    From: "Flyte" <f...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: grodzenie dzialki i doprowadzenie pradu - pytanie
    Date: Thu, 29 Jan 2009 10:25:14 +0100
    Sender: k...@n...test.onet.pl

    Witam,

    mam zamiar w niedlugim czasie wykonac na mojej dzialce dwie rzeczy:

    * doprowadzic prad
    * ogrodzic

    Zeby doprowadzic prad, Zaklad Energetyczny musi postawic slup. Mam juz wydane
    warunki przylaczenia do sieci. Zastanawiam sie nad nast opcjami slupa: czy
    naklaniac Zaklad Energetyczny do postawienia go a) poza dzialka, b) w granicy,
    c) na dzialce. Wg mnie idelanie byloby zeby postawic w granicy. Przez pewien
    czas bede musial korzystac ze skrzynki na slupie, a z drugjej strony nie chcial
    bym sobie szpecic ladnej dzialki slupami. Jak raz juz ten slup sie tam
    znajdzie, to juz nie bedzie mozliwosci go usuniecia (albo bedzie bardzo
    czasochlonna).

    Co wiecej, obecny plot jest bardzo zaniedbany i chce postawic nowy. Wg plany
    zagospodarowania gminy moja dzialka graniczy z droga gminna (a wlasciwie pas
    drogowy) o szerokosci 10m. Problem polega na tym ze obecna droga ma okolo 2,5
    metra (dwa auta sie nie wymina). Czy gmina moze zmusic mnie do odstapienia np.
    2 metrow dzialki na rzecz drogi? czy moge powiedziec nie? (skoro dzialka jest
    moja). Jak powinienem grodzic dzialke? dokladnie w granicy dzialki, czy moze
    cofnac sie o 1-2m. Jezeli sie mam cofnac, to jaka jest gwarancja ze ktos nie
    bedzie ujezdzal skrajego pasa ktory jest de facto moja dzialka?

    Czy moze np. cofnac sie o 1m (w tym pasie postawic slup elektr) a ten ów metr
    ogrodzic juz niskim ogrodzeniem (okolo 1m) i posadzic trawe?

    Jak powinienem sie zachowac w tej sytuacji w rozmowie z gmina?

    Za wszelkie sytuacje bede b. wdzieczny.

    Flyte