  • Data: 2009-03-31 13:36:03
    Temat: działka niby rolna... problemy agencyjne
    Od: "qlphon" <q...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    mam taki problem:
    obok mojego domu jest należąca do agencji cośtam rolnej działka,
    którą chętnie dokupiłbym celem "powiększenia ogrodu"
    mój dom jest ostatni w miejscowości, owa działka ma z jednej strony dostęp
    do drogi (jak i ja)
    z dwu stron graniczy z polami uprawnymi a z czwartej z moją działką

    agencja przed wystawieniem działki na sprzedaż próbuje robić jakieś
    machlojki
    typu że można tam budować i chcą wywindować cenę jak za działkę budowlaną
    gmina nie wnosi sprzeciwu przed zabudową zagrodową (brak planu)
    powiat nie ma nic przeciwko zrobieniu zjazdu z drogi powiatowej (pod pewnymi
    warunkami)
    i lada miesiąc dostanę (nieoficjalne informacje przez telefon)
    bardzo wysoką wycenę działki do przetargu
    działka jest duża (bo to pole uprawne - 2.5h) więc cena ma tu ogromne
    znaczenie

    efekt będzie taki że nikt tego nie kupi, bo nawet cena jak za grunty rolne
    jest juz nieciekawa
    w tej okolicy i naprawdę poza mną nie ma na to chętnych (leży od wielu lat
    odłogiem)
    a trzebaby na głowę upaść żeby tam się naprawdę budować...
    taniej można całe domy do remontu kupić niż oni będą chcieli za samą ziemię

    da się ich jakoś ukrócić zapędy agencji, żeby nie świrowali z ceną?
    są jakieś możliwości, kruczki prawne żeby ziemia zawsze rolna taką
    pozostała,
    albo zrobić poszerzenie gospodarstwa rolnego?
    albo napisać jakieś odwołanie co do wyceny?

    ktoś tam gdzieś kiedyś wspominał, że można budować sie na ziemi rolnej jak
    sąsiaduje z innymi działkami budowlanymi, ale jakoś tak mało precyzyjnie...
    budowlanymi czy zabudowanymi? ( u mnie to miałoby akurat znaczenie)
    mnie się wydawało, że można sie budować na każdej działce której nie
    obejmuje plan i która ma dojazd.
    jak to jest naprawdę?