  • 321. Data: 2012-05-16 21:27:36
    Temat: Re: instalacja elektryczna do domu - jak zrobic samemu
    Od: Plumpi <a...@a...pl>

    > TNC oznacza tylko tyle, że jest to rodzaj TN.
    > Żeby było TN-C musi być spełniony warunek 'istnieje punkt neutralny źródła
    > który jest uziemiony'
    > Nie ma tego - nie ma TN-C (ani żadnego innego)

    Bredzisz.

    Samo określenie układu sieci TN oznacza, że punkt neutralny źródła jest
    uziemiony, a przewód neutralny może także pełnić rolę przewodu ochronnego.
    Tak więc nie wymyślaj nowych teorii spiskowych.

    Warunkiem spełniającym wymagania układu TN-C jest podłączenie do układu
    sieci TN, pole powierzchni przekroju przewodu PEN nie mniejszy niż 10mm2
    dla miedzi lub 16mm2 dla aluminium oraz zastosowanie odpowiedniego
    doboru przekrojów przewodów oraz zabezpieczeń, zapewniających ochronę
    przewciwporażeniową poprzesz "szybkie wyłączenie". To są warunki, aby
    można było wykonać TN-C.
    Jezeli którykolwiek z tych warunkó nie zostanie spełniony to nie ma mowy
    o utworzeniu TN-C.

    > Nie, Jacusiu, nie mówimy. Ty mówisz, a raczej bredzisz. Wiem, normy, normy,
    > normy.

    Poza normami to ja muszę to wszystko znać od strony praktycznej jak
    własne 5 palców, ponieważ wymaga tego ode mnie odpowiedzialność, którą
    biorę na siebie za stan wszystkich instalacji, gdzie pracują tysiące
    pracowników. W razie problemów, prokurator nie zapyta mnie czy mam
    bliskie stosunki z adadasiem płaszczydupkiem i stosuję jego jedyną i
    niepodważalną wiedzę pseudo-teoretyczną, tylko wsadzi do kryminału.
    Ale na szczęście nie mam zamiaru stosować się do twoich błędnych teorii,
    dlatego kryminał mi nie grozi.

    > Alez można wykonać TN-C Wystarczy spełnić powyższe. A że nie będzie on
    > zgodny z przepisami? Nie będzie. Ale niezgodna z przepisami instalacja nie
    > przestaje byc instalacją danego typu. Dalej jest to układ TN-C, bo nazwa
    > określa tylko to, co napisałem na początku (i nawet jakoś się tego nie
    > czepiłeś, pewnie nie zrozumiałeś).

    Mylisz oznaczenia, nie wiedząc co jest co.

  • 322. Data: 2012-05-16 21:52:25
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 16.05.2012 19:22, Plumpi pisze:

    > , biurze czy innym budynku. Do tego gniazda dochodzi przewód 2 x 2,5mm2.
    > Wykonane jest "zerowanie" polegające na tym, że bolec ochronny w
    > gnieździe połączony jest z przewodem "zerowym". To połączenie wykonuje
    > się w ten sposób, że mocuje się w zacisku bolca odcinek przewodu o takim
    > samym przekroju jakie mają żyły przewodu zasilającego, a drugi jego
    > koniec mocuje się w zacisku zerowym, do którego także przymocowana jest
    > żyła "neutralna" przewodu zasilającego.
    > Jest to typowy układ "zerowania", jakich cała masa jest jeszcze użytkowana.

    Się zgadza.

    > Teraz weź w łapę takie gniazdo. Dobrze mu się przypatrz. Spróbuj
    > pomyśleć, choć wiem, że to cię przerasta.
    > Teraz wytłumacz w jaki sposób wykonasz układ TN-C?

    Jak wyżej.

    > Aby wykonać układ TN-C i żeby można było go nazywać układem TN-C to
    > przekrój żyły PEN przewodu zasilającego, doprowadzonego do zacisków tego
    > gniazda nie może być mniejszy od 10mm2 w przypadku przewodu miedzianego
    > lub 16mm2 w przypadku przewodu aluminiowego.

    Moment! Jak sam pisałeś norma narzuca takie gabaryty dla TN-C tylko dla
    pomieszczeń mieszkalnych. To po pierwsze.

