  • 331. Data: 2012-05-17 08:12:18
    Temat: Re: instalacja elektryczna do domu - jak zrobic samemu
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 16.05.2012 22:53, Plumpi pisze:

    > Samochód przestaje być pojazdem samochodowym jak mu wyjmiesz silnik i
    > zamontujesz pedały.

    Podobnie jak instalacja elektryczna, w której miedziany drut wymienię na
    szpagat.

    A tutaj był tylko mniejszy "silnik" niż w twojej normie.

    > Według Ciebie w instalacjach 1-fazowych nie ma TN-C?
    > Ciekawe rozumowanie :)

    Zwłaszcza, że sam wcześniej opisywałeś TN-C jako wyraźnie 3-fazowy.

    > Ale nie spełniają wymagań.

    Podobnie jak samochód z "flakiem" albo uszkodzonym jednym światłem.

  • 332. Data: 2012-05-17 08:12:56
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 16.05.2012 22:33, Adam Płaszczyca pisze:

    > Nie do końca - ważne, że ten neutralno-ochronny jest przy źródle uziemiony
    > i faktycznie połączony z punktem neutralnym źródła.

    To poniekąd definicja neutralności i ochronności ;)

  • 333. Data: 2012-05-17 09:49:35
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-05-11 22:20, Andrzej Lawa pisze:
    > No i widzisz, tchórzliwa gnidko - kwilisz, smrodzie, zza klawiatury, bo
    > w świecie rzeczywistym na jedno spojrzenie posrałbyś się ze strachu.

    Czy Was już do reszty popierdoliło?
    Dzizas :-(

  • 334. Data: 2012-05-17 10:32:13
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 17 maja 2012 09:49:35 UTC+2 użytkownik quent napisał:

    > Czy Was już do reszty popierdoliło?
    > Dzizas :-(

    Oni(Jacek i Adam) tak od dawna. Teraz dołączył do nich Andrzej.
    Nawet kilka lat temu im specjalna grupe założyłem
    http://groups.google.pl/group/jacekadas
    ale nie chca skorzystać.
    Psychiatra by się im przydał zapewne.

  • 335. Data: 2012-05-17 10:41:59
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 17.05.2012 10:32, Kris pisze:

    > Oni(Jacek i Adam) tak od dawna. Teraz dołączył do nich Andrzej.
    > Nawet kilka lat temu im specjalna grupe założyłem
> [...]

    Przyganił kocioł garnkowi.

    Swoją drogą szok: wiersze masz krótkie!

  • 336. Data: 2012-05-17 10:54:24
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 17 maja 2012 10:41:59 UTC+2 użytkownik Andrzej Lawa napisał:
    > Przyganiďż˝ kocioďż˝ garnkowi.

    Poczytaj na trzezwo Twoj, Jacka i Adama dyskusje to przyznasz mi rację;)
    > Swoj� drog� szok: wiersze masz kr�tkie!

    Swój super wypas czytnik zaktualizowałes;)

  • 337. Data: 2012-05-17 11:00:12
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 17.05.2012 10:54, Kris pisze:

    > Poczytaj na trzezwo Twoj, Jacka i Adama dyskusje to przyznasz mi rację;)

    Może ty chodzisz ciągle nawalony, ale ja sobie wypraszam takie
    insynuacje, buraku.

    > Swój super wypas czytnik zaktualizowałes;)

    Ale polskie znaki nadal, lamerze durny, kaleczysz.

  • 338. Data: 2012-05-17 11:02:05
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Plumpi wrote:

    > Wykonane jest "zerowanie" polegające na tym, że bolec ochronny w
    > gnieździe połączony jest z przewodem "zerowym". To połączenie wykonuje
    > się w ten sposób, że mocuje się w zacisku bolca odcinek przewodu o takim
    > samym przekroju jakie mają żyły przewodu zasilającego, a drugi jego
    > koniec mocuje się w zacisku zerowym, do którego także przymocowana jest
    > żyła "neutralna" przewodu zasilającego.

    Poprawnie to się robi dokładnie odwrotnie, panie fachowiec.
    Żyłę neutralną podłącza się do kołka ochronnego, i dopiero
    od niego prowadzi się przewód do zacisku zerowego gniazda.
    Zabezpiecza to przed sytuacją, gdy przewód zerowy upala/urywa
    się przy zacisku -- wówczas zasilania urządzenia nie ma, ale
    ochrona nadal jest. W twoim wykonaniu nie ma zasilania i jest
    napięcie fazowe na częściach przewodzących dostępnych, co
    grozi śmiercią użytkownika. Nawet ja to wiem...

    Piotr

  • 339. Data: 2012-05-17 11:49:30
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 17 May 2012 01:32:13 -0700 (PDT), Kris napisał(a):

    > Oni(Jacek i Adam) tak od dawna. Teraz dołączył do nich Andrzej.
    > Nawet kilka lat temu im specjalna grupe założyłem
> [...]

    Krisku, a może Tobie?
    (szczególnie, że ja, to nie 'news', ale chyba dla Ciebie żadna różnica)

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 340. Data: 2012-05-17 11:51:27
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 17 May 2012 08:12:18 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Podobnie jak samochód z "flakiem" albo uszkodzonym jednym światłem.

    Jak się Jacusiowi w samochodzie przepali żarówka, to to już nie jest
    samochód - nie spełnia norm! ;)

    A swoją droga piekny przykład jak jacusiowa bufonada i jajakokonizm
    wpakowała tego nadętego, pyszałkowatego buca w maliny.

    --
    _______/ /_ GG: 3524356