  • 341. Data: 2010-06-20 12:18:42
    Temat: Re: działanie solarów
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jacek_P wrote:

> [...]
    > Dlatego, jak rozważałem go do swojego domu to zrezygnowałem
    > z uwagi na niekorzystny stosunek ceny do uzysku energetycznego.
    > Natomiast w przypadku obiektów sezonowych eksploatowanych latem
    > z dużym poborem ciepłej wody: pensjonaty, hotele, a szczególnie
    > te z basenami to solar jest dobrym rozwiązaniem.
    >
    > BTW: intryguje mnie nieobecność styropianu w izolacjach budynków
    > w ciepłych krajach: Grecja, Egipt, Włochy itd. Wydaje mi się, że
    > mieliby znacznie niższe koszty eksploatacyjne klimatyzacji. Czy
    > tam jest jakiś kruczek ekonomiczny, czy też zwyczajnie 'do głowy

    nie przyszło im do głowy. :)

  • 342. Data: 2010-06-20 13:01:15
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

> [...]
    > mieliby znacznie niższe koszty eksploatacyjne klimatyzacji. Czy
    > tam jest jakiś kruczek ekonomiczny, czy też zwyczajnie 'do głowy

    A może jest tylko ukryty. Przy izolowaniu się "od ciepła" warstwa izolacyjna nie
    powinna być na zewnątrz budynku tylko od strony pomieszczeń.

  • 343. Data: 2010-06-20 19:23:28
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> napisał w wiadomości

    > Po paru godzinach, jeśli wyjdzie słoneczko, a ja mam ochotę pospać do
    > południa.

    Jak wyjdzie słoneczko to sam zjedzie z solarów nachylonych pod kątem
    50stopni.
    Widzę że w twoim przedszkolu pozwalają sobie pospać.

    Marek

  • 344. Data: 2010-06-20 19:27:33
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > Zależy ile tego słońca będzie. Odśnieżałem dach tej zimy i pod spodem był
    > zawsze lód. Tak samo z samochodem.

    Zarzucasz innym że miotełką czasem zgarnąć muszą śnieg z solarów, chwaliłeś
    się że mieszkasz w superduper ciepłej strefie klimatycznej a tu zonk, na
    dach trzeba zasuwać.
    Nie błaznuj.

    Marek

  • 345. Data: 2010-06-20 19:29:58
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > Trauma by była, gdybym musiał uważać z szuflą na ukryte pod śniegiem
    > delikatne solary.

    LIBED.
    Ty oczywiście na poziomym dachu solary zamontowałbyś leżąc więc nie dziwię
    się że zajechałbyś w nie łopatą.

    Marek

  • 346. Data: 2010-06-20 19:31:01
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    żytkownik "marko1a" <m...@l...de> napisał w wiadomości
> [...]
    > 50stopni.
    > Widzę że w twoim przedszkolu pozwalają sobie pospać.

    Następny strustrowany posiadacz solarów musi udowadniać wszystkim, że to nie
    jest nędzna próba wywarcia wrażenia na sąsiadach.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 347. Data: 2010-06-20 19:40:40
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > Solary są obecnie kilka razy droższe, niż ich wartość rzeczywista. Płaci
    > się premię za nowość.

    Solary to nie tylko kolektory ale także zbiornik, pompa, sterownik i rury.
    Spośród tych tylko kolektory są nowością ale to też w twoim mniemaniu gdyż
    pierwsze solary fabryczne były juz w latach 50tych.

    Staram się wczuć w twoją osobowość i co widzę?
    Widzę człowieka mieszkającego samotnie ruderze której grozi zawalenie dachu
    pod naporem topniejącego przez nieocieplony strop śniegu.
    Człowieka raczej samotnego gdyż żona i dzieci się nie opłacają. Oczekującego
    na starość że dzieci wychowane przez innych zapłacą za twoją emeryturę gdyż
    na rozrzutny ZUS nie masz co liczyć. Jeżdzącego starym maluchem gdyż jest
    najtaniej no i inne auta są po prostu drogą nowością.

    Marek

  • 348. Data: 2010-06-20 19:50:20
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > Nie wiem zatem co robisz w Warszawie pod IP 85.219.200.143?
    > Dojeżdżasz do pracy taki kawał z południa, żeby pracować do późnej nocy?
    > Używasz zdalnego terminala? Czy po prostu bajki opowiadasz i zmyślasz
    > historie?

    No toci wyjaśnię że IP wskazywane jest najczęściej tam gdzie zarejestrowana
    jest firma świadcząca usługi dostępu i stąd np. mnie IP lokalizator umieścił
    w Warszawie.
    Gdzies chwaliłeś się że masz pod opieką ileś tam komputerów. Żali mi tych
    ludzi którzy korzystają z twoich usług.

    > Liczę swoje koszty, o które pytałeś.

    A ja swoje.
    Mnie się więc opłaca a tobie nie. Chcesz o tym porozmwawiać?

    Marek

  • 349. Data: 2010-06-20 20:01:35
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > Należy dążyć do maksymalnych różnic temperatur, bo wtedy ciepło przechodzi
    > najszybciej.

    Gdybyś poczytał coś na temat sprawności kolektora i przeanalizował
    działający układ kolektorów w różnych nastawach przepływu to nie pisałbyś
    takich bzdur.
    Zamilcz lepiej gdyż ślad po twoim pierdzeniu zostaje w necie na lata i nie
    daj Boże ktoś jeszcze to przeczyta i albo pęknie ze śmiechu albo jak szukać
    wiedzy będzie to sam sobie albo komuś źle solary ustawi, wedle twoich metod.

    Marek

  • 350. Data: 2010-06-20 22:27:57
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "M" <M...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Bo właściwie nie ma co komentować.

    Najsmieszniejsze jest to, ze glikol w kolektorze kazdej nocy ma nizsza temp.
    niz w wezownicy, ale jakos to nie chce grzac. :-DDD

    Pozdro.. TK