  • 141. Data: 2010-06-16 22:55:11
    Temat: Re: działanie solarów
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Użytkownik "tarnus" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:hvbkcq$90g$1@news2.ipartners.pl...

    > Przecież my tu rozpatrujemy nie same solary ale wspomaganie solarami pieca
    > gazowego tak aby zmniejszyć rachunki za gaz.
    > Kocioł musi być tak czy siak więc to co piszesz to bicie piany.

    Nie musi być.
    U mnie koszt inwestycyjny CAŁKOWITY ciepłej wody to 700 zł.

    U Was 8000 solary + 5000 gaz i inne instalacje. W dodatku u mnie wkład
    kominowy z kwasówy o długości 10m będzie znacznie droższy. Powiedzmy że o 2
    tys.

    15000 zł kontra 700 zł

    Wychodzi mi na to, że solary to ja sobie założę, ale jak stanieją do 1-2 tys
    zł za całą instalację. Przy tej cenie dziękuję.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 142. Data: 2010-06-16 22:57:06
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    > Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> napisał w wiadomości

    > Masz coś z rozumem. Niby jakim prawem liczyszs kocioł jeżeli nie mając
    > solarów kocioł musiałbym mieć tak czy siak.

    Bo JA nie muszę go mieć i nie mam. Tak czy siak.

    > Czy jest to dla ciebie DO POJĘCIA?

    Pojmujesz to, że istnieją ludzie żyjący bez kotła?

    > Robocizny przy budowie kolektora nie liczę bo to cena aktualnma z
    > robocizną z VAT 7%.

    Nie zrozumiałem czy chodzi Ci o kolektor za 1500 opisany na elektrodzie, bo
    to chyba samoróbka?

  • 143. Data: 2010-06-16 23:02:20
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    > Piszesz, że nie istnieje koszt alternatywny czy utracony koszt kapitału.
    > Przytoczyłem linki udowadniające, że jest.

    Gdzie ja napisalem, ze nie istnieje pojecie kosztu alternatywnego??

    > Pisałem także o koszcie alternatywnym nie ograniczając pojęcia kosztów
    > tylko do niego.

    Jeszcze raz, ale ostatni: gdzie napisales o koszcie alternatywnym??

    "Widzę, że nie słyszałeś o koszcie kapitału, ani o utraconych kosztach
    kapitału. O amortyzacji i kosztach obsługi nie wspomnę."

    > Czyli w pozostałej objętości życie się rozwija.

    Jak wszedzie.

    > W wyliczeniu zwykle są cyfry...

    Temperatury prezentuja cyfry. Jak maja sie do Waszych kilku dni w roku to
    juz reszta grona potrafi ocenic. To jest babol na dzien dobry. Po co mam
    udowadniac, ze czarny kot jest czarny? O konkretnych moich cyfrach pisze
    przeciez gdzie indziej. Nie bede tego rozciagal na kilka podwatkow.

    Pozdro.. TK

  • 144. Data: 2010-06-16 23:04:57
    Od: "tarnus" <t...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "tarnus" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Aha. To przyjemność.

    Nie o przyjemność chodzi ale fakt że nic takiego nie robię jak skuwanie
    lodu.
    Solary stoją u mnie w ogrodzie i co najwyżej przy większych opadach śniegu
    czasem odgarniając podejście przed domem, miotłą wykonam 3-4 ruchy w dół i
    śnieg sam zjeżdza. Mniejsze ilości śniegu same się zsuwają gdyż solary są
    ustawione pod kątem 50st.
    Ty oczywiście tego nie wiesz bo nie miałeś z solarami nigdy do czynienia.

    > Można to co innego niż zaleca się. Ogólnie nie zaleca się zwłaszcza do
    > prania - plamy białkowe, krew itp.

    Wróć do szkoły i zapytaj pani z biologii w jakiej temperaturze ścina się
    białko.

    > Oczywista oczywistość, ale po co grzać wodę do płukania pośredniego?

    W mojej zmywarce nie ma czegoś takiego jak płukanie pośrednie w zimnej
    wodzie.
    Każdy cykl tro grzanie wody a ostatni to wyparzanie. Kolega ma inną zmywarkę
    i też tak samo działa.

