  • 111. Data: 2017-06-18 23:13:03
    Temat: Re: dom autonomiczny
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-06-18 o 23:01, nadir pisze:

    > A dotacje unijne to z czyich podatków?

    niemieckich oczywiście.
    Póki co jesteśmy beneficjentem netto

    --
    Pete

  • 112. Data: 2017-06-18 23:14:57
    Od: Pete <n...@n...com>

    > Mozesz podac ile w tym roku wplacimy do chujni i ile z niej dostaniemy.

    za trudne do wpisania w google?
    http://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/bu
    dzet-ue-na-2017-r-,214,0,2201302.html
    składka 18mldzł, dostaniemy 50mld.

    --
    Pete

  • 113. Data: 2017-06-18 23:22:50
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 18 czerwca 2017 23:14:56 UTC+2 użytkownik Pete napisał:

    > za trudne do wpisania w google?
    > http://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/bu
    dzet-ue-na-2017-r-,214,0,2201302.html
    > składka 18mldzł, dostaniemy 50mld.

    ...z których 4/5 wróci do niemiec, a my wydamy tą kase w sporej czesci na
    niepotrzebne sprawy.
    Jakos nikt nie kwapił sie napisac pracy naukowej o transformacji 1989, ale i bilansie
    funduszy unijnych. Czyzby dlatego ze niepoprawne wnioski wychodzą?

    b.

  • 114. Data: 2017-06-18 23:28:47
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-06-18 o 23:13, Pete pisze:

    > niemieckich oczywiście.
    > Póki co jesteśmy beneficjentem netto

    Podobno.

    http://niewygodne.info.pl/artykul7/03281-UE-dla-Niem
    iec-to-bardzo-oplacalny-biznes.htm

  • 115. Data: 2017-06-18 23:31:16
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-06-18 o 23:22, Budyń pisze:

> [...]
    bilansie funduszy unijnych. Czyzby dlatego ze niepoprawne wnioski wychodzą?

    Widzę, ze jesteś świetnie poinformowany. Zgłoś się do Prezesa na pewno
    da ci grant na zdemaskowanie tego globalnego oszustwa.

    --
    Pete

  • 116. Data: 2017-06-18 23:36:02
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-06-18 o 23:28, nadir pisze:

    > Podobno.

    Bredzisz

    > http://niewygodne.info.pl/artykul7/03281-UE-dla-Niem
    iec-to-bardzo-oplacalny-biznes.htm

    Potrafisz przeczytać coś więcej poza nagłówkiem?
    Klasyczny suweren, który wie tyle ile mu przekażą w TVPiS.

    Dobranoc, czyli EOT

    --
    Pete

  • 117. Data: 2017-06-19 00:10:34
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-06-18 o 23:36, Pete pisze:

    > Bredzisz

    Czyżby?

    iec-to-bardzo-oplacalny-biznes.htm

    > Potrafisz przeczytać coś więcej poza nagłówkiem?

    A ty?

    Twierdzisz że Niemcy nas dotują. Czego nie rozumiesz w tym akapicie?

    "Jeszcze lepiej ta statystyka wygląda jeśli uwzględnimy wszystkie kraje
    wchodzące w skład Grupy Wyszehradzkiej (Polska, Czechy, Słowacja i
    Węgry). Z każdego 1 euro wydanego w tych krajach przez Niemcy w ramach
    unijnej polityki strukturalnej do naszego zachodniego sąsiada powraca
    aż... 1,25 euro! To oznacza, że dzięki aktualnej polityce Unii
    Europejskiej Niemcy znacznie więcej otrzymują (w ramach kontraktów i
    zamówień realizowanych w takich państwach jak Polska), aniżeli wpłacają."

    > Klasyczny suweren, który wie tyle ile mu przekażą w TVPiS.

    Tylko, że to słowa Bieńkowskiej. Ona też jest z PiSu?

    https://www.wprost.pl/317666/Z-kazdego-euro-wplacone
    go-do-Polski-Niemcy-odzyskuja-86-eurocentow

  • 118. Data: 2017-06-19 00:22:36
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-06-18 o 21:53, Pete pisze:

    > Zenek, zrozum wreszcie, że polski węgiel jest dotowany na gigantyczną
    > skalę i tylko dlatego jeszcze się utrzymuje na poziomie cen węgla na
    > świecie, gdzie koszty wydobycia są wielokrotnie niższe.

    Niemiecki też jest dotowany.

    https://www.osw.waw.pl/pl/publikacje/analizy/2010-12
    -15/niemcy-przeforsowali-dotacje-dla-gornictwa-wegla

    Ale ja pewnie bredzę, jak zwykle albo chłonę TVPiS

    > I dalsze podtrzymywanie tego trupa jest tylko spowodowane polityką a nie
    > ekonomią.

    A czym jest/było spowodowane w Niemczech?

  • 119. Data: 2017-06-19 00:28:10
    Od: nadir <n...@h...org>

> [...]
    > energetycznego i porownales go z cena wegla energetycznego
    > wydobywanego w kraju? Pewno nie. Dzisiaj wegiel bez podatkow i
    > transportu i ubezpieczenia jest po 80dolarow za tone. Polski wegiel
    > energetyczny bez transportu, ubezpieczenia i podatkow jest po 230
    > zlotych za tone. Troche inaczej oni licza wegiel energetyczny bo
    > placa za energie zawarta w weglu ale z grubsza takie 230 zlotych za
    > tone mozna przyjac. To gdzie przy takiej cenie widzisz koniecznosc
    > doplacania do wegla? Jak poltora roku temu swiatowa cena wegla
    > wynosila 37$/ tone to trzeba bylo kopalniom doplacic. Dzisiaj nie

    A jak dobrze pójdzie, to za rok Niemcy będą od na kupować węgiel.

    http://www.dw.com/pl/niemcy-koniec-kopal%C5%84-w%C4%
    99gla-kamiennego/a-18928978

  • 120. Data: 2017-06-19 00:37:34
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To juz z poprawka ze z kazdego ojro 80 centow wraca do niemcow? W zeszlym roku
    wplacilismy wiecej niz dostalismy. Latwo to w necie znalezc.