  • 1. Data: 2009-05-31 20:54:17
    Temat: działka kupiona i co dalej... ?
    Od: "MS" <m...@p...onet.pl>

    Witam

    Działka kupiona i nie wiem od czego zacząć. Przede wszystkim chciałbym
    ogrodzić działkę i wyrównać teren. Działka została ostatnio skoszona ale jak
    widać na zdjęciu trawa i inne rośliny rosną dość szybko. Ogrodzenie chcę
    zrobić z trzech stron działki (siatka + podmurówka z płyt) z czwartej od
    frontu później, na razie jakieś tymczasowe. Nie wiem kiedy rozpocznę budowę.
    Chciałbym najpierw wyrównać i uporządkować teren a później ogrodzić.
    Łatwiej było by mi to zrobić w odwrotnej kolejności ale wtedy mogę mieć
    problem z pracami ziemnymi w pobliżu ogrodzenia a i ogrodznie może wyjść za
    niskie.

    Patrząc na poziomice z mapy lokalizacyjnej moja działka jest niżej od drogi
    i wcześniejszego sąsiada od 10 do 20 cm, na "oko" wydaję sie, że nawet
    więcej.

    1.Czy aby nie mieć w przyszłości tych traw i trzcin to muszę to wyczyścić
    czy mogę na to nawieźć ziemi ?

    2. Jeśli mam to wyczyścić to jak to zrobić ?
    opryskać, zaorać i bronować czy może zepchnąć górną warstwę na bok czy może
    jeszcze w inny sposób?

    3. Co na to sąsiedzi muszę mieć ich zgodę na wyrównanie - podwyższenie
    działki ? W najbliższym sąsiedztwie jest tylko jeden dom, pozostałe działki
    to nieużytki rolne

    Jak już wszystko będzie wyrównane to przed przystąpieniem do grodzenia muszę
    wyznaczyć granicę działki.

    4. Czy do tego muszą być potrzebni właściciele działek sąsiadujących? Jedna
    z działek droga należy do gminy, kolejna to współwłasność moja i kilku
    innych właścicieli z przeznaczeniem na drogę.

    5. Czy muszą się stawić wszyscy współwłaściciele tej jednej działki?

    6. Patrząc po roślinności można by się spodziewać podmokłego gruntu. Czy
    jeśli w odległości około 30m od przyszłego domu jest już dom sąsiada to
    powinienem wykonać badanie geotechniczne ?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-06-01 00:14:48
    Temat: Re: działka kupiona i co dalej... ?
    Od: "mirek" <f...@w...pl>

    Użytkownik "MS" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jeśli w odległości około 30m od przyszłego domu jest już dom sąsiada to
    > powinienem wykonać badanie geotechniczne ?

    D wyplenienia chwastówpolecam round-up. Ze 3 razy w odstępach miesiąca , a
    potem dopiero trawa. Z wyrównaniem sie zastanów, bo będziesz jeszcze
    zbierał ziemie spod domu.

    --
    buy and sell your photos
    http://photobank.net-poland.com

  • 3. Data: 2009-06-01 06:47:34
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    MS pisze:

> [...]
    > więcej.
    >
    > 1.Czy aby nie mieć w przyszłości tych traw i trzcin to muszę to wyczyścić

    Trawami będziesz się przejmował dopiero jak postawisz dom i będziesz
    zagospodarowywał teren, teraz... o ile Ci to przeszkadza w prowadzonych
    pracach, albo żonie się nie podoba, to możesz sobie usuwać trawę i
    chwasty, ale... Jak dla mnie szkoda czasu i energii :-)

    > 3. Co na to sąsiedzi muszę mieć ich zgodę na wyrównanie - podwyższenie
    > działki ? W najbliższym sąsiedztwie jest tylko jeden dom, pozostałe działki
    > to nieużytki rolne

    Podwyższanie terenu nie jest... ot taką sobie zabawą i nie wolno tego
    robić bez odpowiedniej dokumentacji - na pewno nie możesz zmienić
    istniejących cieków wodnych - zwłaszcza gdybyś chciał odprowadzić
    nadmiar wody na działki sąsiednie, a w przypadku podwyższenia terenu tak
    właśnie będzie.

    > Jak już wszystko będzie wyrównane to przed przystąpieniem do grodzenia muszę
    > wyznaczyć granicę działki.

    Z tym równaniem... to tak jak Ci kolega zasugerował... może się nie
    spiesz :-). W niczym Ci to nie pomoże, a podczas budowy i tak tę działkę
    jeszcze przeryjesz w te i wewte. Nie zawracaj sobie głowy równaniem, bo
    i tak przed budową ta robota na nic :-).

    A jak chcesz wyznaczyć granice, to... bierzesz geodetę i ten Ci punkty
    wyznaczy. Robi to na podstawie map i innych ewidencji, a nie na
    podstawie zeznań, więc...

    Jeżeli nie masz ich zaznaczonych w terenie, to przyzwoicie by było to
    zrobić. Sąsiedzi mogą asystować, ale... w zasadzie mają niewiele do
    gadania :-) i gdyby okazało się, że coś sobie na Twoim terenie
    postawili, może to mieć konsekwencje, ale to Ty już musisz swoich praw
    tu pilnować, bo nikt o Ciebie nie zadba.

    > 4. Czy do tego muszą być potrzebni właściciele działek sąsiadujących? Jedna
    > z działek droga należy do gminy, kolejna to współwłasność moja i kilku
    > innych właścicieli z przeznaczeniem na drogę.

