  • 1. Data: 2012-02-25 20:00:09
    Temat: farby gotowe a białe - skąd różnice w cenach, co wybierać i inne dylematy
    Od: froff <f...@i...pl>

    hej

    Czy ktoś obeznany z farbami może mi powiedzieć skąd biorą się różnice w cenach farb
    nawet tego
    samego producenta w zależności od tego czy jest to biała baza, czy kolor?

    Np. beckers lateksowa - ok 62zł za 2.5L, natomiast biała do barwienia: 99zł.
    Czy ta biała jest choć trochę lepsza, czy tylko możliwość komponowania koloru tak
    podnosi cenę.

    Przykład w drugą stronę: Tikkurila - To z tego co wiem ten sam producent co Beckers.
    Tikkurila Super mat, kolorowa: ok 90zł za 2.7L
    Tikkurila Pure white: ok. 100zł za 10L!
    Obie lateksowe.

    Studiując ceny farb dostaję obłędu. Producent oczywiście o każdej pisze, że jest
    super i ja nie
    wiem, czy mam brać te drogie ryzykując, że zapłacę podatek od naiwności lub snobizmu
    czy też brać te
    tańsze ryzykując, że będę krył 4 razy a potem mi jeszcze odpadnie :(

    Czy ktoś się w tym orientuje?
    Na jakie parametry zwracać uwagę?

    Nieco z innej strony:
    Czy przypadkiem nie wyjdzie mnie taniej jeżeli np. bedę kupował magnaty za 68zł/2.5L
    zamiast
    np. Beckersów po 62zł/2.5L mając na uwadze, że Magnat sprzedaje również po litrze a
    nawet po 0.25L?
    Jak mi beckersa braknie na 1m kwadratowy, to muszę łyknąć następne 2.5L - rozbój.
    Ile warte są farby magnat? Czy to tylko snobizm czy naprawdę są dobre?

    Jeszcze z innej strony:
    Czy na gładź gipsową zagruntowaną farbą na biało wystarczy jedna warstwa lateksowej
    farby w/w
    producentów, czy to jednokrotne krycie to tylko mit?

    pozdrawiam wszystkich

  • 2. Data: 2012-02-25 22:30:37
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    > Jeszcze z innej strony:
    > Czy na gładź gipsową zagruntowaną farbą na biało wystarczy jedna warstwa lateksowej
    farby w/w
    > producentów, czy to jednokrotne krycie to tylko mit?

    mit

    Sam kupiłem farby lateksowe w których producent zapewniał że starczy
    pomalować raz. Przy pojedynczym malowaniu były prześwity. Dopiero
    drugie malowanie pomogło.

    A co do polityki cenowej. Bardzo często ceny sugerowane są "obarczone"
    bardzo wysoką marżą aby pośrednik dobrze zarobił , mógł robić promocje
    i zostało firmie jeszcze na marketing ;)

    Procentów jest wielu , jeśli te ktore wymieniłeś są dla Ciebie za
    drogie , kup inne ..

    Ja stosowałem farby różnych producentów i szczerze mówiąc nie
    widziałem różnicy miedzy nimi poza różnicą cenową ;)

  • 3. Data: 2012-02-26 08:12:31
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 25 Lut, 23:30, "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>
    wrote:

    > Ja stosowałem farby różnych producentów i szczerze mówiąc nie
    > widziałem różnicy miedzy nimi poza różnicą cenową ;)

    A beckersem / tikkurila malowales? Ja maluje tylko tymi farbami i w
    zaleznosci od tego na jakiej sa bazie - w wiekszosci wypadkow
    wystarcza jednokrotne malowanie na wczesniej zagruntowana gruntem
    sniezki sciane. Tylko ostre kolory jak np. czerwony, trzeba malowac
    drugi raz. Wszystkie beze, szare, pomarancze, nawet zielony -
    wystarczylo raz i nie ma zadnych przeswitow!
    pozdr.

    --
    Adam

  • 4. Data: 2012-02-26 09:58:26
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Adam" <a...@g...com> wrote:

> [...]
    > drugi raz. Wszystkie beze, szare, pomarancze, nawet zielony -
    > wystarczylo raz i nie ma zadnych przeswitow!

