  • 31. Data: 2013-04-28 22:46:10
    Temat: Re: gniazdo do ładowania auta
    Od: b...@k...math.uni.lodz.pl

    Adam pisze:

    > Tiaaaaaaa. Nawet zakladajac silniczek typu 30km = ok 22kW, to przez
    > godzine (czyli powiedzmy przejezdzajac 40km) ten samochod zuzyje 22 *
    > 0,4 (licze srednia cene za kWh przy dwoch taryfach) = 8,8 pln. Mi wiec
    > wychodzi na 100km 22pln. Czyli tyle samo co dowolny maly silnik
    > benzynowy z LPG spalajacy ~8-9l gazu. Tyle ze ten drugi ma zasieg
    > 400-500km.
    >
    > 3 pln / 100km to chyba skuterkiem albo rowerkiem elektrycznym. Niezle bajki prawisz
    :)
    > pozdr.

    22kW przy 40km/h to chyba pod górkę z przyczepą :)
    Mały silnik pb+lpg spali wtedy więcej niż 9l

    bajcik

  • 32. Data: 2013-04-28 23:00:14
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 28 kwietnia 2013 22:46:10 UTC+2 użytkownik
    b...@k...math.uni.lodz.pl napisał:

    > 22kW przy 40km/h to chyba pod górkę z przyczepą :)
    >
    > Mały silnik pb+lpg spali wtedy więcej niż 9l
    >

    > bajcik

    W takich warunkach to na przyczepie akumulatory muszą być. Policz jaka pojemność jest
    potrzebna żeby dało się wydusić z niej 22kW i to przy prądzie dla akumulatorów
    kwasowych na poziomie nie większym niż 1/5C. Dlaczego tyle? Bo trakcyjne nie nadają
    się do rozładowania większymi prądami, spada w nich przy dużych prądach pojemność i
    bardzo skraca żywotność.

  • 33. Data: 2013-04-28 23:25:45
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu niedziela, 28 kwietnia 2013 20:19:12 UTC+2 użytkownik Adam napisał:
    > Tiaaaaaaa. Nawet zakladajac silniczek typu 30km = ok 22kW, to przez godzine (czyli
    powiedzmy przejezdzajac 40km) ten samochod zuzyje 22 * 0,4 (licze srednia cene za kWh
    przy dwoch taryfach) = 8,8 pln.

    co to za bzdurny sposób liczenia? a od kiedy to w aucie silnik daje całą moc?
    22kW potrzebujesz na 10sekund przyśpieszania, a potem z 1kW (nie wiem ile, ale nie
    22kW, możnaby to policzyć z wybiegu rozpędzonego samochodu) na pokonanie oporów
    ruchu. Proszę jeszcze raz liczyć i napisac ile wyjdzie na 100km :-)

    b.

  • 34. Data: 2013-04-28 23:26:36
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sun, 28 Apr 2013 14:25:45 -0700 osobnik zwany Budyń napisał:

> [...]
    > wiem ile, ale nie 22kW, możnaby to policzyć z wybiegu rozpędzonego
    > samochodu) na pokonanie oporów ruchu. Proszę jeszcze raz liczyć i

    to chyba, że jadąc 3kmh, żeby pominąć opór powietrza

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 35. Data: 2013-04-28 23:30:11
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 28 kwietnia 2013 23:25:45 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > co to za bzdurny sposób liczenia? a od kiedy to w aucie silnik daje całą moc?

    Ja przeciez licze i tak ledwo 30KM, a nie normalne ~100KM.

> [...]
    ruchu. Proszę jeszcze raz liczyć i napisac ile wyjdzie na 100km :-)

    Mowimy o samochodzie z krotkim zasiegiem, czyli przede wszystkim do miasta, gdzie
    robisz non stop start-stopy.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 36. Data: 2013-04-28 23:43:15
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 28 kwietnia 2013 23:25:45 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > co to za bzdurny sposób liczenia? a od kiedy to w aucie silnik daje całą moc?

