  • 1. Data: 2009-01-28 18:11:32
    Temat: jak rozłożyć transze?
    Od: "Janusz" <j...@o...pl>

    Witam,
    Wstępnie planuję 4 transze, proszą o podpowiedz jak to podzielić procentowo.
    Dom jednorodzinny, przeciętnej wielkości i technologi.
    Budowa systemem gospodarczym zaplanowana na 1,5 roku (od wbicia pierwszej
    łopaty do pozwolenia na uzytkowanie).

    Z góry dziękuję.
    JE

  • 2. Data: 2009-01-28 19:00:49
    Temat: Re: jak rozłożyć transze?
    Od: "Kudlaty" <t...@n...onet.pl>

    Użytkownik "Janusz" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Dom jednorodzinny, przeciętnej wielkości i technologi.
    > Budowa systemem gospodarczym zaplanowana na 1,5 roku (od wbicia pierwszej

    podziel rowno
    zapewne dla banku potrzebujesz
    zrob pobieranie transz co miesiac dla banku w rzeczywistosci bedziesz robil
    tak jak chcesz ale nie krocej niz 1 mc
    1,5 roku raczej nie starczy systemem gospodarczym, no chyba ze zarudniasz
    ludzi a sam zarzadzasz tematem materialowym. Ale to juz nie jest
    gospodarczo.

  • 3. Data: 2009-01-28 20:50:00
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Kudlaty" <t...@n...onet.pl> napisał w wiadomości
    > 1,5 roku raczej nie starczy systemem gospodarczym,
    e tam - ja zacząłem we wrześniu a 30 czerwca sie wprowadzałem - fakt, że nie
    było zimy wtedy ale nawet jakby była to by opóźnienie było niewielkie

  • 4. Data: 2009-01-28 20:54:54
    Od: a...@g...com

    On 28 Sty, 19:11, "Janusz" <j...@o...pl> wrote:

> [...]
    >  Dom jednorodzinny, przeciętnej wielkości i technologi.
    > Budowa systemem gospodarczym zaplanowana na 1,5 roku (od wbicia pierwszej

    Wszystko zalezy od umowy - pekao np. wyplaca transze i w ciagu 2
    miesiecy *musisz* sie z niej rozliczyc - tj. musisz zrobic to, na co
    jest przewidziana. Wiec moja rada - 4 transze to zdecydowanie za
    malo!!!! Podziel sobie robote na przynajmniej 7-8 etapow (im wiecej
    tym lepiej) i zrob tyle transz. Przy 4 transzach defakto masz wiec
    tylko 8 miesiecy na robote, a w tyle systemem gospodarczym ni huhu nie
    wybudujesz :-) Ja zaczalem pod koniec 2007 i bede sie wprowadzal pod
    koniec 2009 (mam nadzieje ;-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 5. Data: 2009-01-28 21:21:09
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Zalezy czy złotówki, czy waluta.
    JaC

    -----

  • 6. Data: 2009-01-28 22:10:23
    Od: "endriu" <m...@w...pl>

    pierwsze transze większe - zebys mial zapas w razie gdyby zabraklo
    (zabraknie :) albo zmienila sie kolejność (zmieni się :)

    jesli mozesz brac po otwarciu transzy zaliczki - a nie podejmowac cala
    transze na raz- to 4 transze styknie -chodzi o to aby nie placic bez sensu
    odsetek

    1,5 roku - optymista - nie wyskocz z tym w banku

  • 7. Data: 2009-01-29 07:12:24
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kudlaty wrote:
> [...]
    > 1,5 roku raczej nie starczy systemem gospodarczym, no chyba ze
    > zarudniasz ludzi a sam zarzadzasz tematem materialowym. Ale to juz

    system gospodarczy to wtedy gdy nie zatrudniasz jendej firmy wykonawczej,
    zatrudnianie ludzi zadaniowo mieści sie w godpodarczym sposobie.

  • 8. Data: 2009-01-29 07:38:07
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > Dom jednorodzinny, przeciętnej wielkości i technologi.
    > Budowa systemem gospodarczym zaplanowana na 1,5 roku (od wbicia pierwszej
    Ja sugeruje dwie transze. Jedną na stan surowy zamkniety i druga na
    wykończenie. Dzięki temu mniej "bankowców" będzie ci po budowie
    łaziło(niektóre banki po każdej transzy przysyłaja rzeczoznawce aby
    sprawdził czy wykorzystana zgodnie z przeznaczeniem).
    U mnie było tak:1 transza stan surowy zamkniety, za 4-5 miesięcy druga
    transza- wykończenie. dopasuj jednak okresy do Twojego harmonogramu robót.

    Krzysiek

  • 9. Data: 2009-01-29 16:48:35
    Od: "mkonst" <m...@e...put.poznan.pl>

    kris wrote:
> [...]
    > U mnie było tak:1 transza stan surowy zamkniety, za 4-5 miesięcy druga
    > transza- wykończenie. dopasuj jednak okresy do Twojego harmonogramu

    Zwróć uwagę ile w umowie kredytowej masz czasu na rozliczenie od momentu
    wzięcia ostatniej transzy do zakończenia budowy. Ja mam 2 miesiące więc
    zostawiłem małą transzę na koniec.
    --
    Pozdrawiam Marcin Konstańczak (mkonst)
    mkonst(malpa)et(kropka)put(kropka)poznan(kropka)pl

  • 10. Data: 2009-01-29 20:16:54
    Od: "Janusz" <j...@o...pl>

    TEMAT ZAMKNIĘTY
    Wszystkim jeszcze raz dziękuje