  • 291. Data: 2010-06-18 20:48:45
    Temat: Re: działanie solarów
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> napisał w wiadomości
    news:4c1b100c$0$19166$65785112@news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "Maniek4" <s...@c...chrl> napisał w wiadomości

    > O co chodzi?

    O drewniana deske kuchenna. :-)

    > Z tym nie mam doświadczenia. Nie obracam się wśród takiego towarzystwa.

    Ja niestety czasami sie obracam zawodowo.

    Pozdro.. TK

  • 292. Data: 2010-06-18 20:51:46
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    > Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> napisał w wiadomości

    > O drewniana deske kuchenna. :-)

    Aha, no ale czym innym są bakterie gnilne z resztek mięsa, a zupełnie
    inaczej sprawa przedstawia się z ochronną warstwą bakterii żyjących w
    symbiozie na skórze.

    Polityk?

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 293. Data: 2010-06-18 21:11:18
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    > Wiesz ale ja nie znam ludzi, którzy wydają w domku 150 zł na ciepłą wodę
    > miesięcznie. Zwykle koszty CW grzanej gazem to 50-70 zł na miesiąc. Rzadko
    > 100.

    Ja wiem, tez moje samochody zawsze najwiecej pala i najwiecej kosztuja. Za
    dlugo zyje na swiecie zeby nie wiedziec jakie sa koszty CWU. Policz straty
    zasobnika i cyrkulacji kilkadziesiat metrow.

    > 15-20 cm styropianu to na dzisiejsze czasy minimum,

    Co sie zmienilo, ze na dzisiejsze to minimum a jeszcze pare lat temu 8cm
    bylo uznane za optimum?

    > a zastanowił bym się nad większą grubością. Inwestycja w ocieplenie zwraca
    > się niezależnie od paliwa. Jest niewrażliwa na zmiany cen energii.

    Prawo malejacych przychodow.

    > 150 zł miesięcznie.

    Fajnie. Gdzie mieszkam?

    > Przez zimę zapłacisz więcej niż ja za rok,

    Ciekawe ja nie grzeje pradem. Rachunki za prad zima i latem sa porownywalne.
    Zrozum, zarowki mamy takie same, indukcje mniej wiecej tez. Do zmywarki leje
    wode za podgrzanie ktorej place nie za wiele. Dochodzi jakas pralka i
    ogolnie wieksze zuzycie spowodowane wieksza iloscia domownikow. Nie wiedze
    szans bym relatywnie zaplacil wiecej jak Ty, bo niby czemu i to w okresie
    kiedy Ty pradu uzywasz do grzania, ja nadal tylko do swiecenia.

    > a mi została kasa niewydana na solary. Mogę np Taurona kupić.

    Ozen sie, miej kilkoro dzieci w domu, nastoletnia corke to wtedy mozemy sie
    porownac.

    > Mam komputery dobrane do zadań. Biurowy główny to core 2 duo z 26 calowym
    > monitorem i kilka mniejszych, a routing np na energooszczędnej platformie
    > biorącej 7W. Platforma audiowizualna w celu zapewnienia cichej pracy
    > będzie na płycie bez części ruchomych, bez wentylatorów, z dyskiem SSD.
    > Nie zawsze maksymalna prędkość jest potrzebna.

    No ale wiesz, ze ja jak Twoje beda juz stare to kupie sobie lepsze i taniej?
    Do tego z pracujacego kapitalu ktorego dzis nie wydam, bo po co skoro za
    piec lat to bedzie zlom. :-DD

    > Nie. Ty prawdopodobnie zawyżyłeś sobie rachunki za CW, żeby uzasadnić
    > przed sobą (psychologia - zasada zgodności wewn., konsekwencji) wydatek na
    > solary. Płacisz dwukrotnie więcej od średniej.

    Co mnie obchodzi jakas srednia? Wiesz z czego sie bierze? Z tego, ze ktos
    placi wiecej a inny mniej, inaczej zadna to srednia. Teraz zastanow sie
    gdzie w probie jest moj przypadek. Ile Ty placisz za CWU?
    Prz okazji bo zapomnialem, koszt krancowy to koszt kolejnej jednostki.
    Uzyles po raz kolejny pojecia wyczytanego w necie w prostej formie. Kosztem
    krancowym moglyby byc solary dokupione do juz istniejacych a nie kupowanie
    nieposiadanego wczesniej zestawu. W ekonomi krancowy znaczy tyle co
    dodatkowy, ale nie mieso do armat. To tak z definicji ekonomii. Tak wiem,
    jest plynna.

    > Tam u Ciebie. ;)

    Tam u mnie to nie jest wies.

    Pozdro.. TK

  • 294. Data: 2010-06-18 21:17:52
    Od: M <M...@o...pl>

    Jan Werbiński pisze:

    > Znowu nie rozumiesz. To było porównanie, które musisz zrozumieć razem z
    > kontekstem.

    Kontekst jest taki:

    "Czystość jest wprost proporcjonalna do późniejszych alergii."

    Nie jest to prawda. Jest pewien związek ale nie jest on tak trywialny,
    jak piszesz.

    M.

  • 295. Data: 2010-06-18 21:21:59
    Od: M <M...@o...pl>

    Jan Werbiński pisze:

    > Wybacz, ale nie umiem tego powiedzieć tak, żebyś zrozumiał i nie obraził
    > się. Twoja wiedza jest zdecydowanie zbyt mała, żebyś mógł ze mną
    > dyskutować na tematy zbliżone do fizyki.

