  • 1. Data: 2011-08-04 09:52:00
    Temat: jaki najlepszy klej do pontonu?
    Od: Jerzys <j...@g...com>

    Może ktoś z grupowiczów miał doświadczenia w tym zakresie?
    Zrobiła mi się mała dziurka w pontonie, w podłodze, od wewnętrznej
    strony, tej nie zanurzonej w wodzie.Mam łatkę z materaca dmuchanego.
    Chcę przykleić ją butaprenem, ale może jest jakiś klej specjalny do
    grubych folii. Bardzo byłbym wdzięczny za wskazówki.
    Nie wiem czy "Super Glou" ( tak chyba to się pisze) nie byłby lepszy,
    on, po wyschnięciu, jest chyba elastyczny?

  • 2. Data: 2011-08-04 10:31:39
    Temat: Re: jaki najlepszy klej do pontonu?
    Od: "Tadeusz Jerzy Korsak" <tkorsak@"REMOVE"ilot.edu.pl>

    Użytkownik "Jerzys" <j...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > folii. Bardzo byłbym wdzięczny za wskazówki.
    > Nie wiem czy "Super Glou" ( tak chyba to się pisze) nie byłby lepszy, on,

    Do klejenia pontonu używaj "kleju do klejenia pontonu"! Żadnego innego!
    Butapren odklei Ci się na słońcu...
    Rozumiem, że wiesz z czego jest wykonany Twój ponton, są dwie możliwości:
    laminat PCV albo hypalon.
    Łatki muszą być też z materiału pontonu, a klej musi być z nimi
    kompatibilny.
    Małe szanse że masz ponton z hypalonu, chyba że jest to stary, używany
    niemiecki lub polski ponton z Grudziądza.
    Łatki i klej do pontonu najszybciej kupisz na Allegro, w małych,wygodnych
    opakowaniach jednorazowych.
    Sprzedawcy pontonów również mają ten towar...
    Pozdrowienia, Tadeusz

  • 3. Data: 2011-08-04 12:52:38
    Od: Robson <r...@...pl>

    > Małe szanse że masz ponton z hypalonu, chyba że jest to stary, używany
    > niemiecki lub polski ponton z Grudziądza.

    A ponton produkcji radzieckiej Onega-1 z jakiego może być materiału?
    muszę mu trochę poprawić podłogę, troszkę popękała na zgięciach.

  • 4. Data: 2011-08-04 17:50:01
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Jerzys napisał(a):
    > Może ktoś z grupowiczów miał doświadczenia w tym zakresie?
    > Zrobiła mi się mała dziurka w pontonie, w podłodze, od wewnętrznej
    > strony, tej nie zanurzonej w wodzie.
    Jeżeli posiadasz ponton z wielowarstwowego PVC lub hypalonu, to
    polecam kontaktr z firmą WATS http://www.wats.com.pl/kontakt,s3.html
    Od nich kupiłem klej dwuskładnikowy w małych buteleczkach, który oni
    używają do produkcji pontonów. Ale zaznaczam że ten klej nie nadaje
    sie do pontonów gumowych lub foliowych.
    Jeżeli zależy Ci na jakości, innych klejów nie polecam.
    --
    Krzysiek

  • 5. Data: 2011-08-07 19:39:57
    Od: Jerzys <j...@g...com>

    W dniu 2011-08-04 19:50, Krzysztof 45 pisze:
> [...]
    > do pontonów gumowych lub foliowych.
    > Jeżeli zależy Ci na jakości, innych klejów nie polecam.
    serdeczne dzięki!
    Puki co, zakleiłem łatką winylową kupioną wraz z zestawem w OBI, i
    cyjanopalem. Na razie trzyma, już dwa razy pływaliśmy.
    Cyjanopal chyba jest dobry , i wygodny- bo schnie błyskawicznie.
    Ale rady wykorzystam.

  • 6. Data: 2011-08-10 12:06:25
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jerzys wrote:
> [...]
    > cyjanopalem. Na razie trzyma, już dwa razy pływaliśmy.
    > Cyjanopal chyba jest dobry , i wygodny- bo schnie błyskawicznie.

    ma tylko jedną wadę --- nie jest elastyczny