  • 11. Data: 2009-09-07 10:47:16
    Temat: Re: jaki osprzet elektryczny wybrac
    Od: xart <x...@g...com>

    Stolat pisze:
    > Ja tam sam robiłem cała instalację i wybrałem do montazu Legranda Cariva.
    > Koszt kontaktu przełącznika to około 8-10 zł w kibelmarketach.

    Cariva to chyba natańsza linia legranda i rzeczywiscie cenowo nie wypada
    zle ale mnie estetyka carivy ewidentnie nie podchodzi, w związku z czym
    odpadła w przedbiegach.

    > Jest możlwiość montażu w ramkach na pewno do 4 modułów.
    > Uzywałem, też (bo legrand nie ma w swowjje ofercie) chyba Simona-podwójny
    > schodowy i powiem, że Legrand bije na głowę tego Simona.

    cariva mechanicznie powinna byc lepsza od najtańszych simonów ale
    SIMON82 to podejrzewam moze byc klasa legrandowskiej SISTENY, która
    jako jedyna linia legranda naprawdę mi się podoba.

    Ja osobiscie wzialem Gazele z ospela bo pasowal mi "klik" mechanizmów,
    stylistyka a i tworzywo w egzemplarzu testowym dobrze przetrwało okres
    wykończeniowy.
    Osprzęt "na czysto" jest u mnie od około roku i jak na razie nie mam
    podstaw do narzekań.

    pzdr
    art

  • 12. Data: 2009-09-07 14:18:20
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Piotr pisze:
    > Zalezy co potrzebujesz - ja np potrzebowalem ramki - od dwu do
    > pieciokrotnych. Jakis matol w hurtowni powiedzial mi ze tylko Berker
    > bedzie pasowal i wycenil mi wszystko na caly dom na 2500 zl z rabatem
    > ;-( Poszperalem troche w necie i znalazlem Kontakt-Simon wersja
    > Basic-Modul - posiada takze ramki pieciokrotne i wszystkie niezbedne
    > gniazda, wlaczniki - cena wraz z przesylka wyniosla mnie okolo 1200 zl.
    > Gniazda wygladaja naprawde fajnie - ja wzialem kolor kremowy.
    Potwierdzam - również potrzebowałem "ramkowości" - również wybrane
    Kontakt-Simon, seria Basic-modul (jest też seria "basic" ktora rózni się
    tylko tym, że to są pojedyncze gniazdka, bez dokładania ramki
    wielokrotnej), białe.
    Bardzo fajna sprawa - mają gniazdka "podwójne" ale do ramki - wszyscy
    producenci albo mają gniazdko podwójne, albo jak do ramki - to
    pojedyncze. A tutaj można mieć np podwójną puszkę i 4 gniazdka. Albo 2
    gniazdka (jedno podwójne) + 2x ethernet obok... Pozatym mają w bardzo
    przyzwoitych cenach przeróżne osprzęty "do ramki" - pstryczki z
    przeróżnymi nadrukami, gniazdka telefoniczne, sieciowe, głośnikowe,
    antenowe itp, gdzie np 2x Ethernet kosztuje ledwo 1/5 tego co 1x legrand

    Bardzo przyjemnie się to montuje, może nie jest to Legrand, ale nie
    można się przyczepić. Tam gdzie działają, to od zamontowania rok temu -
    nic się nie dzieje.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 13. Data: 2009-09-07 17:04:35
    Od: "nuclear2001" <n...@p...onet.pl>

    oraz wygode (jak skrecisz srubkami do puszki, to bez problemu
    > mozna ciagnac za kabel bez ryzyka wyrwania gniazdka ze sciany).
    >
    > --
    takie mocowanie tu juz chyba wszystkie wspolczesne osprzęty mają?

  • 14. Data: 2009-09-07 20:53:58
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

> [...]
    > Gniazda wygladaja naprawde fajnie - ja wzialem kolor kremowy.
    > Co do sprzedawcy to byl to jakis hurtownik z Nysy - na allegro znalazlem.