    W związku z tym, że fizyką zajmuję się od wielu lat i jak na razie to ty
    wykazujesz swą niekompetencję w tym temacie, to twoje odpowiedzi
    traktuję jak trollowanie.

    Mógłbyś napisać, co rozumiesz przez efektywność przenoszenia, bo zdanie
    poniższe jest bełkotem (poniżej cytat)

    "Jednak tutaj rozmawiamy o efektywności przenoszenia ciepła w funkcji
    różnicy temperatur pomiędzy dwoma ośrodkami, a medium."

    Podaj definicję (czyli używając języka fizyki: wzór) albo zamilknij w
    temacie fizyki.

    M.

  • 296. Data: 2010-06-18 21:26:01
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

> [...]
    > dlugo zyje na swiecie zeby nie wiedziec jakie sa koszty CWU. Policz straty
    > zasobnika i cyrkulacji kilkadziesiat metrow.

    Hehehe, widzisz. Ja mam dwa punkty gdzie chcę mieć wodę ciepłą szybko i
    odległość rur od zbiornika to odpowiednio 1 i 0,5 m. Nie muszę płacić za
    grzanie murów cyrkulacją.
    Kolejna zaleta prądu. :)

    > Co sie zmienilo, ze na dzisiejsze to minimum a jeszcze pare lat temu 8cm
    > bylo uznane za optimum?

    Krzywa izolacyjności pewnie przecina się w innym miejscu z krzywą
    opłacalności.

    > Prawo malejacych przychodow.

    Tylko że trend kosztów ocieplenia jest malejący, a energii rosnący. Za parę
    lat optymalna grubość styropianu będzie większa.

    > Fajnie. Gdzie mieszkam?

    W domu?

> [...]
    > leje wode za podgrzanie ktorej place nie za wiele. Dochodzi jakas pralka i

    Ale płacisz za cyrkulację, a ja mam tą samą funkcję taniej poprzez
    decentralizację CW.

    > ogolnie wieksze zuzycie spowodowane wieksza iloscia domownikow. Nie wiedze
    > szans bym relatywnie zaplacil wiecej jak Ty, bo niby czemu i to w okresie
    > kiedy Ty pradu uzywasz do grzania, ja nadal tylko do swiecenia.

    Wyliczyłem Ci, że 50 zł, to moje wydatki na CW.

    > Ozen sie, miej kilkoro dzieci w domu, nastoletnia corke to wtedy mozemy
    > sie porownac.

    Ożeń się dwa razy i płać za błędy. No i co z tego?

    > No ale wiesz, ze ja jak Twoje beda juz stare to kupie sobie lepsze i
    > taniej? Do tego z pracujacego kapitalu ktorego dzis nie wydam, bo po co
    > skoro za piec lat to bedzie zlom. :-DD

    Ja kupuję komputer dla siebie średnio co 2-3 lata, a inne o wiele częściej

    > Co mnie obchodzi jakas srednia? Wiesz z czego sie bierze? Z tego, ze ktos
    > placi wiecej a inny mniej, inaczej zadna to srednia. Teraz zastanow sie
    > gdzie w probie jest moj przypadek. Ile Ty placisz za CWU?

    Ok 50 zł/miesiąc.

> [...]
    > kupowanie nieposiadanego wczesniej zestawu. W ekonomi krancowy znaczy tyle
    > co dodatkowy, ale nie mieso do armat. To tak z definicji ekonomii. Tak

    Doskonale wiem co to jest koszt krańcowy. Wiesz kilkanaście lat działalności
    gospodarczej, to się wie.

    > Tam u mnie to nie jest wies.

    Administracyjnie nie, ale sądząc po solarach to tak.

  • 297. Data: 2010-06-18 21:26:48
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Użytkownik "M" <M...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Kontekst jest taki:
    >
    > "Czystość jest wprost proporcjonalna do późniejszych alergii."
    >
    > Nie jest to prawda. Jest pewien związek ale nie jest on tak trywialny, jak
    > piszesz.

    Oczywiście ze nie jest. Upraszczam oftopicznie.

  • 298. Data: 2010-06-18 21:28:14
    Od: M <M...@o...pl>

    Marek Dyjor pisze:

    > cała dyskusja nie ma sensu bo...

    Cała dyskusja nie ma sensu, bo Jan Werbiński jest dupa z fizyki. Uparł
    się, że będzie uczył fizyka fizyki. Dla mnie jest śmiesznym ignorantem
    nieświadomym swojej niekompetencji.

    A co do inżynierii - czyli automatyki - to zapewne masz rację. Ale ja
    inżynierem nie jestem, więc nie wiem, jak dokładnie działają dzisiejsze
    urządzenia automatyki.

    M.

  • 299. Data: 2010-06-18 21:28:32
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    > W związku z tym, że fizyką zajmuję się od wielu lat i jak na razie to ty
    > wykazujesz swą niekompetencję w tym temacie, to twoje odpowiedzi traktuję
    > jak trollowanie.

    Ta, pewnie kwantową.
    Cytuję Ciebie "moc to efektywność".

> [...]
    > różnicy temperatur pomiędzy dwoma ośrodkami, a medium."
    >
    > Podaj definicję (czyli używając języka fizyki: wzór) albo zamilknij w

    Wzory na moc podałem wcześniej nawet dwa, ale naprawdę już nie będę na
    poważnie z Tobą dyskutował.

  • 300. Data: 2010-06-18 21:29:25
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

> [...]
    >
    > A co do inżynierii - czyli automatyki - to zapewne masz rację. Ale ja
    > inżynierem nie jestem, więc nie wiem, jak dokładnie działają dzisiejsze

    Cytuję Ciebie-fizyka: "moc to efektywność".