    Mysle ze najlepiej po prostu sprawdzic ile energii spala maly samochodzik - srednio
    wezmy 6l, tj. 4,2kg, cieplo spalania ok 50MJ/kg czyli mamy 210MJ energii tj. ~58kWh.
    Zakladajac sprawnosc silnika na poziomie 50% potrzebujemy 29kWh energii na
    przejechanie 100km, czyli liczac srednia cene 0,4 pln / kWh = 11,6 pln. To juz
    wyglada sensowniej ale dalej daleko do 3 pln / km. I daleko do zasiegu 170km. Wiec
    ten samochodzik 3pln / 100km to taki chyba rzeczywiscie melex.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 37. Data: 2013-04-28 23:48:20
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu niedziela, 28 kwietnia 2013 23:43:15 UTC+2 użytkownik Adam napisał:
> [...]
    przejechanie 100km, czyli liczac srednia cene 0,4 pln / kWh = 11,6 pln. To juz
    wyglada sensowniej ale dalej daleko do 3 pln / km.

    no, z tym sie moge zgodzić. Po droge wyguglałem ze opory toczenia jakiegos, chyba
    niedużego auta, to jakies 10kW.
    Ciekawostka wyszła z tą ceną - nie liczyłem wczesniej, a sądziłem ze te 3-5zł/100km
    jest realne...

    b.

  • 38. Data: 2013-04-28 23:58:07
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 28 kwietnia 2013 23:48:20 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > Ciekawostka wyszła z tą ceną - nie liczyłem wczesniej, a sądziłem ze te 3-5zł/100km
    jest realne...

    Dolicz teraz sobie koszt 14-tu akumulatorow (~180Ah zelowe to ok 1400 pln sztuka
    czyli prawie 20k pln). Wystarczy toto na max 5 lat (dluzej mi zelowe w UPSach i
    systemach alarmowych nie wytrzymuja), tj. dodatkowo 4k pln / rok na sama wymiane
    akumulatorow. Za to masz po dzisiejszej cenie ponad 1700l LPG czyli dla samochodziku
    zuzywajacego 10l / 100km - gratisowe przejechanie 17 tys km.

    Zeby tego bylo malo - samochod o ktorym pisze kolega jest w stanie w ciagu roku
    przejechac maksymalnie... 15 tys km! Bo skoro laduje sie 4 dni to mozna go naladowac
    w rocznym cyklu max 90 razy. Razy 170km to lekko ponad 15 tys km ;)

    Takze - zabawa tylko i wylacznie dla hobbystow, niewygodna, niepraktyczna,
    nieekologiczna (utylizacja akumulatorow, prad tez nie jest taki eko etc).
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 39. Data: 2013-04-29 00:05:26
    Od: k...@g...com

> [...]
    niedużego auta, to jakies 10kW.

    > Ciekawostka wyszła z tą ceną - nie liczyłem wczesniej, a sądziłem ze te 3-5zł/100km

    Ujmij trochę bo masz z czego. Wartość opałowa paliw płynnych typu etylina olej
    napędowy jet na poziomie 40+ a nie 50. Sprawność 50% miały silniki tłokowe potrójnego
    rozprężania używane do napędu statków rzecznych w epoce Tomka Sawyera. Współczesny
    diesel ma sprawność maksymalną trochę powyżej 35% a benzynowy nie więcej niż 25 -
    28%. Jest to sprawność uzyskiwana w warunkach laboratoryjnych. Silnik samochodowy
    przy jeździe miejskiej ma często sprawność jednocyfrową i do 10% sporo mu brakuje. Do
    całego interesu trzeba dołożyć koszt akumulatorów. Darmo nie są i mają określoną
    żywotność. Dla najlepszych trakcyjnych jest to ok 1500 cykli. Akumulatory trakcyjne
    nie powinny być doładowywane. Skraca to ich żywotność. Czyli to że ktoś sobie pod
    marketem doładuje to pieprzenie kotka za pomocą młotka. Są już lepsze akumulatory od
    ołowiowych ale ich cena zabija opłacalność przedsięwzięcia. kilka razy drożej wyjdzie
    niż pisałeś. W bonusie jest brak ogrzewania w zimie.

  • 40. Data: 2013-05-01 13:44:29
    Od: Mruk <t...@g...pl>

    > Puść kabel 5x10m2/1000V. Jak sobie kupisz elektryczniaka to gniazdo do niego
    dostaniesz.

    szybkie ładowarki do aut to 24-36kW więc przewód 5x16 daję. Nie chcę się
    bujać później z rozwalaniem parkingu. Chciałem słupek. Myślałem, że ktoś
    ma namiar

    google zwraca za dużo śmieci i za dużo słupków ogrodowych.

    Cieszę się, że tylu jest tu obrońców mojego portfela ale o rady jak
    wydawać kasę nie prosiłem. Jak będę szukał informacji czy to ma sens to
    zadam pytanie o sens tutaj, u psychiatry lub księgowego. Ja się pytałem
    gdzie i za ile. Typowe dla naszych grup. Pytam o "A" a dostaję wszystko
    inne.

    dzięki a wszystkie posty ;)