    Ja tak troche z innej bajki - jaki jest sens przyoszczedzenia na
    najwazniejszej rzeczy czyli wykonczeniu, w dodatku przyoszczedzienia
    1000zl przy budowie domu wartego np. 500 tys. zl. Nie pije do ciebie,
    tylko tak ogolnie sie zastanawiam. Wiele osob kupuje drozsze materialy
    budowlane - welne, pustaki, co tak naprawde ma marginalny wplyw, a potem
    oszczedza na tym co widac na codzien czyli wykonczeniu.
    BTW, kupowalem legranda w hurtowni w cenach naprawde dobrych, nie jest
    to jakas najwyzsza pulka, ale taka przyzwoita srednia. W kazdym razie
    mozna je kupic w cenie niewiele wyzszej niz inne osprzety przyzwoitej
    jakosci. Oczywisice jesli komus wystarczy kontakt za 2,50zl i nie widzi
    roznicy to po co przeplacac.

    http://idom.sourceforge.net/
    Teraz takze forum dyskusyjne
    Zobacz, wyslij uwagi, dolacz do projektu.

  • 15. Data: 2009-09-07 21:19:47
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "T.M.F." <t...@n...mp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > budowlane - welne, pustaki, co tak naprawde ma marginalny wplyw, a potem
    > oszczedza na tym co widac na codzien czyli wykonczeniu.

    A no taki drogi T.M.F.'ie, ze wlaczniki mozesz sobie zmieniac i co roku bez
    wiekszego stresu jak sie odkujesz, jak tylko masz ochote i kiedy "stare" Ci
    sie znudza. Trudno natomiast bedzie zmienic zbyt cienka i kichowata, mokra
    welne, czy pustaki zuzlowe bo tansze, nie wspominajac o styropianie pod
    posadzka, czy ogrzewaniu podlogowym.
    Wykonczenie to moze i najwazniejsza rzecz, ale tylko wizualnie. Rzecz
    zupelnie ulotna w gaszczu bledow i zaniedban calej budowy przed jej
    wykonczeniem. Nie sadze ze beda Cie cieszyc grzyby na scianach przy
    wlaczniku z wyswietlanym hologramem za 300zl przy kosztach ogrzewania
    przekraczajacych kilkukrotnie zdrowy rozsadek.

    Pozdro.. TK

  • 16. Data: 2009-09-07 21:54:52
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    > A no taki drogi T.M.F.'ie, ze wlaczniki mozesz sobie zmieniac i co roku bez
    > wiekszego stresu jak sie odkujesz, jak tylko masz ochote i kiedy "stare" Ci
    > sie znudza.

    To wywale plakietki i kupie nowe, a bebechy beda stare. Operacja zajmie
    chwile i bedzie kosztowac nie wiecej niz caly nowy osprzet nawet
    zupelnie niemarkowy.

    > Trudno natomiast bedzie zmienic zbyt cienka i kichowata, mokra
    > welne, czy pustaki zuzlowe bo tansze, nie wspominajac o styropianie pod
    > posadzka, czy ogrzewaniu podlogowym.

    Musialbym miec jeszcze dobry powod do takiej zmiany. Tak samo mi
    zamoknie welna za x zl jak i za 2x zl. Styropian to styropian, bez przesady.

    > Wykonczenie to moze i najwazniejsza rzecz, ale tylko wizualnie. Rzecz

    Ale dom to wlasnie wizualna rzecz. Rozumiem, ze na etapie budowy ludzi
    jaraja tynki, gladzie i takie tam. Ale na koncu liczy sie efekt wizualny
    i wygoda.

> [...]
    > wlaczniku z wyswietlanym hologramem za 300zl przy kosztach ogrzewania
    > przekraczajacych kilkukrotnie zdrowy rozsadek.

