  • 11. Data: 2009-04-04 05:19:36
    Temat: Re: fugowanie klinkieru - jakie rady?
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 3 Kwi, 20:33, Igus' <t...@p...onet.pl> wrote:

    > Zapytam tak: fugowałeś kiedyś klinkier ?

    Tak. Bo co?

  • 12. Data: 2009-04-04 06:28:19
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 3 Kwi, 20:47, Igus' <t...@p...onet.pl> wrote:

    > Jako, że opis pod spodem mój, a i parę metrów kwadratowych wyfugowałem
    > to się wypowiem :o)
    >
    > 1. Umyć. Generalnie zasada jest taka, że ma być czysto. Łatwiej fugować
    > i łatwiej czyścić.
    Niby w czym ta łatwość większa?

    > 2. Ja myłem właśnie tym HG, w Castoramie takie było do czyszczenia. Ale
    > jak weźniesz dowolny środek do czyszczenia klinkieru też będzie dobrze.

    To się robi PO!

    > 3. Ja robiłem tak:
    > Rozrabiałem fugi na ok 1m2 (wszystko zależy jak szybko fugujesz) czyli
    > na ok 1h roboty. Jak kończyła się fuga to szczotką, na sucho zamiatałem
    > nadmiar. Fuga pomiędzy cegłami była jeszcze wilgotna, ale te grudki
    > luzem na tyle suche, że dawały się zamieść.

    Dodam że trzeba uważać żeby szczotką nie zajechać na fugę...
    ;-)

    I w zasadzie z tym omiataniem nie ma się co spieszyć. Zaprawa do fug,
    jak jest jej b. cienka warstwa (pomazane) to szybciej wyschnie niż
    zwiąże. Byle by nie zostawiać tego na następny dzień.

    > czyli mam czytelnie widoczny teren prac i w razie czego wiem, że to
    > fuga, a nie resztki np cementu, czy kleju.

    No chyba że masz aż tak obsyfione że nie widać krawędzi... ja sam
    murowałem i fugowałem, więc takich ekstremalnych sportów nie musiałem
    wyczyniać (praktycznie było czysto).

    > Po oleju łatwiej jest wyczyscic. Impregnat to kiepski, ale na czas
    > fugowania wystarczający. Jak będzie świciło słonko to szybko wsiąka.
    > Po zafugowaniu i wyschnięciu warto zaimpregnować, ale to już inna bajka.

    Olej i to tfu jadalny ... Nie wolno tego robić. Powiem więcej - lepiej
    też nie impregnować zbyt szybko (niech sobie "wykwitnie" co ma a potem
    się to doczyści), bo nie ma nic bardziej ohydnego jak wykwity
    wychodzące spod impregnatu ...

    > To ważne, o ile nie najważniejsze. Konsystencja fugi. Widziałem magików co:
    > a) fugowali jak płytki w łazience, już drugi rok próbują doczyścić klinkier
    > b) fugowali używając pistoletu do silikonu i strego pojemnika po
    > silikonie - opatrunki zmieniali co parę godzin, a jednego dnia używali
    > ręki prawej, a drugiego lewej

    Chyba zmyślasz ... chociaż kto wie.. pomysłowość budowlańców nie zna
    granic.
    ;-)

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 13. Data: 2015-07-06 08:16:44
    Od: m...@o...pl

    W dniu czwartek, 2 kwietnia 2009 14:04:52 UTC+2 użytkownik amir napisał:
    > Witam!
    > Niedługo chce zabrać się do fugowania klinkieru,
    >
    > jakie możecie dać rady
    >
    > 1. Czym umyć najlepiej cegły, przed fugowaniem z odrobinek cementu.
    >
    > 2. Czym umyć cegłu po fugowaniu?
    >

    > mam pytanie panowie tak pieknie piszecie o ccegle klinkierowej a ja tak dla odmiany
    tematu chcialbym sie dowiedziec wiecej na tema plytki klinkierowej podlogowki czym
    mozna ja doczyscic po zaprawie fugujacej grafit zaznaczam ze fugowanie i mycie bylo
    prawidlowe tylko plytka caly czas po umyciu ma kolor brudno-szary i jak ja dopiescic
    zeby wygladala pieknie z gory dziekuje za wszystkie fachowe porady pod moim adresem

  • 14. Data: 2015-07-06 08:19:28
    Od: wolim <n...@p...tu>

    A co to?