    > Gdybyś miał zmywarkę, to wiedziałbyś, że kilka (np 5) litrów wody na każdą
    > kąpiel to mniej więcej tyle ile mieści się w rurach pomiędzy zbiornikiem
    > CW na innej kondygnacji, a zmywarką w kuchni w typowym domu. Czyli lejesz
    > i zużywasz ciepłą, ale dochodzi prawie zimna.

    Gdybyś zapytał mnie zamiast pisac dalsze głupoty to bym ci odpowiedział że
    od zbiornika do zmywarki długość rur doprowadzających u mnie to 1,5m co jest
    tyle ile w szklence wody. Zresztą nie wiesz że rury plastikowe w otulinie
    mają niewielkie straty.
    Myślisz że nie projektowałem domu tak aby zminimalizować odległości?
    Kotłownia a za ścianą jest kuchnia. Nad kotłownią na piętrze łazienka.
    to są pojemności tak małe w rurach że zrezygnowałem z robienia cyrkulacji.

    > Niepotrzebnie grzejesz wodę do płukań. Wygląda na to, że zużywasz zupełnie
    > bez sensu kilkaset lub więcej litrów ciepłej wody miesięcznie, żeby móc
    > uzasadnić "ekonomię" solarów.

    Niepotrzebnie to piszesz same bzdury zamiast przeczytać ze zrozumieniem.
    Wyraźnie napisałem że do pralki doprowadzona jest woda ciepła oraz zimna.
    Czy to do ciebie dociera? WODA CIEPŁA DO PRANIA ZIMNA DO PŁUKANIA.
    SĄ DWA PODŁĄCZENIA I ELEKTROZAWORY W PRALCE.

    > Kolejną wadą solarów jest to, że w celach ekonomicznych jest jeden
    > zasobnik wody na jeden budynek. Dalsze punkty poboru ciepłej wody mają
    > dużą bezwładność i trzeba czekać na ciepłą wodę. Oczywiście można zrobić
    > obieg, ale to są kolejne koszty na grzanie murów i inwestycyjne.
    > Grzejąc prądem mam CW zawsze gotową do użycia w odległości kilkudziesięciu
    > cm rury od punktu poboru.

    Nie znasz się...nie czujesz tematu...po co się odzywasz?

    Marek

  • 145. Data: 2010-06-16 23:09:02
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    > Użytkownik "Maniek4" <s...@c...chrl> napisał w wiadomości

    > Gdzie jest koszt gazu do dogrzewania i inne koszty?

    Dla tego nie jest to 12 miesiecy ktore mamy w roku. A jakie to inne koszty
    procz gazu masz na mysli?

    Pozdro.. TK

  • 146. Data: 2010-06-16 23:12:16
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    > Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> napisał w wiadomości

    > Gdzie ja napisalem, ze nie istnieje pojecie kosztu alternatywnego??

    Wcześniej.

    > Jeszcze raz, ale ostatni: gdzie napisales o koszcie alternatywnym??
    >
    > "Widzę, że nie słyszałeś o koszcie kapitału, ani o utraconych kosztach
    > kapitału. O amortyzacji i kosztach obsługi nie wspomnę."

    Utracony koszt kapitału jest kosztem alternatywnym.

> [...]
    > udowadniac, ze czarny kot jest czarny? O konkretnych moich cyfrach pisze
    > przeciez gdzie indziej. Nie bede tego rozciagal na kilka podwatkow.

    Wyliczenie opłacalności podsumowujące koszty i korzyści, porównujące z
    alternatywą.

  • 147. Data: 2010-06-16 23:18:41
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    > Odśnieżać ryzykując uszkodzenie.

    No wiesz, trzeba zachowac minimum rozsadku. Nie jest to tez takie trudne.
    Szczotka ulicowka na dlugim kiju i po temacie.

    > Zakładanie II taryfy kosztowało mnie godzina na załatwienei pappierków.
    > 3x25A mam od "zawsze" i na razie wystarczy.

    Ja mam 7KW i tez mi wystarczy. Do grzania pradem bez cyrkulacji w kazdym
    punkcie poboru to zdecydowanie za malo. W tym tkwi min. roznica oplacalnosci
    mi a Tobie nie.