    Ale te grzyby skad sie maja wziasc? Spapranie budowy to nie kwestia ceny
    materialow. Koszty ogrzewania - w stosunku do poprawnie wykonanego
    budynku, zastosowanie super hiper materialow ile przyniesie oszczednosci
    - 10%? A moze nawet mniej.

  • 17. Data: 2009-09-07 22:29:38
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > To wywale plakietki i kupie nowe, a bebechy beda stare. Operacja zajmie
    > chwile i bedzie kosztowac nie wiecej niz caly nowy osprzet nawet zupelnie
    > niemarkowy.

    Pewnie tak, ale nie do konca. Wlaczniki beda juz seryjne i nic tego nie
    zmieni, bo do dyspozycji sa tylko inne kolory a i tak pzy zakupie sa drogie
    (umownie rzecz jasna). To jednak nie wazne, bo i tak mozna je zmieniac co
    chwile, sa na wierzchu, dostepne on-line a przy wykonczeniu nie koniecznie
    na to zostanie.

    > Musialbym miec jeszcze dobry powod do takiej zmiany. Tak samo mi zamoknie
    > welna za x zl jak i za 2x zl. Styropian to styropian, bez przesady.

    Zamoknie jak oszczedzisz na foli, papie, czy czym tam jeszcze tylko dla
    tego, ze to malo widoczny element i moze byc go mniej bo tez nie widac.

    > Ale dom to wlasnie wizualna rzecz. Rozumiem, ze na etapie budowy ludzi
    > jaraja tynki, gladzie i takie tam. Ale na koncu liczy sie efekt wizualny i
    > wygoda.

    Zgoda, oby tylko wystarczajaco trwala i niezmiennie estetyczna.

> [...]
    > materialow. Koszty ogrzewania - w stosunku do poprawnie wykonanego
    > budynku, zastosowanie super hiper materialow ile przyniesie oszczednosci -

    Chodzi mniej wiecej o to, ze koncentrowanie sie na wykonczeniu kosztem
    stosowania najtanszych i najubozszych technologii jest moim zdaniem bledem.
    Piszesz, ze ludzie nie zaluja na welne i pustaki, a oszczedzaja na
    wlacznikach. Dla tego wlasnie, ze wlaczniki to pikus w porownaniu z cala
    reszta na ktorej nie daj Boze ktos chce wylacznie oszczedzic by starczylo na
    ten koncowy efekt. Wlaczniki i nawet cale pomieszczenia moga spokojnie
    poczekac na swoja kolej, ale zrobione od podstaw tak jak nalezy razem z
    wlacznikami jakie kto sobie zechce, ale nie kosztem nieodwracalnych
    zaniedban, niedociagniec i oszczednosci. Czasem trzeba po prostu wprowadzic
    sie i tyle, nie zawsze starczy na cacanie domu do ostatniej srubeczki
    najbardziej oddalonego wlacznika i trzeba szukac kompromisu. Jednym z nich
    jest kupienie najtanszego ale najbardziej dostepnego osprzetu na razie.
    Ostatnio mecze temat welny przy okazji innych prac. Moge kupic Rockwool
    Toprock za niecale 18zl/m, lambda 0,35, albo np. Knauf jakis tam, lambda
    0,45 za 15zl. Co wg. Ciebie powinienem zrobic pamietajac, ze powierzchnia
    dachu w moim domu jest wieksza o 100m^2 od powierzchni zewnetrznych scian
    razem z duzymi oknami? Kupic trzy zlote tansza welne i roznice odkladac na
    wlaczniki, czy lepiej kupic drozsza welne i placi za ogrzewanie mniej,
    zadowalajac sie np. najtanszymi wlacznikami przez rok?

