  • 1. Data: 2012-07-02 07:20:28
    Temat: furtka - zamek z elektromagnesem czy normalny
    Od: "rt" <x...@W...gazeta.pl>

    Witam

    sie zastanawiam jakie kabelki pociagnać do furtki przy bramie - w sumie
    skłaniam się ku rozwiązaniu klasycznemu - dzwonek bezprzowodowy i zwykły
    zamek - bez kabli i kombinowania. Na wieczor zamknę i po zawodach.

    Macie jakies lepsze pomysly?

    dzieki
    rt

  • 2. Data: 2012-07-02 08:45:44
    Temat: Re: furtka - zamek z elektromagnesem czy normalny
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 2 lipca 2012 07:20:28 UTC+2 użytkownik rt napisał:
> [...]
    > skłaniam się ku rozwiązaniu klasycznemu - dzwonek bezprzowodowy i zwykły
    > zamek - bez kabli i kombinowania. Na wieczor zamknę i po zawodach.

    Doproważ do furtki skrętkę.
    Kup za 150zł coś takiego:
    http://allegro.pl/domofon-eura-rl-3203id-pastylki-el
    ektromagnetyczne-i2434616349.html
    i będziesz miał domofon + wygodne otwieranie furki pastylkami czy nawet naklejka rfid
    naklejona np na komórkę.
    Ja używam juz chyba 3 rok i fajna sprawa- niewielka pastylka przy kluczach i fajnie
    się otwiera furtke. Oprócz tego normalnie gościom otwierasz furke przyciskiem przy
    słuchawce domofonu

  • 3. Data: 2012-07-02 08:56:42
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "Kris" <k...@g...com> wrote in message
    ps.com...

    > Doproważ do furtki skrętkę.

    Dokładnie. Bezprzewodówka działa sezon po czym styki bateryjki przestają
    kontaktować i już nie działa.

  • 4. Data: 2012-07-02 10:57:43
    Od: "vitek" <v...@s...pl>

[...]

    Należy zastosować odpowiedni kabel - do tego przeznaczony. Najwłaściwszym
    będzie XZTKMXpw - czyli kabel ziemny domofonowy. Zwykła skrętka wytrzyma
    kilka lat, a ten kilkadziesiąt conajmniej. Kup tak, żeby miał w środku 10
    żył i powinno na wszystko wystarczyć. Rozwiązanie, które podesłał kolega
    jest dobre.

  • 5. Data: 2012-07-02 11:11:50
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 2 lipca 2012 10:57:43 UTC+2 użytkownik vitek napisał:

> [...]
    > żył i powinno na wszystko wystarczyć. Rozwiązanie, które podesłał kolega

    Ja zakopąłem od garażu(rozdzielnia) do furtki najtańszą rurę PE i mozna wtedy tam
    prowadzić skrętki czy co tam sie spodoba. Zwyklła skrętka w takiej rurze wytrzyma
    pewnie długo, dodatkowo można kabel do napędu do bramy tam wrzucić czy jakis inne
    pierdoły wg uznania;)

  • 6. Data: 2012-07-02 11:23:53
    Od: "s_13" <s...@i...pl>

    > Ja zakopąłem od garażu(rozdzielnia) do furtki najtańszą rurę PE

    też się zastanawiałem nad tym rozwiązaniem, ale jak do rury wejdzie woda, to
    będzie tam stała i będzie gorzej niż zwykły kabel w ziemi...

    pozdrawiam
    s_13

  • 7. Data: 2012-07-02 11:55:49
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > też się zastanawiałem nad tym rozwiązaniem, ale jak do rury wejdzie woda,
    > to będzie tam stała i będzie gorzej niż zwykły kabel w ziemi...

    Ja dałem rurę niebieską do wody a na zakrętach przy słupku oraz przy budynku
    przeszedłem na peszla którym łatwiej pokonac zakręty a który dobrze
    połączyłem z niebieską za pomoca taśmy samowulkanizacyjnej. Oba końce rur
    są otwarte aby w miarę możliwości jakiś choćby mały ruch powietrza wystąpił.
    Wątpię jednak w to że tam wody nie ma gdyż wcześniej czy później woda się
    pojawia, choćby kondens się będzie wykraplał. To nie jest jednak aż taki
    problem, rura jest po to żeby w razie czego nie rozkopywać przy wymianie
    kabla oraz po to aby pod wjazdem go osłonić. Kabel sam w sobie jest odporny
    na wilgoć, przecież zakopuje się go w ziemi a skrętka która też tam jest...
    nie zauważyłem niczego po 6 latach aby coś się z nią działo. Myślę że choćby
    raz na 10 lat ją wymienić trzeba było to nie będzie żadnym problemem. Nie
    wilgoć ale promienie UV są bardziej szkodliwe dla tej izolacji. Ściągałem
    już kiedyś przewieszkę ze skrętki to izolacja się sypała w rękach.

    Marek