  • 41. Data: 2018-12-05 15:32:52
    Temat: Re: e komputerowcy
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Ocena czysto subiektywna poparta odbiorem audiowizualnym wkurwionych
    > użytkowników u mnie w robocie. Ja tkwię uparcie przy Win7 nie dając sobie
    > zmienić kompa na nowego. Jak wyszedł win10 czytałem sporo artykułów i analiz
    > ruchu sieciowego, szpiegostwo na maxa. Nie żeby mi to wymiernie przeszkadzało,
    > ale jest to jakiś dyskomfort. Poza tym w dziesiątce wkurwia mnie wygląd
    > a'la tablet, sklep mikrosoftu i inne niepotrzebnie wciskane badziewia.

    nie kwestionuję, ale niektóre rzeczy można poprawić - zacznij od classic
    shella :)
    ja siedzę na 8kach głównie (mam też 7ki i 10tki). Nakupiłem sobie
    licencji jak były w licencjonowaniu PUL za nieduże pieniądze i mam w
    zasadzie boxy w cenie oemek, które były o prawie połowę tańsze niż
    obecne oemki (kurs dolara).

    10tkę da się okiełznać i o dziwo - działają dość stabilnie (ale pod
    warunkiem wyłączenia uśpienia hybrydowego lub restartowania komputera co
    kilka dni przez 'uruchom ponownie')

  • 42. Data: 2018-12-05 15:33:43
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 5 grudnia 2018 15:29:15 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > Po ie te dwa auta będą u ciebie miały rocznych przebiegów?

    Mały 10kkm, trochę większy 15-20kkm.

    Przebiegi są nieważne - komfortu i luzu psychicznego nie da się wycenić :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 43. Data: 2018-12-05 15:54:48
    Od: s...@e...info

    Sorry nie wiem czemu nie brałem pod uwagę takich aut jak opisujesz. Dla mnie UP to
    nie auto. O jakim komforcie piszesz??
    Sprawa jest jednak MOCNO indywidualna jak widać

  • 44. Data: 2018-12-05 16:09:48
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 5 grudnia 2018 15:33:45 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Przebiegi są nieważne - komfortu i luzu psychicznego nie da się wycenić :)

    Jak pisałem mnie nic do tego jakie kto podejmuje decyzje ale z tego co wyżej piszesz
    to po prostu sam przed sobą usprawiedliwiasz delikatnie pisząc ekstrawaganckie
    decyzje.
    10tys jak wyżej pisałeś utraty przez niecałe zapewne 3 lata na samej wartości auta+
    jakieś odsetki i koszty leasingu minus pewnie odliczenia VAT i innych kosztów.
    I wszystko po to aby 10tys rocznie jakaś mała pierdołką pojeździć bo nowa.
    Ale póki zdolność kredytowa jest to czemu nie;)

  • 45. Data: 2018-12-05 16:10:09
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 5 grudnia 2018 15:54:50 UTC+1 użytkownik s...@e...info napisał:
    > Sorry nie wiem czemu nie brałem pod uwagę takich aut jak opisujesz. Dla mnie UP to
    nie auto. O jakim komforcie piszesz??
    > Sprawa jest jednak MOCNO indywidualna jak widać

    Faktycznie, przecież to rower jest :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 46. Data: 2018-12-05 16:13:22
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 5 grudnia 2018 16:09:50 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > Jak pisałem mnie nic do tego jakie kto podejmuje decyzje ale z tego co wyżej
    piszesz to po prostu sam przed sobą usprawiedliwiasz delikatnie pisząc
    ekstrawaganckie decyzje.

    Ekstrawaganckie to by były jakbym kupił miejskie auto za 200k.

    > 10tys jak wyżej pisałeś utraty przez niecałe zapewne 3 lata na samej wartości auta+
    jakieś odsetki i koszty leasingu minus pewnie odliczenia VAT i innych kosztów.

    Leasing 97%, więc taniej niż byś kupił gotówką i żadnych dodatkowych
    kosztów. Przeglądów nie robisz przez 3 lata, a pakiety AC+OC+NW tańsze
    niż przy używkach. Zero napraw i kosztów eksploatacyjnych (tylko
    wymiana oleju).

