  • 1. Data: 2009-01-28 12:06:45
    Temat: ciśnienie wody w prysznicu - jak zmniejszyć?
    Od: banner <c...@i...pl>

    Witam,

    wprowadzilem sie na nowe mieszkanie i mam problem z prysznicem.
    Cisnienie wody jest tak duze, ze proba splukania ciala rownoznaczna
    jest z zalaniem strumieniem prawie calej lazienki. Niestety nie mam
    kabiny, ani parawanu ani niczego co chroniloby lazienke przed zalaniem
    - stad moje pytanie - czy da sie jakos zmniejszyc cisnienie wody w
    prysznicu metoda domowa, czy raczej jest koniecznie wezwanie
    fachowcow. I czy moze mniej zachodu byloby z zalozeniem zaslonki
    (niestety to wynajmowane mieszkanie wiec jakies 'remonty' odpadaja)
    niz zabawa z prysznicem?

    Prosze o porade,

  • 2. Data: 2009-01-28 12:13:30
    Temat: Re: cisnienie wody w prysznicu - jak zmniejszyc?
    Od: "robert" <r...@s...pl>

> [...]
    > - stad moje pytanie - czy da sie jakos zmniejszyc cisnienie wody w
    > prysznicu metoda domowa, czy raczej jest koniecznie wezwanie

    jest skuteczna metoda, nie odkrecaj kranu na full :-)
    mozesz to zrobic sam, bez wzywania fachowca :-)

    --
    pozdrawiam
    robert

  • 3. Data: 2009-01-28 12:26:17
    Temat: Re: ciśnienie wody w prysznicu - jak zmniejszyć?
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 28 Jan 2009 04:06:45 -0800 (PST), banner napisał(a):

    > - stad moje pytanie - czy da sie jakos zmniejszyc cisnienie wody w
    > prysznicu metoda domowa, czy raczej jest koniecznie wezwanie

    Najprostsza - odkręcaj kurki tylko częściowo.
    Mniej prosta - wytnij z jakiegoś twardego plastiku krążek o takiej średnicy
    jaka ma wewnątrz nakrętka łącząca wąż z baterią, a w nim małą dziurkę i
    zainstaluj w złączce.
    Oczywiście, możesz też zamontować zawór redukujący ciśnienie...

    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 4. Data: 2009-01-28 12:27:06
    Od: Theli <p...@w...pl>

    robert pisze:

    > jest skuteczna metoda, nie odkrecaj kranu na full :-)

    Nie jest, jesli bateria ma taki dzynksik, ktory pozwala leciec wodzie
    przez prysznic tylko pod odpowiednio duzym cisnieniem. A praktycznie
    innych baterii (takich z wajcha kran-prysznic) teraz nie da sie kupic.

    th

    --
    http://theli.fotosik.pl/albumy/534167.html

  • 5. Data: 2009-01-28 13:16:25
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 28 Jan 2009 13:27:06 +0100, Theli napisał(a):

    > Nie jest, jesli bateria ma taki dzynksik, ktory pozwala leciec wodzie
    > przez prysznic tylko pod odpowiednio duzym cisnieniem. A praktycznie
    > innych baterii (takich z wajcha kran-prysznic) teraz nie da sie kupic.

    Daje się - po wyciągnięciu ten cycek od przełączania daje się przekręcić i
    wtedy się blokuje.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 6. Data: 2009-01-28 13:23:19
    Od: "robert" <r...@s...pl>

    > Nie jest, jesli bateria ma taki dzynksik, ktory pozwala leciec wodzie
    > przez prysznic tylko pod odpowiednio duzym cisnieniem. A praktycznie
    > innych baterii (takich z wajcha kran-prysznic) teraz nie da sie kupic.

    więc problem jest nie w ciśnieniu lecz w baterii, przecież z twojego opisu
    wynika, że jak zmniejszysz ciśnienie, to nie włączysz prysznica, ale jak
    jest duże ciśnienie, pozwalające na jego włączenie, to za bardzo pryska,
    kup nową baterię, ja mam jakąś tymczasowa najtańszą i ten dzynks od
    prysznica przestawia się na stałe albo w dół (kran), albo w górę (prysznic),
    a ciśnienie mam za małe

    --
    pozdrawiam
    robert

  • 7. Data: 2009-01-28 13:47:07
    Temat: Re: ci?nienie wody w prysznicu - jak zmniejszyae?
    Od: zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl>

    banner napisał(a):
    > wprowadzilem sie na nowe mieszkanie i mam problem z prysznicem.
    > Cisnienie wody jest tak duze, ze proba splukania ciala rownoznaczna
    > jest z zalaniem strumieniem prawie calej lazienki.

    Przyjrzyj sie sluchawce - czy nie ma zbyt malych otworow? Na wszelki
    wypadek kilka z nich powiekszylbym zdecydowanie. A jak sie boisz, to
    sprobowalbym z jakas tania sluchawka, ktorej nie szkoda bedzie
    ewentualnie zepsuc podczas eksperymentow ;)

  • 8. Data: 2009-01-28 14:04:01
    Od: "SP6VWX" <s...@p...onet.pl>

    > - stad moje pytanie - czy da sie jakos zmniejszyc cisnienie wody w
    > prysznicu metoda domowa, czy raczej jest koniecznie

    W calej instalacji przez przykrecenie zaworów na wejsciu do mieszkania jak
    masz do nich dostep.
    Niestety zona moze nie byc happy, ze jej cisnienie w kuchni spadlo i nie
    moze myc garków jak sie bierze prysznic.

  • 9. Data: 2009-01-28 14:05:24
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    banner pisze:

    > fachowcow. I czy moze mniej zachodu byloby z zalozeniem zaslonki
    > (niestety to wynajmowane mieszkanie wiec jakies 'remonty' odpadaja)
    > niz zabawa z prysznicem?

    Prawdopodobnie ktoś kto podłączał słuchawkę do baterii nie zamontował
    kryzy dławiącej, która zwykle jest w komplecie. Jest to taki krążek
    montowany zazwyczaj pomiędzy wężem a słuchawką - podobnie jak uszczelka.

    Możesz taką kryzę wykonać samodzielnie - wystarczy z jakiegoś kawałka
    plastiku wyciąć ów krążek i zrobić w nim dziurkę; najpierw małą a
    później powiększać ją do momentu, gdy przy pełnym otwarciu baterii leci
    woda wedle Twojego widzimisię ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 10. Data: 2009-01-28 16:52:31
    Od: "Gryngol" <j...@p...onet.pl>

    Kup zaslonke. Ja na czas remontu kupilem z pólokraglym drazkiem, do brodzika
    80x80 i dalem za calosc ok 50zl. Wydatek nie duzy a mozesz normalnie uzywac
    prysznica:)