-
1. Data: 2015-06-05 22:12:56
Temat: gwarancja "ze stempelkiem"
Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>
Nie dawno pytalem tutaj o napedy bramy przesuwnej.
Dzisiaj bylem we firmie gdzie takie bramy robia, i nawet maja i montuja napedy nad
jakimi sie zastanawialem (Beninca). Tyle ze drozej niz na allegro, ale podobno jak
przeszolony czlowiek tego nie zainstaluje to gwarancji nie ma.
Jak to jest praktyce z tymi gwarancjami na sprzety ktore trzeba "instalowac"?
Pytanie rozszerzam poza napedy bramowe, bo mnie ciekawi ta sprawa. A ze nic z takich
rzeczy mi sie nie popsulo, to nawet nie wiem jak to wyglada w praktyce.
bajcik
-
2. Data: 2015-06-06 02:10:44
Temat: Re: gwarancja "ze stempelkiem"
Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
On 2015-06-05 22:12, Krzysztof Garus wrote:
> Nie dawno pytalem tutaj o napedy bramy przesuwnej.
> Dzisiaj bylem we firmie gdzie takie bramy robia, i nawet maja i montuja napedy nad
jakimi sie zastanawialem (Beninca). Tyle ze drozej niz na allegro, ale podobno jak
przeszolony czlowiek tego nie zainstaluje to gwarancji nie ma.
>
> Jak to jest praktyce z tymi gwarancjami na sprzety ktore trzeba "instalowac"?
>
> Pytanie rozszerzam poza napedy bramowe, bo mnie ciekawi ta sprawa. A ze nic z
takich rzeczy mi sie nie popsulo, to nawet nie wiem jak to wyglada w praktyce.
Gwarancja jest dobrowolna, na warunkach ustalonych przez gwaranta.
Może być dla tego przykładu obowiązek instalacji przez uprawniony serwis
albo obowiązek wyrecytowania wiersza w chwili zgłoszenia.
Ale nie musisz z gwarancji korzystać. Jeśli jesteś konsumentem to zawsze
możesz skorzystać z niezgodności z umową. Jeśli kupujesz jako firma to
możesz skorzystać z rękojmi (o ile nie zostanie wyłączona).
Piotrek
-
3. Data: 2015-06-06 09:45:54
Temat: Re: gwarancja "ze stempelkiem"
Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>
> Ale nie musisz z gwarancji korzystać. Jeśli jesteś konsumentem to zawsze
> możesz skorzystać z niezgodności z umową. Jeśli kupujesz jako firma to
> możesz skorzystać z rękojmi (o ile nie zostanie wyłączona).
Moment, nie ma możliwości zniesienia rękojmi. Jeżeli więc masz pewność
że jednak da się, to w jaki sposób? Oczywiście b2b.
Irek.N.
-
4. Data: 2015-06-06 10:01:44
Temat: Re: gwarancja "ze stempelkiem"
Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
On 2015-06-06 09:45, Irek.N. wrote:
> Moment, nie ma możliwości zniesienia rękojmi. Jeżeli więc masz pewność
> że jednak da się, to w jaki sposób? Oczywiście b2b.
Zapisem w umowie (art. 558 KC).
W szczególności u dystrybutorów (np. Action) są zapisy tego typu i wtedy
możesz liczyć tylko na gwarancję producenta.
Piotrek
-
5. Data: 2015-06-07 11:18:49
Temat: Re: gwarancja "ze stempelkiem"
Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>
> Zapisem w umowie (art. 558 KC).
>
> W szczególności u dystrybutorów (np. Action) są zapisy tego typu i wtedy
> możesz liczyć tylko na gwarancję producenta.
Przeczytałem.
Wygląda że jednak nie można. Jeżeli odkryję wadę o której nie
wiedziałem, bo została ona zatajona, to nawet mając w umowie wyłączenie
rękojmi - przysługuje mi ona. :)
Miłego.
Irek.N.
-
6. Data: 2015-06-07 21:02:02
Temat: Re: gwarancja "ze stempelkiem"
Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
On 2015-06-07 11:18, Irek.N. wrote:
> Przeczytałem.
> Wygląda że jednak nie można. Jeżeli odkryję wadę o której nie
> wiedziałem, bo została ona zatajona, to nawet mając w umowie wyłączenie
> rękojmi - przysługuje mi ona. :)
No to jest oczywista oczywistość.
Ale zauważ, że ten zapis w KC nie jest po to ażeby sankcjonować wałki
tylko po to, ażeby obsłużyć sytuację typu sprzedaję Ci rzecz zgodną z
opisem w *chwili* sprzedaży i nie biorę odpowiedzialności za to, co
będzie się działo minutę później.
Czyli jednak będę się upierał przy tym, że w zdecydowanej większości
przypadków możesz skutecznie wyłączyć rękojmię.
Piotrek