  • 1. Data: 2010-10-26 18:16:27
    Temat: elektroniczna stacja pogodowa do domu
    Od: Przesmiewca <p...@v...com.pl>

    Brzmi niezle a kosztuje od 20 do paru stow. W teorii
    pokazuje temperature w domu i na zewntarz (czujnik na radio)
    wilgotnosc, zegarek, budzik, te lepsze nawet cisnienie i maja podlaczenie
    do internetu. Wiec full wypas, nie wiaza tylko krawatow i nie piora.
    Pytanie - ile sa warte w praktyce?

    Jestem na etapie kupowania termometru na sciane i pomyslalem sobie,
    ze moze pojsc z duchem czas i rtec/spirytus zastapic pradem i ekranem
    cieklokrystalicznym? Wstepny rzut oka cieszy ladnym wygladem i bajerami
    na ekranie, ale blizsze spojrzenie za sklepowa szybe juz niepoki -
    5 wystawionych sztuk i kazda pokazuje inna temp.

    Uzywa ktos w domu takiej pogodynki?

  • 2. Data: 2010-10-26 18:21:48
    Temat: Re: elektroniczna stacja pogodowa do domu
    Od: "Czesuaw P." <c...@o...pl>

    Uzytkownik "Przesmiewca" <p...@v...com.pl> napisal w wiadomosci

    > 5 wystawionych sztuk i kazda pokazuje inna temp.

    Ale z reciowymi czy spirytusowymi w np. Castoramie na pólce jest to samo -
    potrafia wskazywac temperatury rózne o 2, a nawet 4°C miedzy soba.

    Z kolei - czy w domu taka dokladnosc bedzie istotna? Jest zima to jest
    zimno, a ta pogodynka pokazuje jedynie, ze jest bardzo zimno (-25°C), lub
    znosnie cieplo jak na zime (+6°C).
    Tak mi sie wydaje.

    --
    Mam pierdolca - zbieram na psychiatre.
    Prosze o wsparcie

    Zadam ochrony BOR!

  • 3. Data: 2010-10-26 18:42:35
    Od: Przesmiewca <p...@v...com.pl>

    "Czesuaw P." <c...@o...pl> napisał(a):

    >Uzytkownik "Przesmiewca" <p...@v...com.pl> napisal w wiadomosci

    >Ale z reciowymi czy spirytusowymi w np. Castoramie na pólce jest to samo -
    >potrafia wskazywac temperatury rózne o 2, a nawet 4°C miedzy soba.

    Kiedys robilem tak, ze patrzylem na wszystkie temperatury, jak na 5 wystawionych
    termometrow
    3 wskazywaly taka sama (lub bardzo zblizona temperatute), to wybieralem
    jeden z nich - pod warunkiem oczywiscie ze mi sie ktorys spodobal :)

    >Z kolei - czy w domu taka dokladnosc bedzie istotna? Jest zima to jest
    >zimno, a ta pogodynka pokazuje jedynie, ze jest bardzo zimno (-25°C), lub
    >znosnie cieplo jak na zime (+6°C).
    >Tak mi sie wydaje.

    Dokladnosc co do stopnia nie, ale 5 stopni? Pal licho na dworze czy -30 i -25,
    ale w domu 20 a 25 to kolosalna roznica. A to tylko przyklad, bo
    skoro nawet przy temperaturze sa takie rozbieznosci, to strach pomyslec
    co bedzie przy np. pomiarze wilgotnosci.

  • 4. Data: 2010-10-26 19:16:18
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

> [...]
    > na ekranie, ale blizsze spojrzenie za sklepowa szybe juz niepoki -
    > 5 wystawionych sztuk i kazda pokazuje inna temp.

    Mam dwie, jedna na wschodzie, druga na zachodzie (chodzi o czujniki
    zewnetrzne)
    Ta od wschodu ma w pomieszczeniu dodatkowo pomiar wilgotnosci oraz cisnienie
    atmosferyczne wraz z bargrafem pokazujacym tendencje zmian ostatnich 12
    godzin.
    Te przepowiadanie pogody/niepogody (slonko, chmurki) to juz bajerek taki :)
    u nas w górkach. Nie wiem jak na równinach. Ale jak leci cisnienie na pysk
    znaczy ze pewno bedzie grzmialo. Dzic na przyklad walilo troche gradem,
    teraz spokój i od 12 godzin cisnienie rosnie.
    Nie ma sensu doplacac za pomiar wilgotnosci na zewnatrz. Kiepsko to dziala
    (u znajomych) a w domu jest OK. Jak bardzo jest to prawdziwe wskazanie tez
    ciezko mi powiedziec, nie mam porównania. Ale czuje to co widze :)
    Cisnienie idzie dobrze skalibrowac - podaje sie wysokosc n.p.m gdzie sie
    jest i odpowiednio przelicza pomiar.
    Rozrzut w domu temperatur - nie jest duzy pomiedzy obiema stacjami,
    dziesiate stopnia. Zewnetrzne maja 1-2 stopni róznicy. Ale i tak jak pisalem
    jeden wisi na wschodzie (ale nie w sloncu) drugi na zachodzie, wiec jest to
    znacznie wieksza róznica. Uklad taki jest fajny, bo wiesz czego mozesz sie
    spodziewac w sloncu a czego w cieniu :)