    Pozdro.. TK

  • 18. Data: 2009-09-08 05:28:17
    Od: Piotr <p...@n...tlen.pl>

> [...]
    > mozna je kupic w cenie niewiele wyzszej niz inne osprzety przyzwoitej
    > jakosci. Oczywisice jesli komus wystarczy kontakt za 2,50zl i nie widzi

    Powiem tak - Kontakt-Simon osobiscie bardziej mi sie podoba niz Berker
    ktory ogladalem - wiec komfort estetyczny mam wiekszy za mniejsza cene.

    Piotr

  • 19. Data: 2009-09-08 06:45:49
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "T.M.F." <t...@n...mp.pl> napisał w wiadomości
    > najwazniejszej rzeczy czyli wykonczeniu, w dodatku przyoszczedzienia
    > 1000zl przy budowie domu wartego np. 500 tys. zl.

    Własnie taki sens że wtedy dom nie kosztuje 500tys a kosztuje 300tys.
    Na prawdę nie trzeba przepłacac za marketing znanych producentów.
    Można miec wyroby porównywalnej jakosci a sporo tańsze. Jedyna róznica
    przeważnie- to btrak logo znanego producenta.

    Krzysiek

  • 20. Data: 2009-09-08 13:57:28
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    > Pewnie tak, ale nie do konca. Wlaczniki beda juz seryjne i nic tego nie
    > zmieni, bo do dyspozycji sa tylko inne kolory a i tak pzy zakupie sa drogie
    > (umownie rzecz jasna).

    Oj, mylisz sie. Zobacz np. legranda - wszystkie bebechy sa standardowe,
    a plakietki roznia sie bardzo. Masz do wyboru kilka roznych serii, w
    roznej cenie, kazda seria ze swoja kolorystyka.

    > Zamoknie jak oszczedzisz na foli, papie, czy czym tam jeszcze tylko dla
    > tego, ze to malo widoczny element i moze byc go mniej bo tez nie widac.

    Jak moge zaoszczedzic na folii? Przeciez to element prawidlowego
    wykonania izolacji. Nie sugeruje przeciez, zeby w ramach oszczednosci
    odstawiac fuszerke.

    > Zgoda, oby tylko wystarczajaco trwala i niezmiennie estetyczna.

    No wlasnie, niestety nietrwala i zmienna. Ale zeby cieszyla jakosc
    elementow musi byc na odpowiednim poziomie.

> [...]
    > wlacznikami jakie kto sobie zechce, ale nie kosztem nieodwracalnych
    > zaniedban, niedociagniec i oszczednosci.

    Ale ja nigdzie nie mowie o zaniedbaniach czy niedociagnieciach. Po
    prostu rozwodzenie sie czy lepiej kupic pustak o lambda x, czy 5%
    cieplejszy za 2x tyle jest bez sensu.

> [...]
    > wlaczniki, czy lepiej kupic drozsza welne i placi za ogrzewanie mniej,
    > zadowalajac sie np. najtanszymi wlacznikami przez rok?

    Policzyc ile teoretycznie na tym przyoszczedzisz ponoszac dane koszty.
    Obliczyc okres zwrotu, moze juz tu sie okaze, ze drozsza welna jest bez
    sensu, bo wczesniej i tak z niej zostanie proszek. Zastanowic sie czy
    jestes w stanie zaakceptowac najtansze wylaczniki. Jesli ci one nie
    przeszkadzaja to nie widze powodu do kupowania drozszych. Oczywiscie
    roznica 28% w przenikalnosci wydaje sie atrakcyjna, ale policz ile
    zyskasz w kontekscie calego domu, te 28% na dachu moze sie przekladac na
    1-2% przy uwzglednieniu wszystkich przegrod. Pomija juz, ze na skotech
    roznych technik ulozenia welny owe 28% moze nic nie znaczyc, jesli ekipa
    odwali fuszere. A tego nie wiesz, dopoki jak Kiki nie bedziesz biegal z
    kamera termowizyjna. I nagle sie moze okazac, ze owe 3zl/m po prostu
    wywaliles w bloto. Oczywiscie nie musi, wystarczy siasc i policzyc.