  • 1. Data: 2010-10-07 18:37:56
    Temat: drzewka z tarasu a zima
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

    Witam,

    mam na tarasie kilka klonów palmowych i modrzewia.
    Jak najlepiej zabezpieczyć te drzewka przed zimą?
    Myślałem o wyniesieniu ich do jasnej piwnicy (jest tam zawsze + w zime).
    Opcja jest też ciemny garaż...wiec mysle ze piwnica lepsza?
    Czy zostawić je na tarasie, zabezpieczyć słomą/styropianem - choć boje się
    że przemarzną.

    --
    -----
    uciu

  • 2. Data: 2010-10-24 19:34:09
    Temat: Re: drzewka z tarasu a zima
    Od: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)>

    Użytkownik "uciu" <g...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Myślałem o wyniesieniu ich do jasnej piwnicy (jest tam zawsze + w zime).
    > Opcja jest też ciemny garaż...wiec mysle ze piwnica lepsza?

    Zrzucaja liscie wiec bez znaczenia jest, czy garaz czy piwnica. Dalbym tam
    gdzie chlodniej.

    > Czy zostawić je na tarasie, zabezpieczyć słomą/styropianem - choć boje się
    > że przemarzną.

    Modrzew powinien sobie poradzic, natomiast klony warto zabezpieczyc tak, by
    korzenie im zbytnio nie przemarzly. Najprosciej i najlepiej wkopac w ziemie.
    Jesli takie rozwiazanie odpada, to sloma/styropian moze byc wystarczajaca
    (zalezy od lokalnych warunkow). Najbezpieczniej w pomieszczniu bez mrozu lub
    z niewielkim mrozem lub zadolowac w ziemi.

    Pozdrawiam,
    Bpjea

  • 3. Data: 2010-10-25 16:36:21
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

    dzieki...

    wiec dam je do piwnicy tylko poczekam az klony liscie zrzucą

    ---
    uciu

  • 4. Data: 2010-10-25 17:21:15
    Od: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)>

    > wiec dam je do piwnicy tylko poczekam az klony liscie zrzucą

    Jak juz beda w piwnicy, sprawdzaj wilgotnosc podloza; ziemia nie moze
    calkiem wyschnac.
    Nie moze byc tez zbyt mokra, bo moze sie rozwinac plesn. Dobrze, gdy
    pomieszczenie jest od czasu do czasu wietrzone.

    Pozdrawiam,
    Bpjea