    Nie sądzę. Wystarczy geodeta.

    > 6. Patrząc po roślinności można by się spodziewać podmokłego gruntu. Czy
    > jeśli w odległości około 30m od przyszłego domu jest już dom sąsiada to
    > powinienem wykonać badanie geotechniczne ?

    Ja bym zlecił takie badanie. Koszt stosunkowo niewielki, a potem śpisz
    spokojnie.
    U siebie zrobiłem i... dobrze zrobiłem, że zrobiłem :-))).

    pozdrawiam
    robercik-us

  • 4. Data: 2009-06-01 09:34:02
    Od: "MS" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > wody na działki sąsiednie, a w przypadku podwyższenia terenu tak właśnie

    Jakiej dokumentacji ?
    Nie zamierzam zmieniać istniejących cieków wodnych.
    Teraz jest właśnie spad do sąsiada.
    Nie zamierzam podwyższać terenu o jakieś matry tylko go wyrównać co będzie
    wiązało się
    z nawieziem ziemi lub użyciem tej z wykopów.

> [...]
    > może to mieć konsekwencje, ale to Ty już musisz swoich praw tu pilnować,

    Jednym z etapów oficjalnego wytyczania granicy jest tzw. okazanie ???

    > Ja bym zlecił takie badanie. Koszt stosunkowo niewielki, a potem śpisz
    > spokojnie.
    > U siebie zrobiłem i... dobrze zrobiłem, że zrobiłem :-))).

    dlaczego dobrze ? to co wyszło w tych badaniach ?

  • 5. Data: 2009-06-01 10:22:02
    Od: Mat <m...@g...com>

    On 1 Cze, 11:34, "MS" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > Nie zamierzam podwyższać terenu o jakieś matry tylko go wyrównać co będzie
    > wiązało się
    > z nawieziem ziemi lub użyciem tej z wykopów.

    Czołem,

    nie wiem o ile chcesz to wszystko podnosić, ale w mojej okolicy jest
    dużo podmokłych działek i sporo ludzi robi takie operacje więc widzę
    że najlepszą metodą podwyższenia jest nawiezienie gruzu, a dopiero
    potem przysypania tego ziemią/piachem. Daje to najlepszą stabilność
    tego gruntu.
    Oczywiście czysty gruz w cenie :-)

    Mat

  • 6. Data: 2009-06-01 11:06:44
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    MS pisze:

    > Jakiej dokumentacji ?

    Mogę się mylić.., ale z tego, co zdążyłem zaobserwować, nie możesz
    prowadzić żadnych prac ziemnych, jeżeli nie masz na to stosownych
    pozwoleń. Szczególnie, kiedy chcesz teren podnosić..., ale :-)

    Oby udało Ci się zrobić wszystko 'po swojemu' i bez żadnych konsekwencji...
    Może jestem już przewrażliwiony :-))), bo u mnie ze wszystkim wydziwiają
    i bez 'papiera' to możesz pójść tylko do toalety..., ale wtedy też masz
    problem.

    [..]
    > Jednym z etapów oficjalnego wytyczania granicy jest tzw. okazanie ???

    Przepraszam, ale nie bardzo wiem, co to jest owo 'okazanie'. Geodeta
    bierze mapki i na ich podstawie wytycza Ci punkty... O jakim okazaniu
    myślisz? Mogą sobie okazywać, co chcą, skoro w mapkach i ewidencjach
    stoi 'tak', to ma być 'tak' i żadne 'okazanie' tu nic nie pomoże. Chyba
    chcesz mieć działkę wyznaczoną zgodnie ze stanem prawnym, a nie z gustem
    sąsiadów...?
    [..]

    > dlaczego dobrze ? to co wyszło w tych badaniach ?

    Zerknij proszę na wątek 'Lawa fundamentowa schodkowa - glebokosc
    schodkow', Tam poruszałem problem, dałem też linki do samej opinii, jaką
    otrzymałem. Wcale nie jest tak, jak to 'najstarsi górale...' :-) i
    gdybym tej ekspertyzy nie zrobił, to mógłbym mieć problem. Teraz
    przynajmniej wiem, na czym stoję i jak się zabrać za fundament, żeby po
    dziesięciu latach mi chałupa nie pękała.

    pozdrawiam
    robercik-us

  • 7. Data: 2009-06-01 11:16:17
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > Może jestem już przewrażliwiony :-))), bo u mnie ze wszystkim wydziwiają i
    > bez 'papiera' to możesz pójść tylko do toalety..., ale wtedy też masz

    Nie wiolno się za dużo pytac urzędników bo dostaje się duzo kłopotliwych
    odpowiedzi. Trzeba zrobic i tyle. Podnieść poziom działki o kilkadziesiąt
    centymetrów zrobic bez pytania i tyle;))

    Krzysiek

  • 8. Data: 2009-06-01 19:21:53
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    > [..]
    >>
    > Przepraszam, ale nie bardzo wiem, co to jest owo 'okazanie'. Geodeta
    > bierze mapki i na ich podstawie wytycza Ci punkty... O jakim okazaniu

    Wszystko zależy na jakiego geodetę trafisz - jak na dobrego to ten na 7 dni
    wysyła powiadomienia o terminie okazania granic, powiadamia gminę, i w
    określonym terminie następuje okazanie granic tobie i sąsiadom, po tym jest
    sporządzany protokół okazania pod którym podpisująsię sąsiedzi (albo i nie
    jak ich nie ma).

    MS