Ale jesli wykorzystujemy go tylko dla siebie to jego cena nie ma zadnego
    znaczenia pod warunkiem ze nie jest znaczaco wyzsza od swiatowej. Znaczaco todwa razy
    a nie 5%. Grupa budowlana to i przyklad bedzie budowlany. Sporo ludzi wykonuje pewne
    prace przy budowie i wykanczaniu samemu. Ktos zarabia np 40 zlotych na godzine i sam
    robi przy budowie prace za ktore trzeba zaplacic 30 zlotych za godzine. Robi i takie
    po 13 zlotych, jakies sprzatanie, ukladanie desek, rozladunek czegos. Z ekonomicznego
    punktu widzenia w takiej sytuacji praca wlasciciela to bzdura. Ale i tak prawie
    wszyscy to robia. Wytlumaczenie jest proste. Ma taki wlasciciel okreslona ilosc
    pieniedzy zarobiona po 40/godz i wiecej miec nie beda. Gdyby sam nie pracowal darmo u
    siebie to by budowa trwala duzo dluzej. Jak pracuje sam u siebie to dom nie bedzie
    nic drozszy pomimo ze prace za ktore placil by 13 zlotych za godzine robil majac
    gdzies indziej 40 zlotych za godzine. Jak sie robi tylko dla siebie to jakis skladnik
    zrobiony samemu moze byc troche drozszy niz kupiony gdzies indziej i nie ma to
    zadnego znaczenia na koncowy efekt ekonomiczny. U nas koncowym efektem ekonomicznym
    jest prad kilka razy drozszy od wegla potrzebnego do jego wytworzenia.

    Zenek, zrozum wreszcie, że polski węgiel jest dotowany na gigantyczną
    skalę i tylko dlatego jeszcze się utrzymuje na poziomie cen węgla na
    świecie, gdzie koszty wydobycia są wielokrotnie niższe.

    I dalsze podtrzymywanie tego trupa jest tylko spowodowane polityką a nie
    ekonomią.

    --
    Pete

  • 102. Data: 2017-06-18 21:55:46
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Za Gomulki byl taki wierszyk. Kazdy rurke w dupe wsadzi, troche gazu odprowadzi. A
    jak wszyscy pierniem raz, wtedy bedzie duzy gaz. Potem dopisali ze Cyrankiewicz lysa
    pala oswietli nam Polske cala. Wiecej ten wierszyk jest wart niz Twoja odpowiedz.

  • 103. Data: 2017-06-18 21:57:55
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Wymysl jeszcze skad brac kase na importowany wegiel. Na drukowanie obligacji
    oprocentowanych 25% sie nie zgadzam.

  • 104. Data: 2017-06-18 22:03:00
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Rolnicy tez sa dotowani i to bardziej niz gornicy. Dotowana w Polsce zywnosc
    wpierdalaja wnukowie i dzieci straznikow z Oswiecimia. A z wegla dotowanego duzo
    mniej niz zywnosc korzystaja tylko Polacy. Ktore dotacje bys w pierwszej kolejnosci
    zlikwidowal?

  • 105. Data: 2017-06-18 22:07:42
    Od: Pete <n...@n...com>

    > Wymysl jeszcze skad brac kase na importowany wegiel. Na drukowanie obligacji
    oprocentowanych 25% sie nie zgadzam.

    Jednak myślenie nie jest twoją najmocniejszą stroną.

    --
    Pete

  • 106. Data: 2017-06-18 22:08:42
    Od: Pete <n...@n...com>

> [...]
    pala oswietli nam Polske cala. Wiecej ten wierszyk jest wart niz Twoja odpowiedz.

    Widzę że poziomem rozwoju zatrzymałeś się na czwartej klasie szkoły
    podstawowej.

    --
    Pete

  • 107. Data: 2017-06-18 22:10:07
    Od: Pete <n...@n...com>

> [...]
    mniej niz zywnosc korzystaja tylko Polacy. Ktore dotacje bys w pierwszej kolejnosci

    Rolników wspiera UE, więc niech sobie płacą. Ale górnicy się opierdalają
    z moich podatków.

    --
    Pete

  • 108. Data: 2017-06-18 22:10:55
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jesli myslenie nie jest moja najmocniejsza strona to dla Ciebie jest niedostepne.

  • 109. Data: 2017-06-18 22:22:31
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Mozesz podac ile w tym roku wplacimy do chujni i ile z niej dostaniemy.

  • 110. Data: 2017-06-18 23:01:17
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-06-18 o 22:10, Pete pisze:

    > Rolników wspiera UE, więc niech sobie płacą. Ale górnicy się opierdalają
    > z moich podatków.

    A dotacje unijne to z czyich podatków?