  • 1. Data: 2014-02-28 15:17:04
    Temat: drut wiązałkowy do zbrojenia - jakiej grubości
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    Witam, szybkie pytanie - jakiej grubości drug wiązałkowy kupić?

    Zbrojenie będę wiązał sam, więc nie chce sobie samobója strzelić kupując
    zbyt gruby, a z drugiej strony chcę mieć pewność że też zbyt
    cienki(słaby) nie jest.

    Macie jakieś swoje doświadczenie?

    Przy okazji - na jakie odcinki go ciąć? ~25cm
    chodzi mi o to ile tego kupić..

    P.S. nie planuję kupować tego drutu z oczkami, będzie klasycznie.

  • 2. Data: 2014-02-28 15:29:20
    Temat: Re: drut wiązałkowy do zbrojenia - jakiej grubości
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    Użytkownik "Albercik" <n...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Witam, szybkie pytanie - jakiej grubości drug wiązałkowy kupić?

    1-1,2mm

    b.

  • 3. Data: 2014-02-28 15:43:48
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Albercik" napisał w wiadomości grup

    > Witam, szybkie pytanie - jakiej grubości drug wiązałkowy kupić?

    Ja najwięcej miałem 1,25 i był ok.

    Miałem też trochę 1,5mm i tym się gorzej robiło więc mi został i używam go
    do innych celów.

> [...]
    > zbyt gruby, a z drugiej strony chcę mieć pewność że też zbyt cienki(słaby)

    Drut z oczkami + specjalny kluczyk FTW! Albo elektryczna wiązarka. Cała
    reszta to IMO nieporozumienie. Na całą budowę zużyłem drutu za jakieś 200
    zł, do tego klucz za 70 zł. A na pewno oszczędziłem sporo czasu. I co
    najważniejsze nie musiałem wszystkiego robić sam, bo tym automatycznym
    kluczem nawet przysłowiowa "baba" sobie poradzi (u mnie czasem to jakaś
    robiła).

    > Przy okazji - na jakie odcinki go ciąć? ~25cm
    > chodzi mi o to ile tego kupić..

    To zależy: Aby związać pręt ze strzemieniem potrzeba mniej - ja używałem
    10cm. Ale żeby wygodnie złapać razem trzy pręty i je do siebie dociągnąć to
    lepiej więcej ok 20cm. Myślę, że jak średnio policzysz 15 cm będzie ok. Choć
    oczywiście lepiej kupić więcej a zawsze później do czegoś się przyda.

    Nie rozumiem dlaczego chcesz go wcześniej ciąć? Zakładasz koniec wiążesz i
    wtedy obcinasz. Są do tego takie specjalne szczypce którymi można wiązać i
    obcinać, ale nie wiem pod jaką nazwa to występuje i nie potrafię nic
    wygooglać.

    > P.S. nie planuję kupować tego drutu z oczkami, będzie klasycznie.

    A właśnie to miałem doradzić :-) Jest znacznie szybciej i łatwiej
    szczególnie w trudno dostępnych miejscach.
    Zresztą co Ci będę opowiadał pożycz od kogoś taki klucz i drut i sam zobacz
    jaka kolosalna jest różnica.

    Pozdrawiam
    Ergie