  • Data: 2012-01-13 22:09:09
    Temat: inteligencja roślin(?)
    Od: "yapann" <y...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    nabyłam cudwnego sukulenta (Asphodelacea) - nie znalazam żadnego zdjęcia
    podobnego nawet w płowie do tego egzeplarza (chodzi o rożlę z tego rodzaju
    http://www.succulent.com.ua/gastrolea_lapaixii.htm ma jedynie drobne
    podobieństwo, - ten mój jest harmonijny i regularny, i ma 'arystokratyczne'
    odcienie)

    i nie przeczytawszy za wiele o nowym adepcie - przelałam przyjaciela
    roślina wysłała na tamten świat nastarszy liść -zrobiła się niego 'miazga',
    podczas gdy reszta rośliny - nietknięta

    czy każdaroślia ma taki mechanizm?
    spotkałam się z tym zjawiskiem już wcześniej, jednak zawsze 'trafiało'
    większą część rośliny - nigdy tak selektywnie jak tu (cały nadmniar wody
    został perfekcyjnie zmagazynowanyw jednym pojedynczym liściu - był jak worek
    z wodą). Dla mnie na tyle zaprogramowne (i skuteczne) działanie nosi
    znamiona inteligencji (nie koniecznie rośliny - ale może konstruktora :]..)

    - a co sądzą o tym znawcy świata roślin?