eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniegniazdo do ładowania autaRe: gniazdo do ładowania auta
  • X-Received: by 10.49.86.200 with SMTP id r8mr4332470qez.25.1367186726629; Sun, 28 Apr
    2013 15:05:26 -0700 (PDT)
    X-Received: by 10.49.86.200 with SMTP id r8mr4332470qez.25.1367186726629; Sun, 28 Apr
    2013 15:05:26 -0700 (PDT)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!news.glorb.com!s14no579714qam.0!news-out.go
    ogle.com!ef9ni27144qab.0!nntp.google.com!s14no579708qam.0!postnews.google.com!g
    legroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Sun, 28 Apr 2013 15:05:26 -0700 (PDT)
    In-Reply-To: <3...@g...com>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=109.243.57.91;
    posting-account=8M0CvAkAAAB7M_iEIKzZJBrD5I452jG9
    NNTP-Posting-Host: 109.243.57.91
    References: <kleooo$b1a$1@node1.news.atman.pl>
    <8...@g...com>
    <7...@g...com>
    <c...@g...com>
    <1...@g...com>
    <a...@g...com>
    <4...@g...com>
    <b...@g...com>
    <2...@g...com>
    <3...@g...com>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <d...@g...com>
    Subject: Re: gniazdo do ładowania auta
    From: k...@g...com
    Injection-Date: Sun, 28 Apr 2013 22:05:26 +0000
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.budowanie:468737
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu niedziela, 28 kwietnia 2013 23:48:20 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:
    > W dniu niedziela, 28 kwietnia 2013 23:43:15 UTC+2 użytkownik Adam napisał:
    >
    > > Mysle ze najlepiej po prostu sprawdzic ile energii spala maly samochodzik -
    srednio wezmy 6l, tj. 4,2kg, cieplo spalania ok 50MJ/kg czyli mamy 210MJ energii tj.
    ~58kWh. Zakladajac sprawnosc silnika na poziomie 50% potrzebujemy 29kWh energii na
    przejechanie 100km, czyli liczac srednia cene 0,4 pln / kWh = 11,6 pln. To juz
    wyglada sensowniej ale dalej daleko do 3 pln / km.
    >
    >
    >
    > no, z tym sie moge zgodzić. Po droge wyguglałem ze opory toczenia jakiegos, chyba
    niedużego auta, to jakies 10kW.
    >
    > Ciekawostka wyszła z tą ceną - nie liczyłem wczesniej, a sądziłem ze te 3-5zł/100km
    jest realne...
    >
    >
    >
    >
    >
    > b.

    Ujmij trochę bo masz z czego. Wartość opałowa paliw płynnych typu etylina olej
    napędowy jet na poziomie 40+ a nie 50. Sprawność 50% miały silniki tłokowe potrójnego
    rozprężania używane do napędu statków rzecznych w epoce Tomka Sawyera. Współczesny
    diesel ma sprawność maksymalną trochę powyżej 35% a benzynowy nie więcej niż 25 -
    28%. Jest to sprawność uzyskiwana w warunkach laboratoryjnych. Silnik samochodowy
    przy jeździe miejskiej ma często sprawność jednocyfrową i do 10% sporo mu brakuje. Do
    całego interesu trzeba dołożyć koszt akumulatorów. Darmo nie są i mają określoną
    żywotność. Dla najlepszych trakcyjnych jest to ok 1500 cykli. Akumulatory trakcyjne
    nie powinny być doładowywane. Skraca to ich żywotność. Czyli to że ktoś sobie pod
    marketem doładuje to pieprzenie kotka za pomocą młotka. Są już lepsze akumulatory od
    ołowiowych ale ich cena zabija opłacalność przedsięwzięcia. kilka razy drożej wyjdzie
    niż pisałeś. W bonusie jest brak ogrzewania w zimie.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1