    > Pisaliśmy i wspominałem że zwiększyłem roczne zużycie energii zmniejszając
    > jednocześnie rachunki.

    To ciekawe, bo nie zalozysz bardziej oszczednych zarowek niz sa, a ja byc
    moze mam takie same. Nie da zrobic sie mniej z i tak juz najmniej. Skoro za
    prad w I taryfie zaplace polowe tego co Ty to drozej tez nie bede mial.

    > Ja na podstawie doświadczenia zakładam dla swoich prywatnych obliczeń
    > używanie AGD przez 10 lat. W firmie to co innego.

    Dla tego pisalem o dluzszym okresie amortyzacji niz splacenie sie
    instalacji. Okres amortyzacji w tym przypadku bedzie ok. dwa razy dluzszy.

    > A w moim Boschu tak jak pisałem.

    Widocznie w AEG wiedza inaczej. :-)

    > Ciekawe przy jakiej różnicy cen ogrzewania wody opłaca się używać ciepłej
    > do wszystkich płukań?

    Na tym polega roznica, ze mnie to nie interesuje a za grzanie wody nie
    place.

    Pozdro.. TK

  • 148. Data: 2010-06-16 23:21:06
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

> [...]
    > lodu.
    > Solary stoją u mnie w ogrodzie i co najwyżej przy większych opadach śniegu

    Zwykle są nie przeszkadzając na dachu, ale jeśli ktoś lubi zagracać ogród...

> [...]
    > ustawione pod kątem 50st.
    > Ty oczywiście tego nie wiesz bo nie miałeś z solarami nigdy do czynienia.

    Zanim będę miał do czynienia, to policzę czy to się opłaca. Na razie wiem że
    nie. Nie muszę popełnić błędu, żeby mieć prawo się na ten temat wypowiadać.

    > Wróć do szkoły i zapytaj pani z biologii w jakiej temperaturze ścina się
    > białko.

    W 10 stopniach, jeżeli potraktuje się je np alkoholem. Czy Ty wogóle
    chodziłeś do szkoły? Specjalnej?

    > W mojej zmywarce nie ma czegoś takiego jak płukanie pośrednie w zimnej
    > wodzie.
    > Każdy cykl tro grzanie wody a ostatni to wyparzanie. Kolega ma inną
    > zmywarkę i też tak samo działa.

    No to masz nietypową.

> [...]
    > Kotłownia a za ścianą jest kuchnia. Nad kotłownią na piętrze łazienka.
    > to są pojemności tak małe w rurach że zrezygnowałem z robienia cyrkulacji.

    Za to ogródek zagracony solarami...

> [...]
    > Czy to do ciebie dociera? WODA CIEPŁA DO PRANIA ZIMNA DO PŁUKANIA.
    > SĄ DWA PODŁĄCZENIA I ELEKTROZAWORY W PRALCE.

    Rozumiesz, że tu w Polsce 99% pralek nie ma podłączenia ciepłej wody, a
    ostatnią popularną pralką mającą takie podłączenie była ruska Wiatka za
    komuny?

    > Nie znasz się...nie czujesz tematu...po co się odzywasz?

    Bełkoczesz nie przedstawiając wyliczenia wszystkich kosztów.

  • 149. Data: 2010-06-16 23:22:57
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    > Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> napisał w wiadomości

    > Dla tego nie jest to 12 miesiecy ktore mamy w roku.

    Ja liczę koszt wody dla 12 miesięcy. Dlaczego liczysz tylko koszty latem???
    Zimą się nie myjesz?

    >A jakie to inne koszty procz gazu masz na mysli?

    Pełen koszt instalacji CW na cały rok, wraz z innymi instalacjami
    niezbędnymi: gazowa, kominowa itp.

  • 150. Data: 2010-06-16 23:23:02
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

> [...]
    > dużą bezwładność i trzeba czekać na ciepłą wodę. Oczywiście można zrobić
    > obieg, ale to są kolejne koszty na grzanie murów i inwestycyjne.

    Przy solarach pomijalne.

    > Grzejąc prądem mam CW zawsze gotową do użycia w odległości kilkudziesięciu
    > cm rury od punktu poboru.

    I to bez kosztow inwestycyjnych??

    Pozdro.. TK