    > I wszystko po to aby 10tys rocznie jakaś mała pierdołką pojeździć bo nowa.
    > Ale póki zdolność kredytowa jest to czemu nie;)

    To akurat auto typowo miejskie żeby podjechać do marketu po mleko :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 47. Data: 2018-12-05 16:56:21
    Od: Piotrek Paradysz <p...@g...com>

    Dlaczego w PL ludzie ciagle traktują auto jako inwestycje? Przecież to tylko wygoda
    za która się płaci

  • 48. Data: 2018-12-05 17:19:08
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 5 grudnia 2018 16:56:22 UTC+1 użytkownik Piotrek Paradysz napisał:
    > Dlaczego w PL ludzie ciagle traktują auto jako inwestycje? Przecież to tylko wygoda
    za która się płaci

    Ano własnie
    I można zapłacić 200zł miesięcznie za jazdę wygodnym używanym autem albo 500zl
    miesięcznie za możliwość robienia zakupów(bo w trasy to się nie nadaje) mała
    pierdołką ale za to nową.
    Każdy wybiera jak lubi a że tu jest grupa dyskusyjna to dyskutujemy.

  • 49. Data: 2018-12-05 17:26:19
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 5 grudnia 2018 16:13:24 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Ekstrawaganckie to by były jakbym kupił miejskie auto za 200k.

    Podatny jesteś na marketngowe sztuczki więc kwestia czasu kiedy taką potrzebę u
    Ciebie wykreują
    I oby tylko zdolność kredytowa wtedy była odpowiednia;)

    > To akurat auto typowo miejskie żeby podjechać do marketu po mleko :-)
    Pewnie konstrukcja taka była:
    Auto za 38 tys wkład własny +30 lizanych rat+wykup i sprzedaż za 28tys
    Więc dość drogo ten dupowóz zakupowy wychodzi.
    A na dalsze trasy i tak trzeba coś normalnego kupić, a że nie trendy jest używka to
    wylizany kolejny większy trzeba mieć aby dwa razy do roku w trase ruszyć a w
    pozostałym czasie wokół komina się pokręcić.
    A na dalsze trasy i tak

  • 50. Data: 2018-12-05 17:38:01
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 5 grudnia 2018 17:19:10 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

> [...]
    pierdołką ale za to nową.
    > Każdy wybiera jak lubi a że tu jest grupa dyskusyjna to dyskutujemy.

    Policz dokładnie ;) Mnie ten dupek wychodzi poniżej 200 pln miesięcznie.
    Płacisz 200-250 pln (z ubezpieczeniem) miesięcznie i masz non stop w
    garażu maksymalnie 3 letnie auto z maksymalnym przebiegiem 30kkm. Zawsze
    czyste, pachnące, sprawne, w pełni ubezpieczone (GAP fakturowy,
    czyli jak zrobisz szkodę całkowitą albo ukradną to wypłacają kwotę
    z faktury - czyli de fakto kupujesz sobie znowu nowe).

    To autko żonki, która nic większego nie toleruje - ja sobie kupiłem
    najpiękniejsze auto jakie można kupić do 100k - Toyotę C-HR, miłość
    od pierwszego wejrzenia w którym jestem zakochany do teraz :-)

    Tu koszt będzie trochę wyższy - ok 500-600 pln / mc ale i tak uważam, że
    to niewiele w kontekście wszystkich w/w zalet :) Assistanca dodatkowego
    nie trzeba wykupować - masz dwa (sama Toyota daje fajny assistance
    na 3 lata na całą Europę no i zawsze masz jeszcze ten "wbudowany" w AC).

    Czyli podsumowując - w moim wypadku - płacisz powiedzmy te 900 pln / mc
    i masz ciągle dwa nowe samochody w garażu - zapominasz o mechanikach,
    stukaniu w lewym kole, tyrkotaniu w silniku i wkurwianiu się, jak
    chłodnica zacznie kapać, a nowe zawieszenie nawet w UPku czy Yarisie
    to i tak kosmos w porównaniu do 10 letniego nawet auta premium w którym
    wszystko już żyje własnym życiem :-)

    Żeby nie było - miałem w życiu chyba z 12 samochodów używanych, a te Toyotki
    to moje drugie i trzecie w życiu nowe. 5 lat temu sam bym się wyśmiał ale
    zmieniłem podejście, przekonałem się i nowe to najlepsze co można
    kupić/zrobić i wcale nie kosztuje kroci :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.