  • 31. Data: 2019-09-27 20:12:26
    Temat: Re: fotowoltaika: proponowane zmiany
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 27 września 2019 19:21:39 UTC+2 użytkownik nadir napisał:
    > Zdaje się, że to jest jedno z tych zabezpieczeń, zgadza się?

    Tak, żeby kotła nie wywaliło w kosmos. Zanim przestaną dosypywać węgiel
    to jednak trochę czasu mija ;)

    > To było celowe działanie czy oparłeś się nie o tą wajchę co trzeba?;)

    Naprawiałem sterownik który miał być redundantny a jednak okazało się, że nie był ;P

    L.

  • 32. Data: 2019-09-27 21:49:22
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Rozliczana jest rowniez ze skladek na zus i doplat do kart na basen. Podstawowym
    partametrem pradu jest czestotliwosc. Zmienic czestotliwosc turbozespolu mozna
    jedynie w sytyuacji awaryjnej po odlaczeniu go od sieci. Wszystkie turbozespoly
    pracujace w jednej sieci sa ze soba zsynchronizowane. Znaczy sie sa zsynchronizowane
    w calej chujni. Jesli zmniejszyc ilosc pary dochodzacej do rurbozespolu to jego
    obroty beda chcialy spadac. Ale nie spadna bo siec wymusi przejscie generatora do
    pracy silnikowej synchronicznej z czestotliwoscia sieci. W sieci ma byc 180000
    okresow na godzine. Jesli wrasta obciazenie sieci to maleje ilosc okresow. Jesli
    przez godzine wskutek wiekszego obciazenia zabraklo np. 200 okresow to w nastepnej
    godzinie elektrownie dostaja dyspozycje zeby to wyrownac tak zeby bylo jak najblizej
    180000 okresow. Ucelowac nigdy sie nie da ale w ten sposob roczna odchulka od
    zaplanowanej ilosci wyprodukowanych okresow jest na poziomie do kilkuset wiecej albo
    mniej. Tak ze kolego sympatyczny nie pierdol o jakis megawatach, moca czynnych albo
    biernych bo czestitliwosc jest jednym z najwaznieszych parametrow. Dalem linka do
    strony sieci energetycznych. Tam jest tylko moc i czestotliwosc. Jak poobserwowac
    czestotliwosc i moc to jak spada czestotliwosc to rosnie ilosc pradu jaki kupujemy od
    niemcow. A jak maleje to kupujemy mniej.

  • 33. Data: 2019-09-27 21:56:27
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ulegles czarowi duzych liczb. 500MW i sekunda daje niewielka strate. W przypadku
    elektrowni to jakies grosze po ktore nikt sie nie schyli. Wiecej dziennie elektrownia
    wydaje na wode do splukiwania kibli i mycia rak.

  • 34. Data: 2019-09-27 23:29:16
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 27 września 2019 21:56:28 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Ulegles czarowi duzych liczb. 500MW i sekunda daje niewielka strate. W przypadku >
    elektrowni to jakies grosze po ktore nikt sie nie schyli. Wiecej dziennie
    > elektrownia wydaje na wode do splukiwania kibli i mycia rak.

    Mniej niż sekundę trwało wywalenie. Powrót na moc to kilka godzin.

    L.

  • 35. Data: 2019-09-27 23:38:32
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 27 września 2019 21:49:24 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
> [...]
    > Tak ze kolego sympatyczny nie pierdol o jakis megawatach, moca czynnych albo
    > biernych bo czestitliwosc jest jednym z najwaznieszych parametrow.

    Nikt w nic nie ucelowuje tylko regulator turbiny trzyma częstotliwość z możliwie
    dużą dokładnością dowalając pary albo przymykając zawór, czyli regulując
    mocą czynną. Jak nie masz o czymś pojęcia to nie wymyślaj bzdetów.

    L.

  • 36. Data: 2019-09-27 23:55:13
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zamiast dawac duze liczby napisz ile kosztowala para.

  • 37. Data: 2019-09-28 10:33:58
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 27 września 2019 23:55:14 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Zamiast dawac duze liczby napisz ile kosztowala para.

    5 godzin x 500MW czyli 2500MWh po 160 zeta 400 tys. zeta.

    L.

  • 38. Data: 2019-09-28 12:14:06
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > 5 godzin x 500MW czyli 2500MWh po 160 zeta 400 tys. zeta.

    Ostro. Były jakieś konsekwencje?

    Miłego.
    Irek.

  • 39. Data: 2019-09-28 15:22:41
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To juz piec godzin a nie kilkaset milisekund. Ty jak ci co rzadza prawde powiedza jak
    sie pomyla a zlapani na klamaniu wrzeszcza ze nie oni klamali. Nie twierdze ze w
    elektrowni nie pracowales. Tam sa rozne dzialy. Dzial kadr, dzial gospodarczy, jakis
    transport wewnetrzny.

  • 40. Data: 2019-09-28 21:26:43
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu sobota, 28 września 2019 15:22:43 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > To juz piec godzin a nie kilkaset milisekund. Ty jak ci co rzadza prawde
    > powiedza jak sie pomyla a zlapani na klamaniu wrzeszcza ze nie oni klamali.

    Osobie myślącej nie trzeba tłumaczyć oczywistości. Awaryjne zejście z mocy
    trwa poniżej sekundy a nie cała przerwa w dostarczaniu jej. Więcej myślenia
    a mniej pisania bzdetów i będzie dobrze :]

    L.