    Po drugie rozumując na twój sposób instalacja elektryczna idąca do
    gniazdem 16A z odpowiednim dla nich zabezpieczeniem naprądowym
    przestanie być instalacją (dla przykładu) TN-S jeśli ktoś da przewody
    niezgodne z normą dla tego obciążenia (np. 1mm2), co jest oczywistym
    absurdem - konstrukcja będzie TN-S tylko ze źle dobranym do możliwego
    obciążenia zabezpieczeniem. Ba! Kontynuując twoją "logikę" samochód
    przestaje być samochodem jeśli np. w oponie zejdzie powietrze i będzie
    za niskie ciśnienie - wszak ciśnienie nie będzie zgodne z normą ;->

    Po trzecie - norma definiuje TN-C jako 3 fazy plus neutralno-ochronny.
    Kropka. Późniejsze uwagi dotyczące gabarytów są tylko specyfikacją
    techniczną formalnie poprawnej instalacji TN-C i nie anulują jej
    definicji. CBDO.

  • 323. Data: 2012-05-16 22:32:30
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 16 May 2012 21:27:36 +0200, Plumpi napisał(a):

    > Bredzisz.

    Ok, pokaż mi TN-C w którym warunek 'istnieje punkt neutralny źródła
    który jest uziemiony' nie jest spełniony.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 324. Data: 2012-05-16 22:33:47
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 16 May 2012 21:52:25 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Po trzecie - norma definiuje TN-C jako 3 fazy plus neutralno-ochronny.
    > Kropka.

    Nie do końca - ważne, że ten neutralno-ochronny jest przy źródle uziemiony
    i faktycznie połączony z punktem neutralnym źródła.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 325. Data: 2012-05-16 22:53:33
    Od: Plumpi <a...@a...pl>

    W dniu 2012-05-16 21:52, Andrzej Lawa pisze:

    > Moment! Jak sam pisałeś norma narzuca takie gabaryty dla TN-C tylko dla
    > pomieszczeń mieszkalnych. To po pierwsze.

    Nie tylko.

> [...]
    > przestaje być samochodem jeśli np. w oponie zejdzie powietrze i będzie
    > za niskie ciśnienie - wszak ciśnienie nie będzie zgodne z normą ;->

    Samochód przestaje być pojazdem samochodowym jak mu wyjmiesz silnik i
    zamontujesz pedały.

    > Po trzecie - norma definiuje TN-C jako 3 fazy plus neutralno-ochronny.

    Według Ciebie w instalacjach 1-fazowych nie ma TN-C?
    Ciekawe rozumowanie :)

    > Późniejsze uwagi dotyczące gabarytów są tylko specyfikacją
    > techniczną formalnie poprawnej instalacji TN-C i nie anulują jej
    > definicji. CBDO.

    Ale nie spełniają wymagań.

  • 326. Data: 2012-05-16 23:26:52
    Od: Plumpi <a...@a...pl>

    > Ok, pokaż mi TN-C w którym warunek 'istnieje punkt neutralny źródła
    > który jest uziemiony' nie jest spełniony.

    Nigdzie nie twierdziłem, że TN-C musi mieć uziemionego punktu
    neutralnego źródła.
    Musi mieć i to jest niezaprzeczalne.

    Twój błąd polega na twierdzeniu, że TN-C już jest wtedy, kiedy spełniony
    jest warunek uziemienia punktu neutralnego źródła.

    Przeczytaj sobie swoją poprzednią wypowiedź:
    "Układ, żeby nazwać go TN-C musi mieć punkt neutralny źródła (prądnica,
    transformator) uziemiony, a reszta instalacji składać się musi z
    przewodów fazowych i przewodu połączonego z punktem neutralnym źródła,
    obudowy odbiorników są również połączone z tym przewodem."

    Nieumiejętnie cytujesz fragmenty czyichś wypowiedzi, a do tego jeszcze
    nie rozumiesz sensu tych wypowiedzi i stąd też popełniasz błędy.

    Równie dobrze według ciebie można by było zrobić TN-C wykorzystując po
    stronie źródła sieć TT, bo spełnia wszystkie twoje wymagania.
    Choć od strony technicznej jest to wykonalne, gdyż TT także posiada
    uziemiony punkt neutralny, ale nie wolno jest wykonywać układu TN-C
    podłączonego do sieci TT - jest to zabronione, gdyż stwarza poważne
    zagrożenie.