    Mój sąsiad malował beckersem i jednokrotne malowanie nigdzie nie wystarczyło.
    Ja malowalem levisem i również jechałem 2 razy.
    Co do cen baz to prawdopodobnie chodzi o to, że przy zwykłej białej nie masz
    gwarancji koloru.
    Ja się uśmiałem kupując farbę Levis:
    -Ile kosztuje 2,5L tej farby?
    -To zależy od koloru, musi pan wybrać.
    No wybrałem jakiś jasny, pastelowy kolorek, pan policzył i mówi:
    -Baza 85zł, pigment 0,6zł.
    -Kurde, to mógł mi pan powiedzieć ile mniej więcej to będzie kosztować, skoro
    pigment kosztuje poniżej złotówki.
    Na to facet wyciąga wzornik, pokazuje mi jakiś granat i mówi:
    -Ten pigment, na bazę 2,5l, kosztuje prawie 400zł.

    Ja polecam farby Levis. Tańsze niż beckers a moim zdaniem lepsze. Dają piękny
    satynowy połysk, są odporne na szorowanie i mocno trzymają.

    --
    Bartek

  • 5. Data: 2012-02-26 10:39:42
    Od: piotr <k...@T...pl>

    W dniu 26.02.2012 09:12, Adam pisze:

> [...]
    > drugi raz. Wszystkie beze, szare, pomarancze, nawet zielony -
    > wystarczylo raz i nie ma zadnych przeswitow!

    Potwierdzam, mieszkanie malowałem 3 czy 4 różnymi producentami, a
    najlepszy z nich był Beckers. Łatwość malowania, farba poprostu o
    idealnej konsystencji. Skończysz robotę w połowie ściany, zaczynasz
    jutro i absolutnie nie widać żadnego połączenia. Krycie bardzo dobre,
    musiałem poprawiać tylko tam gdzie fizycznie nie pomalowałem...

    Dla mnie tylko Beckers.

  • 6. Data: 2012-02-26 19:38:46
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 26 Lut, 11:39, piotr <k...@T...pl> wrote:

> [...]
    > jutro i absolutnie nie widać żadnego połączenia. Krycie bardzo dobre,
    > musiałem poprawiać tylko tam gdzie fizycznie nie pomalowałem...

    Ja sie do beckersa przekonalem jak po dwoch latach (!) wyprowadzalismy
    sie firma z jednego biura i po demontazu bocznej listwy od szafy
    szerokosci 10cm pod ktora nie bylo farby - wystarczylo zagipsowac
    dziurki i dokupic pol litra farby tego samego numeru (srednio ciemny
    szary), domalowac te 10cm i nie bylo wogole widac roznicy!! Dla mnie
    szok bo kazda inna farba przeciez zzolknie / zmieni kolor, a beckers
    nic :) Od tamtego czasu, a bylo to z 6-7 lat temu maluje wszystko
    tylko i wylacznie beckersem / tikkurila (bo toto w praktyce to samo).
    pozdr.

    --
    Adam

  • 7. Data: 2012-02-26 19:43:45
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 26 Lut, 10:58, "Bartek" <b...@...atonet.pl> wrote:

    > Mój sąsiad malował beckersem i jednokrotne malowanie nigdzie nie wystarczyło.

    Wiele zalezy od techniki malowania i walka. Jak masz walek bardziej
    "gabczasty" niz wloknisty to idzie mniej farby i trzeba malowac dwa
    razy. Ja maluje walkiem z dosc dlugim wlosiem - idzie troche wiecej
    farby bo sam walek wpije sporo na poczatku malowania no i sporo wiecej
    farby zostaje na scianach ale moze dlatego wystarcza mi jednokrotne
    malowanie :) Walek taki daje tez fajna strukture - wyrownuja sie
    dzieki temu roznice miedzy np. gladka powierzchnia gipsowa, a lekko
    chropowata z tynku CW. Calosc wyglada identycznie. Swoja droga kupilem
    ten swoj walek na poczatku budowy - dalem 40 pln, taki troche lepszy -
    i mam go do dzisiaj! Malowana cala chata (w sumie z 1000m2 -> sciany +
    sufity ) - malwane grunt + farby i walek dalej zyje i ma sie bardzo
    dobrze - trzy dni temu nim malowalem sypialnie :D
    pozdr.

    --
    Adam