  • 131. Data: 2012-05-10 11:48:37
    Temat: Re: instalacja elektryczna do domu - jak zrobic samemu
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 10.05.2012 02:02, Adam Płaszczyca pisze:

    > Pierdolisz. Odbierze. Zobaczy pomiary, zobaczy pieczatkę z uprawnieniami i
    > tyle. Nic więcej go nie będzie obchoidziło.

    Tylko formalnie taki odbiór jest dokumentem sfałszowanym.

    Jeśli wskutek jakiegoś "uprzejmego donosu" wyjdzie, że odbiór został
    poświadczony przez osobę bez aktualnego i wymaganego badania tych
    urządzeń, to będzie dym.

  • 132. Data: 2012-05-10 11:54:19
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 10.05.2012 02:00, Adam Płaszczyca pisze:

    > Owszem, tak stwierdziłeś, a teraz ładnie przeproś i spierdalaj, nadety
    > dupku.

    Adaś, czytaj ze zrozumieniem...

    Owszem, da się wykonać pomiary multimetrem "z biedronki". Ba! Pewnie da
    się też przejechać z Gdańska do Warszawy w 3 godziny... Tylko gorzej
    będzie, jak człowieka przy tym wyczynie przyłapie jakaś kontrola ;)

    I właśnie o to Plumpiemu chodzi.

  • 133. Data: 2012-05-10 12:12:30
    Od: "zapinio" <z...@g...com>

    Chciałbym tylko nieśmiało zauważyć, że świat nie zaczął się od "Biedronki",
    a pogardzany biedronkowy multimetr ma parametry często lepsze niż to co było
    nieosiągalnym standardem jeszcze 10 lat temu.

    Jest rzeczą charakterystyczną , że największymi orędownikami "obowiązującego
    prawa" są często osoby, których wiedza zaczyna się i kończy na kursach SEP.

    Ja orędowałbym za ograniczeniem uprawnień do osób posiadających stosowne
    wykształcenie techniczne tzn. politechnika, wydziały ścisłe uniwersytetów
    lub co najmniej technikum przy czym w tym ostatnim przypadku wymóg np. 10
    letniej praktyki zawodowej w pożądanym kierunku.

    Dosyć technicznych (i nie tylko) analfabetów z "uprawnieniami" !

    Już słyszę te chrumkanie...

  • 134. Data: 2012-05-10 12:20:03
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-05-10 12:12, zapinio pisze:
    > Ja or?dowa?bym za ograniczeniem uprawnie? do os?b posiadaj?cych stosowne
    > wykszta?cenie techniczne tzn. politechnika, wydzia?y ?cis?e uniwersytet?w
    > lub co najmniej technikum przy czym w tym ostatnim przypadku wym?g np. 10
    > letniej praktyki zawodowej w po??danym kierunku.

    Ja (choć jestem po polibudzie elektrotechnicznej ;-) jestem orędownikiem
    zniesienia wszelkich uprawnień el. przy budowach prywatnych.
    Niech sobie robi kto chce... zleca komu chce...
    Rynek jednocześnie powinien być też wolny dla sprzedawców energii.
    Niech się wtedy cały problem zamyka pomiędzy kupującym a sprzedającym
    energię.
    No i oczywiście, niejako w parze z tymi rozwiązaniami, *musi iść*
    zniesienie przymusowych ubezpieczeń zdrowotnych.

    To jest *jedny* normalny, sprawiedliwy, najtańszy i w związku z tym
    najlepszy sposób na pozbycie się problemu, o który kruszy się kopie w
    tym watku.

  • 135. Data: 2012-05-10 12:29:06
    Od: "zapinio" <z...@g...com>

    I ja się z tym zgadzam.
    Punktuję tylko fakt ,że owo kruszenie kopii nie dotyczy FAKTYCZNYCH
    umiejętności, inżynierskiego zdroworozsądkowego podejścia do zagadnień
    technicznych i takiegoż rozwiązywania FAKTYCZNYCH problemów (a nie
    "problemów") ,tylko posiadanych "uprawnień" i zgodności z tzw. "prawem".

    I nie ważne jest czy chałupa się zawali.
    Ważne żeby się zawaliła "zgodnie z prawem".

  • 136. Data: 2012-05-10 12:36:46
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-05-10 12:29, zapinio pisze:
    > I nie wa?ne jest czy cha?upa si? zawali.
    > Wa?ne ?eby si? zawali?a "zgodnie z prawem".

    W obecnym stanie rzeczy problemy tylko się mnożą a ich rozwiązanie jest
    zwyczajnie niemożliwe.
    Można się kłócić do usranej śmierci.

  • 137. Data: 2012-05-10 14:07:51
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 10 maja 2012 11:48:37 UTC+2 użytkownik Andrzej Lawa napisał:
> [...]
    >
    > Jeśli wskutek jakiegoś "uprzejmego donosu" wyjdzie, że odbiór został
    > poświadczony przez osobę bez aktualnego i wymaganego badania tych

    Nie chce mi się szukac protokołu z poomiarów mojej instalacji ale jesli dobrze
    pamietam to nigdzie tam nie byolo zapisów jakim przyrzadem i z jak długo ważną
    homologacją były badania robione.
    Jeśli sie myle to mnie naprostujcie.

  • 138. Data: 2012-05-10 14:11:55
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Adam Płaszczyca wrote:

    > Pierdolisz. Odbierze. Zobaczy pomiary, zobaczy pieczatkę z uprawnieniami i
    > tyle. Nic więcej go nie będzie obchoidziło.

    Potwierdzam, tak właśnie wyglądał mój odbiór.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 139. Data: 2012-05-10 14:15:35
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 10.05.2012 14:11, Piotr Wyderski pisze:

    > Potwierdzam, tak właśnie wyglądał mój odbiór.

    Lepiej się publicznie do tego nie przyznawaj ;)

    Ktoś będzie musiał się wykazać... zrobią kontrolę... ;->

  • 140. Data: 2012-05-10 14:22:23
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Lepiej się publicznie do tego nie przyznawaj ;)

    Do czego? Wymiany WLZ dokonał i pieczątkę pod wynikami pomiarów
    przystawił uprawniony elektryk. A potem, to tak, jak napisano. :-)

    > Ktoś będzie musiał się wykazać... zrobią kontrolę... ;->

    Zapraszam z otwartymi ramionami, uaktualnią mi pomiary za friko. :-)

    Pozdrawiam, Piotr