  • 1. Data: 2009-01-29 08:21:52
    Temat: jak wykończyć domek letniskowymy
    Od: Halina <h...@o...pl>

    Witam jestem tu nowa.Mam problem nie tylko jeden ale kilka .Mamy
    działkę letniskową i chcemy pobudować niewielki domek tzn.jest
    zrobiona konstrukcja drewniana obita OSB ,tj.5 płyt OSB na 4 płyty
    OSB ,mam pytanie jak wykończyć w środku czy ocieplić wełną czy
    styropianem 5 cm od zewnątrz 10 cm styropianu .Planujemy od środka 5
    cm wełny i to obić karton gipsem czy to wystarczy ?Jak zrobić
    wykończenie podłogi konstrukcja stoi na płycie betonowej czy na to dać
    papę izolacyjną i można położyć styropian 2 cm i dać 4 cm cementu?
    Jakie zrobić ogrzewanie czy elektryczne wystarczy a może budować
    komin?

  • 2. Data: 2009-01-29 10:40:36
    Temat: Re: jak wykończyć domek letniskowymy
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Halina" <h...@o...pl> napisał w wiadomości
    d.googlegroups.com...
[...]

    welna do srodka (miedzy slupkami) a styropian od zewnatrz OSB powinna byc
    ponawiercana http://www.hana.com.pl/domy/sdm.html
    a ile to zalezy jak i kiedy ma byc wykorzystywany...
    szlichte mozna dac ale min. 3 cm od konstrukcji (paski styropianu) i jesli 4
    cm to przezbroic siatka
    co do ogrzewania to tez zalezy jak czesto bedzie sie go wykorzystywac no i
    gdzie urok kominka?

    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 3. Data: 2009-01-29 19:44:40
    Od: Halina <h...@o...pl>

    On 29 Sty, 11:40, "HANA" <h...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > Jeżeli ma być wysokiej jakości i szybko to nigdy nie będzie tanio,
    > A jeśli na być tanio i wysokiej jakości to nigdy nie bedzie szybko.

    Dzięki za odpowiedzi.Mam pytanie dlaczego trzeba nawiercać OSB i czemu
    to ma służyć ?A jak koniecznie trzeba nawiercać to ile na 1 płyt
    nawierceń?
    Te paski 4 cm jak dam na OSB to przecież powstanie pustka to jak
    przybije styropian do OSB ?

    A cha jas
    i dlaczego ,

  • 4. Data: 2009-01-30 05:44:48
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Halina" <h...@o...pl> napisał w wiadomości
    i.googlegroups.com...
> [...]

    Dzięki za odpowiedzi.Mam pytanie dlaczego trzeba nawiercać OSB i czemu
    to ma służyć ?A jak koniecznie trzeba nawiercać to ile na 1 płyt

    punkt rosy wypada w ociepleniu wewnetrznym czyli w welnie, OSB nie
    przepuszcza wilgoci, otwory fi 5mm co 15 cm pozwola na jej odparowanie.

    Te paski 4 cm jak dam na OSB to przecież powstanie pustka to jak
    przybije styropian do OSB ?

    nie na osb a na podlodze wzdluz scian, oddzielaja szlichte od sciany, domek
    ma jakies 5 m na 6,5 i taka bedzie plyta szlichty i bedzie pracowac.

    A cha jas
    i dlaczego ,

    nie wiem jakie sa slupki ale jesli domek ma byc tylko na lato to ocieplanie
    od zewnatrz troche mija sie z celem. jesli np. bedzie 15 cm welny to
    wystarczy go wykonczyc np. deska elewacyjna.
    I miedzy OSB z otworami a obitka czy styropianem musi byc przynajmniej 1 cm
    pustki otwartej pod okapem zeby odprowadzic wilgoc. Wystarczy nabic co 30-50
    cm paski plyty albo poprostu ruszt (pionowy) pod obitke.

    Sa to wazne sparawy bo po 2-3 zimach inaczej pojawi sie grzyb plesn itp.

    miesiac temu byl walkowany temat "trwalosc domow gotowych" tam jest to
    dokladnie opisane.

    pozdrawiam
    Andrzej
    www.hana.com.pl