    Baterie - ta z cisnieniem na alkaicznych niecaly rok wytrzymuje. Nadajnik
    zewnetrzny dluzej dziala. Z kolei ta prosta bez cisnienia i wilgotnosci
    spokojnie ponad rok wyciaga.
    Obie maja zegar synchronizowany radiowo.

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 5. Data: 2010-10-26 19:23:47
    Od: Przesmiewca <p...@v...com.pl>

    "Irokez" <n...@e...pl> napisał(a):

    >Baterie - ta z cisnieniem na alkaicznych niecaly rok wytrzymuje. Nadajnik
    >zewnetrzny dluzej dziala. Z kolei ta prosta bez cisnienia i wilgotnosci
    >spokojnie ponad rok wyciaga.

    Masz w czujnikach zasilanie bateryjne? W taki czujnik umieszczonym
    przez wiele dni w mrozie ponizej 20st. C. nie pada momentelnia bateria?

    >Obie maja zegar synchronizowany radiowo.

    A jakie to stacje?
    Wlasnie znalazlem tematyczne forum na ten temat
    http://stacjepogody.waw.pl/ jakby kogos zainteresowal temat.

  • 6. Data: 2010-10-26 19:49:59
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "Przesmiewca" <p...@v...com.pl> napisał w wiadomości

    > Masz w czujnikach zasilanie bateryjne? W taki czujnik umieszczonym
    > przez wiele dni w mrozie ponizej 20st. C. nie pada momentelnia bateria?

    -32 jest w pamięci jednej, drugą skasowałem, ale musiała mieć podobnie :)
    Baterie rok wytrzymują na pewno.. nie pamiętam kiedy je wymieniałem, jakoś
    przed ostatnią zimą.

    > A jakie to stacje?

    Jedna z Lidla digi-tech 4-LD14554, druga z ciśnieniem i wyświetlaczem
    temperatury na module zewnętrznym z aledrogo bez nazwy, pisze Model 40170,
    ale pewnie też market w niemczech

    --
    Irokez

  • 7. Data: 2010-10-27 07:10:59
    Od: "Chiron" <c...@o...eu>

> [...]
    > skoro nawet przy temperaturze sa takie rozbieznosci, to strach pomyslec
    > co bedzie przy np. pomiarze wilgotnosci.

    W domu odczujesz różnicę 1 stopnia pomiędzy 20 a 24 stopnie. Problem jest na
    zewnątrz: różnica temperatur nawet kilku stopni może nie dawaćtakiej
    informacji jak temperatura odczuwalna )czyli temperatura skorelowana z siłą
    i częstością wiatru). Niektóre to podają.

    --
    Prawda, Prostota, Miłość

    Chiron

  • 8. Data: 2010-10-27 10:38:22
    Od: Przesmiewca <b...@o...pl>

    Po intenesywnym przestudiowaniu tematu i przeczytaniu morza
    artykulow i recenzji, wniosek jest jeden:

    taka stacja pogodowa ma sens, ba, nawet wskazania moga byc w dziesiatych stopnia
    i to wiatygodne, takze czujki zewetrzne dzialaja jak trzeba.
    Tylko portfel moze miec odmienne zdanie, bo mniej niz 200 zl
    raczej z niego nie wyjmujmy.

  • 9. Data: 2010-10-27 13:59:23
    Od: "jesien" <j...@w...pl>

    > Uzywa ktos w domu takiej pogodynki?

    ja mam taka mala fajna stacje pogody, kosztowala 50zl ma temperature na
    zewnatrz (bezprzewodowo), wewnatrz, wilgotnosc wewnatrz, cisnienie z
    wykresem archiwalnych danych, zegar sterowany DCFem i PODSWIETLANIE

    jestem bardzo zadowolony z tego urzadzenia, rano jak wstaje o 5 dzieki
    podswietlaniu widze wyraznie dane na LCD, cisnienie dla mnie wazna sprawa bo
    jestem meteopata - ogólnie polecam

  • 10. Data: 2010-10-27 15:47:55
    Od: Przesmiewca <p...@v...com.pl>

    "jesien" <j...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    >podswietlaniu widze wyraznie dane na LCD, cisnienie dla mnie wazna sprawa bo

    Model?