  • 11. Data: 2011-10-09 10:29:28
    Temat: Re: jaką ręczną pilarkę tarczową kupić do cięcia blatu?
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

    >Użytkownik "Piotr Kubiak" napisał w wiadomości grup

    >nie bardzo mam jak przewieźć taki blat,

    Wynajęcie jakiegokolwiek transportu będzie droższe od zakupu pilarki?
    Ręczna pilarka może się Tobie nie udać dociąć równo. W zakładzie
    stolarskim(sklep z akcesoriami meblowymi) dotną Tobie dokładnie jak chcesz
    za kilkanaście zł

  • 12. Data: 2011-10-09 11:33:45
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kris wrote:

> [...]
    > Ręczna pilarka może się Tobie nie udać dociąć równo. W zakładzie
    > stolarskim(sklep z akcesoriami meblowymi) dotną Tobie dokładnie jak

    + 100 lub więcej za transport.

  • 13. Data: 2011-10-09 13:39:38
    Od: Damork <d...@w...pl>

    Na mównicę wtargnął "Marek Dyjor", poprawił mikrofon, rozwarł paszczę i
    ryknął:

    > + 100 lub więcej za transport.

    Ale będzie miał praktycznie gwarancję że cięcie będzie równe, a krawędzie
    nie postrzępione. W tanich pilarkach tarcze czasami wpadają w boczne
    drgania, przez co nie dość że rzaz jest nierówny, to i krawędzie paskudnie
    wyglądają. Z jednej strony dodatkowa kasa na transport, z drugiej niemałe
    ryzyko że (zapewne wcale nie taki tani) blat szlag trafi.
    Wybór oczywiście należy do autora wątku, lecz jeśli to jednorazowe cięcie,
    to moim zdaniem zdanie się na najemną siłę fachową jest lepszym
    rozwiązaniem.
    Co do transportu - nie masz jakiegoś znajomego dysponującego autem z
    relingami? Takie rzeczy najlepiej się na płasko na belkach wozi :)

    Piotr Mockałło
    Jednoosobowa Rezerwa Szturmowców Imperium na XJ 600N
    http://www.osiatkowania.pl

  • 14. Data: 2011-10-09 18:31:55
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

    .Użytkownik "Marek Dyjor" napisał w wiadomości grup

    >+ 100 lub więcej za transport.

    Pilarka pewnie droższa;)
    A zresztą skąd to 100 zł. 150 zł to ok miesiąca temu zapłaciłem za wynajęcie
    z lokalnej hurtowni budowlanej dużego samochodu z HDSem który przywiózł mi
    drzewo z miejscowości odleglej o 35 km w jedną stronę. W ramach tej kwoty
    kierowca jeszcze czekał aż załadujemy(a nawet pomógł w załadunku) a większe
    kawałki włożył i zdjął później HDSem
    Może sąsiad ma kombiaka i za piwko do sklepu podrzuci lub znajomy
    dostawczakiem.
    No chyba że autor wątku mieszka gdzieś odcięty od świata.

  • 15. Data: 2011-10-09 20:33:37
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "Pooh" <n...@n...pooh.priv.pl> napisał w wiadomości
    > Ale jak nie będzie trzeba kupić pilarki to zostanie więcej na to piwo ;-)

    No ja właśnie nie musiałem pilarki kupować. Była tylko z tarczą do robienia
    demolki a nie cięcia ;)
    Tarcza kosztowała mnie coś koło 50zł, czyli tyle co za cięcie kupionego u
    nich materiału bym zapłacił.

    Czyli przyjemność cięcia i spotkania przy piwku była gratis :)

    --
    Irokez

  • 16. Data: 2011-10-10 07:54:09
    Od: Pooh <n...@n...pooh.priv.pl>

    Dnia Sun, 9 Oct 2011 20:31:55 +0200, Kris napisał(a):
    > No chyba że autor wątku mieszka gdzieś odcięty od świata.
    Ci odcięci od świata mają z reguły najciekawsze sprzęty transportowe ;-)
    Popatrz co w Bieszczadach po lasach jeździ ;-)

    --
    Obnoszenie się z osobistymi preferencjami heteroseksualnymi uważane jest
    za obsceniczne i niesmaczne. Jeżeli natomiast ktoś rozgłasza fakt bycia

