  • 1. Data: 2016-03-02 11:42:53
    Temat: domek gospodarczy/warsztat
    Od: quent <x...@x...com>

    Przymierzam się do wybudowania domku gospodarczego/warsztatu na
    zgłoszenie o pow. do 35m2.
    W środku poza elektronarzędziami byłby też komputer no i chciałbym móc w
    nim przebywać także zimą więc izolacja jakaś musiałaby być.
    Ogrzewanie przewiduję nadmuchowe elektryczne - pewnie jakiś klimatyzator.

    Podpowiedzcie mi proszę czy dobrze sobie w głowie poukładałem jak to
    powinno wyglądać:

    1. Fundament punktowy (kilkanaście miejsc), wiertnica fi22cm w to
    szalunek kartonowy + gotowy beton z worków.
    2. legary (jakaś kratownica) mocowane do fundamentu 15cm nad gruntem.
    3. deska OSB 22mm jako 1. warstwa podłogi
    4. styropian 5cm styro na podłogę
    5. cieńsza OSB na styropian
    6. ściany w konstrukcji drewnianej - wełna jako izolacja, regips
    wewnątrz + OSB na zewnątrz + wiatroziolacja + styropian i tynk.
    7. strop drewniany i regipsy od spodu i zasyp od góry wełny lub ekofibru.
    8. pokrycie dachowe pewnie folia + blacha jakaś... może na rąbek/klik.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 2. Data: 2016-03-02 17:45:41
    Temat: Re: domek gospodarczy/warsztat
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > 1. Fundament punktowy (kilkanaście miejsc), wiertnica fi22cm w to
    > szalunek kartonowy + gotowy beton z worków.
    Ja dałbym bez szalunku normy mówi że wejdzie o 30% betonu
    ale powinien być mniejszy problem z osiadaniem.

    > 2. legary (jakaś kratownica) mocowane do fundamentu 15cm nad gruntem.
    > 3. deska OSB 22mm jako 1. warstwa podłogi
    Nie boisz się wilgoci?
    Ja bym zainwestował w sklejkę szalunkową.

    > 4. styropian 5cm styro na podłogę
    > 5. cieńsza OSB na styropian
    > 6. ściany w konstrukcji drewnianej - wełna jako izolacja, regips
    > wewnątrz + OSB na zewnątrz + wiatroziolacja + styropian i tynk.
    zastanowić się czy w strategicznych miesiącach zamiast regipsu nie dać płyty wiórowej
    - brak problemu z wieszaniem rzeczy
    > 7. strop drewniany i regipsy od spodu i zasyp od góry wełny lub ekofibru.
    > 8. pokrycie dachowe pewnie folia + blacha jakaś... może na rąbek/klik.
    zamiast blachy gont albo gruba folia (2x1 mm ma znajomy i sobie chwali od 5 lat)

  • 3. Data: 2016-03-02 20:16:46
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zagruzunj na to 4 centymetry betonu i potem co chcesz mozesz na podloge polozyc.
    Drewno zgnije za kilkanascie lat i po podlodze bedziesz mial.

  • 4. Data: 2016-03-03 08:05:44
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2016-03-02 17:45, Bolko wrote:
    > Ja dałbym bez szalunku normy mówi że wejdzie o 30% betonu
    > ale powinien być mniejszy problem z osiadaniem.

    Bez szalunku to nie będzie wystawać nad grunt.

    > Nie boisz się wilgoci?
    > Ja bym zainwestował w sklejkę szalunkową.

    Podłoga ma być nad gruntemjakieś 15-20cm więc będzie wentylowana.
    Rozbierałem kiedyś altankę po dziadkach, która miała podłogę drewnianą
    podobnie nad gruntem. Po 50latach drewno było zdrowe.

    > zamiast blachy gont albo gruba folia (2x1 mm ma znajomy i sobie chwali od 5 lat)

    Gont wyjdzie taniej?
    Trzeba deskować całość.
    Na pewno ciszej w środku.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 5. Data: 2016-03-03 09:35:49
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu czwartek, 3 marca 2016 08:05:46 UTC+1 użytkownik quent napisał:

    > Bez szalunku to nie będzie wystawać nad grunt.
    OK załapałem :)

    > Podłoga ma być nad gruntemjakieś 15-20cm więc będzie wentylowana.
    > Rozbierałem kiedyś altankę po dziadkach, która miała podłogę drewnianą
    > podobnie nad gruntem. Po 50latach drewno było zdrowe.

    Jeśli zwykłe deski to OK. Z płytą bym się zastanowił.

    > Gont wyjdzie taniej?
    > Trzeba deskować całość.
    > Na pewno ciszej w środku.
    Racja,
    a może jakaś dachówka z demobilu?
    http://olx.pl/oferty/q-dach%C3%B3wki-z-odzysku/

  • 6. Data: 2016-03-04 07:31:55
    Od: Andrzej S <a...@e...pl>

    W dniu 2016-03-02 11:42, quent pisze:
    > 4. styropian 5cm styro na podłogę
    > 5. cieńsza OSB na styropian

    Jak to jest ze styropianem? Podobno myszy nieuchronnie zezrą
    i nalezy dawac welne mineralna.
    --
    A S

  • 7. Data: 2016-03-04 12:55:21
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    W dniu piątek, 4 marca 2016 07:31:49 UTC+1 użytkownik Andrzej S napisał:
    > Jak to jest ze styropianem? Podobno myszy nieuchronnie zezrą
    > i nalezy dawac welne mineralna.

    We wełnie widziałem gniazdo myszy :)

    Styropian trzeba obtynkować nie zostawiając szpar.

    --
    bajcik

  • 8. Data: 2016-03-05 11:58:03
    Od: A S <a...@e...pl>

    W dniu 2016-03-04 12:55, Krzysztof Garus pisze:

    > We wełnie widziałem gniazdo myszy :)
    >
    > Styropian trzeba obtynkować nie zostawiając szpar.

    Ale w welnie mineralnej ("gryzacej")?

    jakos nie wierze w myszoszczelne obtynkowanie drewnianej budowli
    Moga tez wejsc od wewnatrz.
    --
    A Stasiewicz

  • 9. Data: 2016-03-05 14:12:29
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2016-03-05 11:58, A S wrote:

    > Ale w welnie mineralnej ("gryzacej")?
    >
    > jakos nie wierze w myszoszczelne obtynkowanie drewnianej budowli
    > Moga tez wejsc od wewnatrz.

    Myszy to nie problem.
    W środku mebli nie będzie tylko regały więc nie będzie miała gdzie się
    schować.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 10. Data: 2016-03-05 23:57:54
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    W dniu sobota, 5 marca 2016 11:58:06 UTC+1 użytkownik A S napisał:

    > Ale w welnie mineralnej ("gryzacej")?

    mhm, Isover jakiś

    --
    bajcik