    From: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: furtka - zamek z elektromagnesem czy normalny
    Date: Mon, 2 Jul 2012 11:55:49 +0200

    news:jsrpbd$t1p$1@inews.gazeta.pl...

    > też się zastanawiałem nad tym rozwiązaniem, ale jak do rury wejdzie woda,
    > to będzie tam stała i będzie gorzej niż zwykły kabel w ziemi...

    Ja dałem rurę niebieską do wody a na zakrętach przy słupku oraz przy budynku
    przeszedłem na peszla którym łatwiej pokonac zakręty a który dobrze
    połączyłem z niebieską za pomoca taśmy samowulkanizacyjnej. Oba końce rur
    są otwarte aby w miarę możliwości jakiś choćby mały ruch powietrza wystąpił.
    Wątpię jednak w to że tam wody nie ma gdyż wcześniej czy później woda się
    pojawia, choćby kondens się będzie wykraplał. To nie jest jednak aż taki
    problem, rura jest po to żeby w razie czego nie rozkopywać przy wymianie
    kabla oraz po to aby pod wjazdem go osłonić. Kabel sam w sobie jest odporny
    na wilgoć, przecież zakopuje się go w ziemi a skrętka która też tam jest...
    nie zauważyłem niczego po 6 latach aby coś się z nią działo. Myślę że choćby
    raz na 10 lat ją wymienić trzeba było to nie będzie żadnym problemem. Nie
    wilgoć ale promienie UV są bardziej szkodliwe dla tej izolacji. Ściągałem
    już kiedyś przewieszkę ze skrętki to izolacja się sypała w rękach.

    Marek