  • 21. Data: 2009-09-08 16:34:35
    Temat: Re: jaki osprzet elektryczny wybrac
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "T.M.F." <t...@n...mp.pl> napisał w wiadomości
    news:h85ofb$ec7$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > Oj, mylisz sie. Zobacz np. legranda - wszystkie bebechy sa standardowe, a
    > plakietki roznia sie bardzo. Masz do wyboru kilka roznych serii, w roznej
    > cenie, kazda seria ze swoja kolorystyka.

    Wiesz co, z Legranda tak naprawde podoba mi sie tylko Sistena, no ale to nie
    jest niska polka cenowa.

    > Jak moge zaoszczedzic na folii? Przeciez to element prawidlowego wykonania
    > izolacji. Nie sugeruje przeciez, zeby w ramach oszczednosci odstawiac
    > fuszerke.

    Porownales wlaczniki z zakryta welna i pustakami, ja do tego sie odnioslem
    przykladowo. Zakladam wiec, ze zamiast jakiejs tam lepszej, tej niech juz
    bedzie foli wlozy sie najtansza bo nie widac. Albo np. zrezygnuje sie z
    deskowania, bo kazda jedna folia wyjdzie taniej. Efekt czasami jest taki jak
    tu juz co niektorzy instalatorzy opisywali, ze przy montazu solarow okazuje
    sie, ze pod blacha folia platami niewiadomo czemu po prostu kruszeje. Co
    bedzie sie dzialo dalej nie trudno sie domyslic. Dla tego uwazam, ze
    stawianie na rowni jakosci uzytych, nienaprawialnych materialow z calkowicie
    wymienialnymi wlacznikami jest lekkim naduzyciem. Nie namawiam do stosowania
    badziewia najgorszego jako malo istotnego osprzetu elektrycznego, ale nie
    zamiast, czy kosztem oszczedzania na izolacjach, w rozsadnych granicach
    rzecz jasna.

    > No wlasnie, niestety nietrwala i zmienna. Ale zeby cieszyla jakosc
    > elementow musi byc na odpowiednim poziomie.

    Tego nie neguje, sam nie lubie tandety.

    > Ale ja nigdzie nie mowie o zaniedbaniach czy niedociagnieciach. Po prostu
    > rozwodzenie sie czy lepiej kupic pustak o lambda x, czy 5% cieplejszy za
    > 2x tyle jest bez sensu.

    Racja.
    Sam nie raz pisalem, ze 20cm styropianu zamiast 10 czy 15 to srednio
    uzasadniony wydatek po uwzglednieniu okien.

    > Policzyc ile teoretycznie na tym przyoszczedzisz ponoszac dane koszty.
    > Obliczyc okres zwrotu, moze juz tu sie okaze, ze drozsza welna jest bez
    > sensu, bo wczesniej i tak z niej zostanie proszek. Zastanowic sie czy
    > jestes w stanie zaakceptowac najtansze wylaczniki. Jesli ci one nie
    > przeszkadzaja to nie widze powodu do kupowania drozszych. Oczywiscie

    Wlaczniki akurat to ja mam juz w sporej czesci kupione. Jedyne czym sie
    kierowalem to w sumie wylacznie estetyka i wybralem serie Viva kiedys, dzis
    Unica. Takie mi sie podobaly i tyle. Ale jezeli mi zabraknie gotowki do paru
    ostatnich nieistotnych sztuk, to kupie najtansze by wymienic je np. za rok,
    a izolacje poddasza chce miec pewna.

    > roznica 28% w przenikalnosci wydaje sie atrakcyjna, ale policz ile zyskasz
    > w kontekscie calego domu, te 28% na dachu moze sie przekladac na 1-2% przy
    > uwzglednieniu wszystkich przegrod.

    Racja, ale to trzy zl a scian i okien i tak nie zmienie. Potrzebuje tego w
    zasadzie niecale 100m^2, wiec w calosci roznica nie wydaje sie byc
    powalajaca, do tego lepiej sie uklada i docina, teoretycznie nie wymaga
    przewiazywania drutem czy sznurkiem co przelozy sie rowniez na czas. Po
    krokwiach w poprzek druga warstwe najwyzej zrobie czyms tanszym.

    > Pomija juz, ze na skotech roznych technik ulozenia welny owe 28% moze nic
    > nie znaczyc, jesli ekipa odwali fuszere. A tego nie wiesz, dopoki jak Kiki
    > nie bedziesz biegal z kamera termowizyjna. I nagle sie moze okazac, ze owe
    > 3zl/m po prostu wywaliles w bloto. Oczywiscie nie musi, wystarczy siasc i
    > policzyc.

    Po lekturze min. Kikiego nie zatrudnie zadnej ekipy do ukladania welny na
    poddaszu. :-)

    Pozdro.. TK

  • 22. Data: 2009-10-07 12:56:58
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Maniek4 pisze:
    > Chodzi mniej wiecej o to, ze koncentrowanie sie na wykonczeniu kosztem
    > stosowania najtanszych i najubozszych technologii jest moim zdaniem bledem.
    No jak to, przecież tysiące deweloperów stawiających i sprzedających
    domy nie może popełniać tego samego błędu ;) A wręcz "błąd" w postaci
    braku jakiejkolwiek folii pod dachówkami przy takiej skali zaczyna być
    standardem. Za to oświetlenie LED i wideodomofon musi być!

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 23. Data: 2009-10-07 16:09:05
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

> [...]
    > braku jakiejkolwiek folii pod dachówkami (1) przy takiej skali zaczyna być
    > standardem. Za to oświetlenie LED i wideodomofon musi być (2)!

    to pierwsze "nie widać", nie jest "parametrem" nabywanego lokalu i moze
    nigdy nie wyjdzie
    to drugie widać, stanowi warość dodaną lokalu i mozna za to wiecej
    skasować...

    inaczej buduje sie dla siebie, inaczej "na handel"

    sorywinetulajfisbrutal