  • 17. Data: 2011-10-10 11:08:35
    Od: "Piotr Kubiak" <f...@W...gazeta.pl>

    ostatecznie zwątpiłem, po złożeniu siedzeń udało się wpakować blaty do corsy
    znajomego i pojechały do stolarza jednak :)

  • 18. Data: 2011-10-10 17:29:21
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "Piotr Kubiak" <f...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

    > muszę przyciąć blat drewniany grubości 3,8cm dąb do kuchni
    > mam już wyrzynarkę, ale chodzi mi o proste cięcia (5-6 cięć) skrócenie
    > oraz
    > zwężenie blatu, tak żeby łączenia w miejscu cięć były możliwie idealne

    Najtańsza pilarka tarczowa, choćby Topex czy Pegasus, ważne, żeby nie była
    zajechana i nie biła na łożyskach.
    Do tego tarcza z najdrobniejszymi zębami, jakie uda się kupić. tarcze
    drobnozębne sa niestety drogie, ale poszukawszy po hipermarketach można
    znaleźć tanie tarcze Dedra, z drobnymi stalowymi zębami - pewnie szybko się
    stępią, ale do takiej dość jednorazowej roboty... czemu nie?
    Dalej - linię cięcia oklejasz taśmą malarską, taką papierową. Warto kupić tą
    taśme lepszej jakości i dokładnie ją przykleić, żeby dobrze przylegała.
    Do blatu ściskami stolarskimi przykręcasz deskę bądź cokolwiek, wzdłuż czego
    będziesz potem prowadzić piłę. Używania prowadnic fabrycznie dołączanych do
    tanich pił odradzam, bo bardziej przeszkadzają, niż pomagają.
    I po prostu tniesz. Wyżej opisanym sposobem podcinam u siebie drzwi, skracam
    płyty meblowe okleinowane, tnie się super, zero strat i wystrzępień.

    J.

  • 19. Data: 2011-10-12 16:38:52
    Od: "Andrzej S." <A...@g...com>

    W dniu 2011-10-07 22:25, wolim pisze:

    > Nawet najlepsza tarcza nie da Ci idealnie prostego cięcia.
    > Do tego potrzebna jest prowadnica.
    > Taka jak tu:
    > http://allegro.pl/szyna-prowadnica-festool-fs-1400-2
    -warszawa-i1862836301.html

    Bzdury opowiadasz. Oczywiscie ze wystarczy deska.
    Oczywiscie tez, ze wszystko mozna spieprzyc, ale nie z powodu
    takiej czy innej prowadnicy, porzadnie przymocowanej, itd.

    Najtansza pilarka, ze dwie rózne tarcze i material treningowy - to
    wszystko co potrzebne.

    pozdro
    --
    A S

  • 20. Data: 2011-10-18 08:02:53
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    Użytkownik "Piotr Kubiak" <f...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    >

    > muszę przyciąć blat drewniany grubości 3,8cm dąb do kuchni

    Utniesz.
    Zwykła pilarka strzępi materiał z jednej strony - tam gdzie wychodzi ostrze
    z materiału - wypróbuj na czymś to zobaczysz. Wystarczy przyłożyć piłę z
    odpowiedniej strony. Prowadnica z deski, listwy alu lub poziomicy powinna
    wystarczyć. Ludzie kombinują podkładając na strzepionej stronie dodatkowy
    materiał: sklejkę, listwę itp. Zmniejsza to skalę strzępienia ale nie
    eliminuje zjawiska.

    Jest jedno ale: tarcza w kupionej świeżo pilarce marki "marketowej" będzie
    max do dupy i stępi się po około 40 cm ciętego materiału. Od razu kup sobie
    nową tarczę. Graphite np można kupić w rozsądnej cenie i całkiem przyzwoite
    (mnie wystarczają na kilka miesięcy robót przy otwieraniu drewnianych podłóg
    pod instalacje). Tarcza taka kosztuje 30-40 zł.
    Za profi narzędzie typu festool zapłacisz ze 2-3 tys zł. Za tarczę z drobnym
    zębem 250-400 zł, więc pewnie lepiej kogoś wezwać - najlepiej na "fuchę"
    poprosić chłopaków z jakiejś firmy montującej kuchnie.
    --
    Jackare