    Dlatego też podstawowym warunkiem utworzenia TN-C jest podłączenie do
    TN, a nie samo uziemienie punktu neutralnego.
    Układ sieci TN określa, że spełnione są warunki: uziemienia punktu
    neutralnego oraz, że przewód neutralny może pełnić także rolę przewodu
    ochronnego.

    Dalsza polemika na ten temat jest zbyteczna. Jeżeli tego nie rozumiesz
    to radzę ci sięgnąć po książki i normy.

  • 327. Data: 2012-05-16 23:31:30
    Od: Plumpi <a...@a...pl>

    > Ok, pokaż mi TN-C w którym warunek 'istnieje punkt neutralny źródła
    > który jest uziemiony' nie jest spełniony.

    Nigdzie nie twierdziłem, że TN-C nie musi mieć uziemionego punktu

  • 328. Data: 2012-05-16 23:49:10
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 16 May 2012 23:26:52 +0200, Plumpi napisał(a):

    > Nigdzie nie twierdziłem, że TN-C musi mieć uziemionego punktu
    > neutralnego źródła.
    > Musi mieć i to jest niezaprzeczalne.

    'Nie dyskutujemy tu o źródle, bo w tym przypadku durniu to nie jest układ
    sieci TN-C lecz układ sieci TN.'

    > Twój błąd polega na twierdzeniu, że TN-C już jest wtedy, kiedy spełniony
    > jest warunek uziemienia punktu neutralnego źródła.

    Nie mój, a Twój, bo ja tak nie twierdziłem, niekumaty dupku normowany.

    Moje twierdzenie:
[...]

    Wiem, za długie i Ci się koniunkcja nie mieści w buforze wejściowym.
    Sa dwa warunki o obydwa muszą byc jednoczesnie spełnione. Tyle i aż tyle.

    > Równie dobrze według ciebie można by było zrobić TN-C wykorzystując po
    > stronie źródła sieć TT, bo spełnia wszystkie twoje wymagania.

    Nie można by.

    > Dlatego też podstawowym warunkiem utworzenia TN-C jest podłączenie do
    > TN, a nie samo uziemienie punktu neutralnego.

    Dlatego też, Jacusiu, normatywny debilu, poza warunkiem
    "TN-C musi mieć punkt neutralny źródła (prądnica,
    transformator) uziemiony" - czyli własnie części wspólnej dla KAŻDEGO
    układu TN-x
    jest dalej koniunkcja:
    "a reszta instalacji składać się musi z przewodów
    fazowych i przewodu połączonego z punktem neutralnym źródła, obudowy
    odbiorników są również połączone z tym przewodem".

    Ale widzisz, w normach nie ma logiki, a Ty jesteś durniem.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 329. Data: 2012-05-17 00:05:59
    Od: Plumpi <a...@a...pl>

    > Ale widzisz, w normach nie ma logiki, a Ty jesteś durniem.

    Ponieważ zamierzam już zakończyć tę dyskusję to dopowiem na koniec,
    że bardzo mnie dziwi twoja próba lansowania się w każdym zawodzie i
    pomniejszania wiedzy innych osób.
    W sposób chaotyczny poszukujesz w necie informacji i wiedzy, których
    dopiero się uczysz pomiędzy kolejnymi postami. Wiedzy i informacji,
    które ja zdobyłem pracując przez wiele lat w branży.
    Na koniec jeszcze jedna rada. Zanim kolejny raz porwiesz się za
    pouczanie innych, weź się najpierw dokształć i sprawdź z kim masz do
    czynienia, bo kolejny raz wyjdziesz na durnia. Zacznij innych traktować
    poważniej, bo tylko sobie samemu robisz krzywdę.

  • 330. Data: 2012-05-17 00:39:54
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 17 May 2012 00:05:59 +0200, Plumpi napisał(a):

    > Ponieważ zamierzam już zakończyć tę dyskusję to dopowiem na koniec,
    > że bardzo mnie dziwi twoja próba lansowania się w każdym zawodzie i
    > pomniejszania wiedzy innych osób.

    Jacusiu, jesteś tak durnym i pyszałkowatym chamem normatywnym, że nie
    możesz przełknąć tego, że zwykły technik elektryk pokazał Ci dobitnie, że
    nie masz pojęcia o tym, czym są normy które klepiesz bezrozumnie jak
    dewotka paciorek.

    Idź dalej i wciskaj kity swoim klientom, naciagając ich na ponadnormatywne
    koszty :D

    --
    _______/ /_ GG: 3524356