  • 1. Data: 2011-10-07 19:42:57
    Temat: jaką ręczną pilarkę tarczową kupić do cięcia blatu?
    Od: "Piotr Kubiak" <f...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam

    muszę przyciąć blat drewniany grubości 3,8cm dąb do kuchni
    mam już wyrzynarkę, ale chodzi mi o proste cięcia (5-6 cięć) skrócenie oraz
    zwężenie blatu, tak żeby łączenia w miejscu cięć były możliwie idealne

    1. czy dokonanie takiego prostego cięcia jest możliwe przy pomocy ręcznej
    pilarki?

    2. czy potrzebne jest do tego urządzenie dobrej klasy czy wystarczy w
    zupełności jakieś pierwsze lepsze badziewie z castoramy za 100zł ?
    lub ew. może być za 100zł ale musi mieć odpowiednie parametry, jakie?

    dziękuję za pomoc
    Piotr

  • 2. Data: 2011-10-07 19:53:24
    Od: wolim <n...@t...pl>

    W dniu 2011-10-07 21:42, Piotr Kubiak pisze:
> [...]
    > zwężenie blatu, tak żeby łączenia w miejscu cięć były możliwie idealne
    >
    > 1. czy dokonanie takiego prostego cięcia jest możliwe przy pomocy ręcznej

    Tak.

    > 2. czy potrzebne jest do tego urządzenie dobrej klasy czy wystarczy w
    > zupełności jakieś pierwsze lepsze badziewie z castoramy za 100zł ?
    > lub ew. może być za 100zł ale musi mieć odpowiednie parametry, jakie?

    Byle czym nie dotniesz blatu tak, żeby go nie strzępić. Polecam
    narzędzia Festool.
    Do cięć, o których mówisz potrzebna jest pilarka z szyną prowadzącą.

    Byle gównem za 100 złotych postrzępisz materiał i będziesz sobie pluł w
    brodę.

    Swoją drogą, jak potrzebujesz 5-6 cięć, to idź do pierwszej lepszej
    Castorami i Ci dotną.
    Albo poszukaj stolarza w okolicy - jak dobrze pogadasz, to nawet
    przyjedzie na miejsce z narzędziami i Ci ten blat złoży do kupy.

  • 3. Data: 2011-10-07 20:10:07
    Od: "Piotr Kubiak" <f...@W...gazeta.pl>

    wolim <n...@t...pl> napisał(a):

> [...]
    > Albo poszukaj stolarza w okolicy - jak dobrze pogadasz, to nawet
    > przyjedzie na miejsce z narzędziami i Ci ten blat złoży do kupy.

    nie bardzo mam jak przewieźć taki blat, ale koncepcja ze stolarzem na telefon
    to jest jakiś pomysł

    bo myślałem jeszcze żeby do taniej pilarki dokupić dobrą tarczę, chociaż w
    sumie to może wyjść drożej i gorzej niż ze stolarzem, hmm muszę się
    zastanowić..

  • 4. Data: 2011-10-07 20:25:08
    Od: wolim <n...@t...pl>

    W dniu 2011-10-07 22:10, Piotr Kubiak pisze:

    > bo myślałem jeszcze żeby do taniej pilarki dokupić dobrą tarczę, chociaż w
    > sumie to może wyjść drożej i gorzej niż ze stolarzem, hmm muszę się
    > zastanowić..

    Nawet najlepsza tarcza nie da Ci idealnie prostego cięcia.
    Do tego potrzebna jest prowadnica.
    Taka jak tu:
    http://allegro.pl/szyna-prowadnica-festool-fs-1400-2
    -warszawa-i1862836301.html

  • 5. Data: 2011-10-07 22:16:10
    Od: "Piotr Kubiak" <f...@W...gazeta.pl>

    planowałem jechać z piłą wzdłuż deski przymocowanej do blatu ściskami - nie
    zagwarantuje mi to prostego cięcia?

  • 6. Data: 2011-10-08 08:45:16
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu sobota, 8 października 2011, 00:16:10 UTC+2 użytkownik Piotr Kubiak napisał:
    > planowa�em jecha� z pi�� wzd�u� deski przymocowanej do blatu �ciskami
    - nie
    > zagwarantuje mi to prostego ci�cia?

    Dobra pilarka z dobra tarcza beda ciely deske bez zachaczenia (plyta jest twardsza).
    Nie ma bata, musi byc prowadnica.
    Jesli nie znajdziesz stolarza/transportu to sugeruje najtansza pilarke z marketu z
    prowadnica (w spozywczych ok. 40zl) i dobra, drobna pile (moze byc drozsza niz
    pilarka).
    Markowy sprzet dluzej dziala, ale Tobie chyba na tym bardzo nie zalezy.

    --
    ZZ@private

  • 7. Data: 2011-10-08 11:53:01
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "wolim" <n...@t...pl> napisał w wiadomości
    > Swoją drogą, jak potrzebujesz 5-6 cięć, to idź do pierwszej lepszej
    > Castorami i Ci dotną.

    Z tym przytną w Castorami to zeszli na psy.
    Nie przytną, o ile nie kupiłeś od nich.

    Jeszcze 2 lata temu zapłaciłęm jakieś grosze za przycięcie drzwi, w to lato
    pojechałem z drzwiami i.. skończyło się na kupieniu piły tarczowej widiowej
    z drobnymi zębami oraz cięciu ręcznym na podwórku u kumpla. W sumie plusy,
    bo pogaliśmy, piwko wypiliśmy, a przycięcie wyszło super :)

    Pozdro

    --
    Irokez

  • 8. Data: 2011-10-08 18:52:50
    Od: "Piotr Kubiak" <f...@W...gazeta.pl>

    brzmi nieźle, szczególnie ta część o piwie :)

  • 9. Data: 2011-10-08 21:10:23
    Od: Pooh <n...@n...pooh.priv.pl>

    Dnia Sat, 8 Oct 2011 18:52:50 +0000 (UTC), Piotr Kubiak napisał(a):
    > brzmi nieźle, szczególnie ta część o piwie :)
    Ale jak nie będzie trzeba kupić pilarki to zostanie więcej na to piwo ;-)

    --
    - bo zaburza naturalną kolejność czytania.
    - dlaczego?

  • 10. Data: 2011-10-09 07:25:50
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    ZbyszekZ wrote:

> [...]
    > pilarke z marketu z prowadnica (w spozywczych ok. 40zl) i dobra,
    > drobna pile (moze byc drozsza niz pilarka).

    dokłądnie. dobre drobnozębowe tarcze są bardzo drogie ale tną bez żadnego
    strzepienia, tak swoją drogą to niewiem czemu np do tych przecinarek
    kątowych też wsadzają najtańśze tarcze do tarcicy.