  • 51. Data: 2014-04-29 13:13:55
    Temat: Re: gaz czy ekogroszek ?????
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    Użytkownik "Maniek4" <r...@s...won> napisał w wiadomości
    news:ljnvoj$inp$1@usenet.news.interia.pl...
    > Ze trzy-cztery lata temu Viessman chwalil sie kotlem co kondensuje podczas
    > ladowawania CWU. Nie pamietam tego patentu, byl dosc prosty i oczywisty.

    łatwy marketing - dajmy znacznie przewymiarowana wężownice i oznaczmy
    "wyzsza sprawność bo kondensacja". Klient płaci, a że opłacalnosci interesu
    własciwie nie moze przeliczyć więc to liczy na znaną markę. A firma nic o
    zwrocie z inwestycji nie wspominała :)

    b.

  • 52. Data: 2014-04-29 13:27:51
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Ergie" napisał w wiadomości grup

    Sorry Budyń, ale atman wycina Twoje posty więc odpisuję w ten sposób:

    > a ja wam powiem ile jest u mnie bo mam pomiary. CWU w zbiornki ma 44
    > stopnie, jest grzana piecem kondensacyjnym co daje ok. 61stopni.
    > Próbowałem grzać CWU niższą temperaturą (pod kondensace właśnie) ale moc
    > wężownicy do takiej zabawy jest za mała i piec strasznie szarpie -grzeje
    > 10sekund, i długo czeka na spadek temperatury wody w obwodzie.

    Są dwie możliwości albo kocioł ma za dużą moc minimalną, albo wężownica ma
    za małą moc oddawania ciepła. Masz po prostu źle dobrany zasobnik do kotła
    kondensacyjnego.

    Ja u siebie mam zasobnik z podwójną wężownicą (przewidziany przez producenta
    na solary) i obie wężownice połączone w szereg. Nie pamiętam jaką mam
    temperaturę CWU mam około 40 stopni i kondensacja jak najbardziej zachodzi
    bo w lecie skropliny lecą do kanalizacji. Okresowo mam włączoną oczywiście
    dezynfekcję zasobnika wyższą temperaturą.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 53. Data: 2014-04-29 14:03:40
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-04-29 13:13, Budyń pisze:
> [...]
    > interesu własciwie nie moze przeliczyć więc to liczy na znaną markę. A
    > firma nic o zwrocie z inwestycji nie wspominała :)

    Wiesz co, tam chyba bardziej chodzilo o budowe komory spalania,
    prowadzenie spalin niz o jakies banaly.
    Marek lat temu pare podawal tu zrodla do takiej informacji. Niestety
    szczegolow nie pamietam a i google nic poza reklamami nie podaje.
    No w kazdym razie trudna z ta kondensacja przy grzanu CWU.

    Pozdro.. TK

  • 54. Data: 2014-04-29 14:21:04
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-04-29 10:03, Ergie pisze:

    Miałem tu odpisać, ale stwierdziłem, że z kretynem, chamem i kłamcą nie
    warto dyskutować.

  • 55. Data: 2014-04-30 08:22:37
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 27 Apr 2014 12:50:28 +0200, janusz_k

    > mieszkam na górce i czuję jak wiatr wywiewa ciepło z domu.

    Przy mechanicznej tak wyciąga?

    --
    Pozdor Myjk

  • 56. Data: 2014-04-30 08:31:57
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 27 Apr 2014 16:46:26 -0700 (PDT), Adam

    > 50-70 to raczej za sam odwiert - do tego rura i glikol.
    > Za odwierty licz blizej 15-18 tys.

    Tak, sam odwiert i jeszcze do tego trzeba zapewnić wodę i prąd. Jak widać
    Pete dostał wycenę na kompletny kolektor za 16 tys przy ~90m głębokości.

    Tymczasem dostałem (od ecopol) szkic wyceny (wszystko netto, z materiałami
    i robocizną), ale niestety disklajmer z wyceny nie pozwala ujawnić cen
    publicznie. :P

    > Za 30 rzucam swoja robote, przyjezdzam i robie :P

    Ale już wiadomo, że przeinwestowanie nastąpiło
    na poziomie urządzenia grzewczego. :P

    --
    Pozdor Myjk

  • 57. Data: 2014-04-30 08:34:40
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 28 Apr 2014 10:19:29 +0200, Pete

    > DZ
    > geolog 1500
    > odwiert 65/m (180mb)
    > kolektor 15/m (180mb)
    > razem 15900 neto

    Poziomy zrobi się za połowę tego, z drugiej strony jeśli masz kiepski grunt
    (suchy piasek -- jak tam mam u siebie, ostatnio kopałem na 3m i sucho jak
    pieprz -- ale akurat jestem w starym korycie Wisły) albo chcesz coś
    sensownego chodować na działce, to trzeba pionowy. Pionowy, mimo wszystko,
    jest stabilniejszy temperaturowo, ale musi być dobrze dobrany. Ja myślałem
    o głębinowym, ale ponieważ na działce mam glinę i wodę na metrze, to mam w
    zasadzie idealne warunki pod poziomy.

    > PC:
    > Buderus 10kW 32900
    > czynnik 1080
    > razem 33980 netto

    Tu jest pies pogrzebany. :)

    > Dostałem też drugą ofertę - mniej szczegółowo:
    > pompa - ETNA GWS 12
    > 15500 netto

    Tu już lepiej.

    Zwróć się do ecopol, właśnie dostałem od nich wycenę na taki komplet jak
    Twój (tylko ja planuję "zaledwie" 160m2 użytkowej).

    --
    Pozdor Myjk

  • 58. Data: 2014-04-30 09:25:21
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 30 Apr 2014 08:34:40 +0200, Myjk

> [...]
    > [...]
    > ale ponieważ na działce mam glinę i wodę na metrze, to mam w

    Przepraszam za skrót myślowy. To pierwsze na działce gdzie obecnie
    mieszkam, to drugie odnosiło się do działki z planowaną inwestycją. ;p

    --
    Pozdor Myjk

  • 59. Data: 2014-04-30 09:57:06
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 30.04.2014 o 08:22 Myjk <m...@n...op.pl> pisze:

    > Sun, 27 Apr 2014 12:50:28 +0200, janusz_k

    > Przy mechanicznej tak wyciąga?

    Nie to nie to, wywiewa ciepło z ocieplenia, z wełny na poddaszu i
    wszystkich szczelin w domu.

    --

    Pozdr
    Janusz

  • 60. Data: 2014-04-30 09:59:49
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 30 Apr 2014 09:57:06 +0200, janusz_k

    > Nie to nie to, wywiewa ciepło z ocieplenia,
    > z wełny na poddaszu i wszystkich szczelin w domu.

    A, ok. Przy grawitacyjnej to w ogóle pieruńsko ssie. Obecnej zimy sporo
    było takich wietrznych dni. Poza tym że ssało mi z komina (węgiel szybko
    znikał z pieca) to jeszcze ssało na wentylacji. Niby zima ciepła a poszło
    mi niewiele mniej węgla niż w zeszłym roku. :/

    --
    Pozdor Myjk